The Legend of Zelda: Majora's Mask - cutscéna

Zelda či Mario nikdy nevypadali lépe. Projekt N64: Recompiled dává nový život hrám z Nintenda 64

28. 5. 2024
Zdroj náhledu: Nintendo

Není tomu dávno, kdy uživatel s přezdívkou Mr-Wiseguy zveřejnil nástroj N64: Recompiled (nazývaný také N64Recomp), který umožňuje snadno vytvořit nativní porty her z konzole Nintendo 64 pro PC i jiné platformy. Nyní jsme si jeden z prvních takových portů vyzkoušeli a dost na nás zapůsobil.

N64: Recompiled dovede automaticky převést kód her z Nintenda 64 do programovacího jazyka C, z něhož může být zkompilován pro jiné zařízení. Jde v zásadě o jakousi strojovou variantu ruční dekompilace, při níž musí lidský programátor kód sám zdlouhavě vytvořit na základě reverzního inženýrství. Ve srovnání s klasickou emulací ovšem tento přístup vede k podstatně větší kompatibilitě, ale hlavně modovatelnosti.

O výhodách nativního portu vůči emulaci se ostatně již mohli přesvědčit hráči, kteří si vyzkoušeli projekt Super Mario 64 Port z roku 2020. Tato počítačová verze přelomové 3D skákačky přinesla množství technických i hratelnostních vylepšení, včetně podpory ray tracingu či možnosti používat textury a jiné assety ve vysokém rozlišení. Projekt N64: Recompiled přípravu právě takových portů razantně usnadňuje. Aby Mr-Wiseguy prokázal, že tomu tak skutečně je, vydal rovnou i program Zelda 64: Recompiled. Ten v tuto chvíli umožňuje hrát akční RPG The Legend of Zelda: Majora's Mask, přičemž brzy bude doplněna i podpora předchozího dílu série s podtitulem Ocarina of Time.

The Legend of Zelda: Majora's Mask - úvod hry na N64: Recompiled
Úvod nativního PC portu The Legend of Zelda: Majora's Mask

Ke hraní samozřejmě potřebujete původní ROM soubor, který si musíte vytvořit z originální cartridge (tedy pokud chcete dodržovat zákony). Software jej během několika vteřin zpracuje a pak už je možné hrát. Jak se ukázalo i při našem testování, rekompilovaná Majora's Mask beží zcela bez problémů a ovládá se mnohem příjemněji než emulovaná verze. Rozlišení i framerate se automaticky přizpůsobí použitému monitoru, byly eliminovány nahrávací pauzy a především zmizel nepříjemný input lag hyzdící původní hru.

Nintendo 64 bylo v době svého uvedení v roce 1996 v mnohém průkopnickou konzolí, která ale ještě narážela na technické a designérské limity. Kromě pověstně neostrého obrazu zmiňme třeba komplikované ovládání nebo skutečnost, že si velké množství her nedokázalo udržet stabilní snímkovou frekvenci. Projekt N64: Recompiled však může dát spoustě zajímavých her z této konzole zasloužený nový život.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.