Monster Energy Supercross 4

Monster Energy Supercross 4 – všude je bahno!

6. 9. 2024

Budu k vám upřímný asi rovnou od začátku. Ze všech závodních her, od FlatOut 2 po Asphalt 9: Legends, mě bavilo jezdit s autíčky pouze buď v Need for Speed, nebo kdysi dávno v dětském oddělení v rumburské knihovně u Colin McRae Rally 3 (Fabia navždy!). A zatímco jste určitě všichni smutní, protože je to přes dvacet let, já jsem se rozhodl otestovat a zabránit krizi mladého věku tím, že si místo koupě motorky prostě zahraji Monster Energy Supercross 4 od Milestone. Bohužel ale nejsem Valentino Rossi, protože mi trvalo hodiny, než se mi povedlo vyhrát první závod.

MONSTER!

Energy drinky Monster jsou všude a neuvěřitelně mě zaskočila jejich reklama ve hře ihned po spuštění. Nicméně to nebrání tomu, že v ní je také k nalezení více než sto slavných motokrosových jezdců, přes dvacet týmů, sedmnáct tratí a několik dalších různých lokací. Co je trošku smutné? Dominují americké dráhy, takže my, Evropané, máme vcelku smůlu. Očekávejte tak zklamání, pokud čekáte, že uvidíte něco trošku pro nás známějšího, včetně naší české Zapy.

Titul pak samotný je v režimech už předvídatelný a ničím originální. Zajeďte si vlastní rychlý závod, vytvořte si vlastní šampionát, nebo taková specialitka, projeďte tzv. Compound režim. Během něj projíždíte v otevřených oblastech a získáváte sběratelské předměty. Taková volná jízda s nějakou tou odměnou. Má ale v sobě jednu skrytou výhodu, a to je jízda ve čtyřech hráčích. Takže do volné jízdy vletět se třemi kamarády a pořádně si zajezdit. Proč ne?

Mě osobně nejvíc zaujal mód kariéra. Vytvoříte si v ní vlastního jezdce, upravíte si jeho vzhled, vymyslíte pořádnou motoristickou přezdívku a vyberete si motorku. Od dětství jsem fanoušek Kawasaki, protože žeru tu jejich zelenou (výkon, kvalitu samozřejmě taky, ale zelená je zelená). Poté už jen jdete kariérně kupředu a vaším cílem je dostat se do 450SX. Hodně pomáhá skill tree, kde vylepšujete prakticky sami sebe. Nejvýhodnější je dle mého získat větší stabilitu v zatáčkách, protože motorky jsou vážně hodně neposlušné. Vylepšovat si je dle svých představ je však něco naprosto famózního a dostáváme se tím až k určité úrovni simulátoru. Jen takového závodně živého.

Zdroj: MIlestone

Monster Energy Supercross 4 vám dovolí být i režisérem

To je samozřejmě ode mě velmi, ale velmi nadnesené. Hra však obsahuje Race Director, kde si můžete vytvořit vlastní závod, ten následně vyvěsit a dát ostatním hráčům možnost si váš okruh zahrát. Monster Energy Supercross 4 tak má najednou více tratí, na nichž se můžete projíždět, a je to neskutečně příjemné obohacení se vším všudy. Já osobně jsem si svou dráhu vytvořil a s maximální upřímností řeknu, že to byla také jediná trať, kterou jsem vyhrál na první pokus.

Nejvíce hráče rozhodí hratelnost. Je až neuvěřitelné, kolik šíleností může jednomu závodníkovi projít. Na startu máte dvacet dva jezdců, a když se dobře namáčknete, neuděláte, no, vlastně nic. Srážky, útoky, ale nikdy nikdo nespadne, nikdy! Já osobně jsem byl se svým jezdcem neustále zasekaný v chumlu ihned na začátku, a stejně jsem se propadal. Proč? Protože vy z té motorky padáte neustále! Zatímco soupeři si v klidu jezdí po mapě, váš avatar se sbírá jako znuděný puberťák u mytí nádobí. Ono totiž někoho srazit je jedna věc, ale přejet hrbolek, jenž vás rozhodí, je ztráta, kterou už v závodě nedoženete.

Dle mého tato přílišná necitlivá přecitlivělost nejenže odrazuje dojem pro ostatní hráče, ale zároveň naprosto likviduje možnost přilákat nějaké to nové publikum. Jako nováček určitě nebudete chtít trpět nemožností odehrát jeden závod. Dle mého je lepší si zajet klidně Dakar Desert Rally, které sice též není zázrakem, nicméně uživatelsky je daleko přívětivější.

Zdroj: MIlestone

Vypadá sice průměrně, ale zatraceně dobře zní

Graficky není Monster Energy Supercross 4 žádný zázrak, což je překvapující, vzhledem k tomu, že vyšel i na konzole nové generace. Už jen to, jak nepřehledné tratě občas mohou být, speciálně v nočních projížďkách, při nichž pokud máte den, venku svítí sluníčko a svítí vám na monitor, nevidíte vůbec nic. A tím „vůbec“ myslím vážně vůbec nic. Jízda intuicí je sice skvělá, ale moje herní motokrosová intuice se rovná nule. Bohužel.

Naopak audio je velice povedené. Zvuk motorek zní až překvapivě reálně, a když se do toho promítne i ona agresivní rychlá hudba, skvěle hru doplňuje. Což je v počinu, který se nemá vlastně čím pořádně jinak vytáhnout, naprosto skvělé.

Monster Energy Supercross 4 je zbytečně těžká závodní hra, která zabaví vážně jen nadšence a extrémní jezdce. Vyhrát závod na první pokus je totiž podle mě naprosto nemožné a můj milovaný počítač to vážně pocítil, když jsem se vztekal na všechny světové strany. Jestli počin v něčem ale vyniká, je to zvuk těch motorek, barva Kawasaki a tvorba vlastních závodních drah, protože těch má v základní verzi zoufale málo.

• zelená barva motorek Kawasaki
  • díky zvuku se cítíte, jako byste tam byli
  • tvorba vlastních dráh