Málokteré vývojářské společnosti si v Gaming Professors ceníme tolik, jako Nightdive Studios. Mistři remasterů přinesli na moderní systémy ve špičkovém provedení klasiky typu Quake II nebo Star Wars: Dark Forces Remaster, ale také neprávem pozapomenuté tituly, mezi nimiž lze zmínit třeba Killing Time: Resurrected nebo PowerSlave Exhumed. Videohernímu magazínu VCG manažeři Nightdive Studios Stephen Kick a Larry Kuperman nedávno prozradili, že se stále rozhodují, kterou hru přivést k novému životu příště. A že by rádi sáhli po titulu ze 7. generace, tedy z éry konzolí PlayStation 3 a Xbox 360.
Kuperman upřesnil, že remastery vnímají jako formu uchování her pro příští generace, proto berou ohled na fakt, jestli hra vyšla na více platforem, nebo zůstala exkluzivní pro jedno zařízení. Musí však brát v potaz i to, zda je k dané hře dostupný kvalitní zdrojový kód a původní assety.
Speciální výzvu tvoří tituly vydané čistě pro PlayStation 3, neboť tato konzole disponovala složitou architekturou. Její procesor Cell měl jedno klasické jádro postavené na architektuře PowerPC (tedy s odlišnou instrukční sadou, než mají počítačové procesory x86) a osm pomocných jader („Synergistic Processing Elements“) určených pro specializované paralelní výpočty. Hry, jejichž chod je silně závislý právě na jádrech SPE, jsou dodnes velmi náročné na emulaci. Týká se to především first-party hitů, jako jsou The Last of Us nebo série Uncharted. Emulátor RPCS3, jenž je dílem fanoušků, však navzdory tomu dosahuje v současné době velmi dobré kompatibility.
Krásná sedmá generace
Za počátek 7. generace konzolí můžeme označit listopad 2005, kdy v Americe vyšel Xbox 360, o rok později následovaný PlayStationem 3 a Wii od Nintenda. Jednalo se o zlomové období. Na jednu stranu byly světy konzolí a počítačů stále výrazně oddělené a mnoho zajímavých her tak vyšlo exkluzivně právě na konzole. Na stranu druhou se právě během 7. generace začaly rodit hry, které dodnes působí moderně grafikou, ovládáním i mechanikami.
Nové konzole podporovaly plně programovatelné shadery, které revolučně proměnily herní grafiku. Aplikační rozhraní XInput zavedlo dodnes existující standardní rozložení tlačítek na herních ovladačích pro PC. Ovladače se staly bezdrátovými. Byly představeny konzolové digitální obchody a achievementy.
Na konzolích Xbox 360 a PlayStation 3 zůstaly uvězněny skvělé hry. Například série Army of Two, dvojice slavných střílečkových sérií Resistance a Killzone, neprávem pozapomenuté závodní franšízy Project Gotham Racing a MotorStorm nebo tituly jako The Darkness, Haze, Fracture, Heavenly Sword, Dante’s Inferno, Wet, StarHawk, Fuse, Neverdead či Knights Contract. Mnoho hráčů by uvítalo, kdyby se vrátil také vynikající akční diptych Transformers: War for Cybertron a Transformers: Fall of Cybertron. Tyto hry sice vyšly také na PC, ale již mnoho let nejsou komerčně k dostání z licenčních důvodů.