Ninja Gaiden 2 Black - cover

Ninja Gaiden se vrací ve zbrusu novém pokračování i v překvapivě vydaném remasteru

25. 1. 2025
Zdroj náhledu: igdb.com

Rjú Hajabusa je zpátky! Na prezentaci Xbox Developer Direct bylo odhaleno čtvrté pokračování znovuzrozené série nekompromisních a bleskurychlých rubaček Ninja Gaiden. Na vývoji se opět podílí Team Ninja, nicméně primárními tvůrci se stali mistři akčního žánru z PlatinumGames. Zároveň byl oznámen a rovnou vydán remake druhého dílu nazvaný Ninja Gaiden 2 Black. Ten je již teď přístupný mimo jiné v předplatitelské službě Game Pass.

Ninja Gaiden 4 – pokračování z blízké budoucnosti

V Ninja Gaiden 4 má mít Rjú stále důležitou roli, nicméně protagonistou hry se stane zbrusu nový hrdina Jakumo. Děj bude vsazen do kyberpunkového Tokia blízké budoucnosti, takže můžete očekávat zas trochu jiný výtvarný styl než v předchozích dílech. Hra má vyjít ještě v tomto roce, konkrétnější datum ovšem upřesněno nebylo.

Ninja Gaiden 2 Black – překvapivý remaster se spoustou krve a módem pro začátečníky

Ninja Gaiden 2 Black se nachází na pomezí remaku a remasteru a v médiích je spojován s oběma termíny. Původní hratelnost zůstala zachována, hra ovšem byla přepracována pro Unreal Engine 5, což výrazně zvedlo její grafickou kvalitu i pohodlnost ovládání (pokud nevěříte, podívejte se na srovnávací video). Fanoušky jistě potěší, že se do Ninja Gaiden 2 vrátila pověstná brutalita. Ta byla totiž v kolekci Ninja Maiden: Master Collection vydané v roce 2021 výrazně potlačená. Úplnou novinkou je možnost kromě Rjúa ovládat také několik dalších postav. Doplněn byl rovněž asistenční mód, který začátečníkům pomůže dostat se přes náročné pasáže. Celá série je nakonec vysokou obtížností proslulá.

Na závěr připomeňme, že již v minulém roce byl oznámen také 2D spin-off Ninja Gaiden: Ragebound. Nindžovská franšíza započatá již roku 1988 má v sobě tedy ještě stále dostatek životní energie.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.