Steam verze hry Nier: Automata bude tento týden konečně aktualizována
NieR: Automata je oblíbené akční RPG z roku 2017 vyvinuté studiem PlatinumGames a publikované společností Square Enix. Jedná se o pokračování hry NieR z roku 2010. I když se ihned po vydání stala hra hitem, některé technické problémy přetrvaly do dnešních dní. Hra byla vydána v roce 2017 a vše, co se opravuje tento týden, mělo být opraveno už před lety.
Těžko říci, zda teď Square Enix nalezl pro tak očekávanou opravu čas, odvahu, nebo prostředky. Je zde však spíše i onen fakt, že Square Enix byl prakticky vyprovokován modery, kteří dokázali opravit chyby, které přetrvávaly několik let a na které se vývojáři prakticky vůbec nesoustředili. Zdárným příkladem může být i mod, který opravuje většinu grafických chyb a navíc přidává do hry HD textury.
Nyní je rok 2021 a hra stále nebyla aktualizována, ale s blížícím se vydáním Game Passu byl Square Enix konečně nucen jednat. Oprava pro verzi na Steamu byla oznámena již v dubnu, avšak bez doprovodného data vydání fanoušci opět začali být netrpěliví a ptali se, kdy se Square Enix k nápravě vůbec dostane.
Zdroj: igdb.com
15. července velká aktualizace
Ukázalo se, že se tak stane tento týden, kdy je na 15. července naplánováno vydání, které společnost Square Enix nazývá „Steam Patch“ a které opravuje následující věci:
- Bylo implementováno nastavení videa bez okrajů.
- Byla přidána funkce Fidelity FX CAS.
- Systém nyní zjistí, zda bylo v nastavení zobrazení systému Windows aktivováno HDR, a pokud ano, automaticky spustí hru v režimu HDR.
- Úpravy funkce vyhlazování.
- Přibližně 270 textur uživatelského rozhraní pro ikony, pozadí a prvky uživatelského rozhraní atd. nyní podporuje rozlišení 4K.
- Byla vylepšena přenosová rychlost a upraveny všechny předrenderované vystřižené scény, takže se nyní budou přehrávat v 60FPS a zobrazovat ve správném poměru stran bez roztahování obrazu.
- Byla implementována nová funkce „Globální osvětlení“. Tu lze nastavit na tři různé úrovně: Vysoká, Střední nebo Nízká.
- Cíle vykreslování pro efekty ambient occlusion a bloom byly změněny na dynamické rozlišení podle rozlišení hry.
- Nyní je možné přepínat mezi nedávno zvolenými režimy zobrazení snímků obrazovky, například mezi celoobrazovkovým a okenním režimem nebo mezi bezokrajovým a okenním režimem, stisknutím kláves Alt + Enter současně.
- Při použití ovladače herní podložky se již nezobrazuje kurzor myši.
- Snímková frekvence byla při výchozím nastavení stabilizována na 60 FPS.
Hru naleznete zde.
Zdroj: kotaku.com