Mortal Kombat patří jednoznačně k herním i filmovým fenoménům. Nyní je důvod k oslavě, před 30 lety byl zahájen vývoj první hry Mortal Kombat. Byl to začátek herní série bojových her známé svými brutálními souboji a násilnými fatalitami neboli finálním zakončujícím úderem. Na oslavu tohoto milníku dal spolutvůrce Ed Boon fanouškům nahlédnout do zákulisí tvorby jednoho z nejikoničtějších Scorpionových pohybů.
Zdroj: NetherRealm Studios
Mortal Kombat a legendární „Get over here!“
V nedávno zveřejněném vlákně na Twitteru se Boon pochlubil dvouminutovým videem, ve kterém hovoří s Johnem Tobiasem, druhým spolutvůrcem Mortal Kombatu, o tom, „jaký by to byl cool-ass pohyb”, a Daniel Pesina, herec, který hrál Scorpiona a Johnnyho Cage, tento pohyb předvádí. V původním Mortal Kombatu byly všechny postavy digitalizované sprity založené na skutečných hercích, kteří předváděli pohyby, jež se objevily ve hře. Od začátku rozpracovávají různé detaily pohybu, například jak by Scorpion přitáhl protivníka k hornímu úderu a jak by se dalo vyhnout oštěpu, kdyby se protivník skrčil.
„V roce 2022 bude Mortal Kombat starý 30 let. Ale v roce 2021 uplyne 30 let od chvíle, kdy jsme na hře ZAČALI pracovat. Na oslavu nám přišlo jako zábavný nápad podělit se o pár věcí ze zákulisí. Tento klip ukazuje, jak jsme vytvářeli Scorpionův ikonický (ZDE SE PODÍVEJTE!) pohyb kopím. (1 z 9.)“
Ve vlákně se také probíralo, jak Boon a jeho tým překonali některé překážky způsobené tím, že se jedná o hru náročnou na paměť. Hry v roce 1991 neměly zdaleka tolik paměti jako hry dnešní, takže se týmu podařilo ušetřit část paměti tím, že znovu použil některé další animační snímky pro ostatní postavy v útoku. Především tým diskutoval o použití začátku jejich knockdown animace pro počáteční uchopení a o opětovném použití Fatality pro okamžik, kdy jsou přitaženi těsně před uppercutem.
Oficiální 30. výročí hry Mortal Kombat připadá na 8. října 2022.
Hru Mortal Kombat 11 můžete sledovat zde.