Meta Quest 3 - náhled

Na Meta Questu jde konečně sledovat Netflix v plném rozlišení

13. 6. 2024
Zdroj náhledu: Meta

Headsety řady Meta Quest konečně získaly slibovanou aktualizaci, díky které lze v jejich webovém prohlížeči sledovat streamovací platformu Netflix v plném rozhlížení. Původně prohlížeč nebyl s Netflixem (ani některými dalšími video službami) kompatibilní.

K Netflixu bylo možné přistupovat také přes nativní aplikaci, ale ta dovedla přehrávat video jen v neakceptovatelném rozlišení 480p a na rozdíl od aplikace pro jiná mobilní zařízení neumožňovala filmy či seriály stahovat na lokální úložiště. Tyto problémy nešlo vyřešit ani streamováním obrazovky z počítače do headsetu, neboť při takovém pokusu se místo kýženého pořadu objevila jen černá plocha.

Za těmito problémy samozřejmě stojí operační systém headsetů (modifikovaný Android) a jeho původně nedokonalá podpora moderních standardů protikopírovací ochrany. Netflix chce zkrátka zamezit tomu, aby se jeho pořady daly snadno kopírovat například pomocí programů na nahrávání obrazovky. Pokud nějaké zařízení nesplňuje patřičné nároky na zabezpečení, zobrazuje se Netflix jen v nízkém rozlišení, aby případný zkopírovaný obsah neměl na pirátských serverech velkou hodnotu.

Meta Quest - Netflix v prohlížeči

Nejnovější headset od Mety, Quest 3, je přitom pro sledování filmů a seriálů překvapivě vhodným zařízením. Obraz je díky čočkám typu pancake velmi ostrý a nedochází k významné únavě zraku. Uživatelé, kteří snesou nepohodlí dané nutností mít těžký headset nasazený na hlavě, si tak mohou nastavit veliké virtuální plátno a docílit velmi podobného zážitku jako při sledování v kině.

Stejně jsou do různé míry využitelné i jiné VR headsety. Ty high-endové jako Bigscreen Beyond nebo Apple Vision Pro přitom dovedou nabídnout i špičkový obraz, jemuž nemůže konkurovat ani většina televizních obrazovek.

S novou softwarovou aktualizací označovanou jako v66 zároveň na Meta Quest 3 dorazilo další vylepšení podpory smíšené reality. Došlo totiž k výraznému omezení deformace objektů, které se objevují v blízkosti kamer. Když se tedy nyní v headsetu podíváte na vlastní ruce, nebudou se vám jevit jako zkroucené. To nemá jen estetický význam, ale usnadňuje to například manipulaci s mobilem.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.