Bylo mi sedmnáct let, když jsem poprvé stanul jako Redguard v Bílém průsmyku s dvěma meči v rukách a snažil se ubránit město před útokem Bouřných hávů slavného nordského krále Ulfrika. A jelikož mi nedávno padlo třicet, tak vám asi dochází, že už je to dlouhých třináct let, kdy tato hra od studia Bethesda vyšla. Po mnoha rozšířeních, stovkách modů a možná už i milionech odehraných hodin celosvětově ale začal počin malinko stagnovat. Není se sice čemu divit, The Elder Scrolls Online nejsou tak zábavní a další díl je zatím v nedohlednu. To však mění modeři, kteří vytvořili obrovskou modifikaci Lordbound.
Toto veledílo fanoušků by mělo obsahovat více než dalších šedesát herních hodin a přinést novou lokaci jménem Druadach, který bude větší než Solstheim z DLC Dragonborn. Bude obsahovat více než čtyřicet nových questů, hromadu dungeonů, sběratelských aktivit a samozřejmě hlavní příběhovou linku.
Ta zní: „V údolí Druadach se ozývají válečné bubny. Po dvou stech let izolace údolí obnovilo přerušené spojení s provinciemi Skyrim a High Rock a vystavilo své seschlé zbytky zbytku Tamrielu. Náčelník Gorek z Garshakuru odmítá vydat svou horskou pevnost Císařské legii, čímž ji připraví o kontrolu nad vysoce ceněnou obchodní cestou mezi městy Jehanna a Solitude. Válka pokračuje a obyvatelé Druadachu jsou nuceni hledat ochranu ve zdech Highreache, domova mladého lorda Haelana – ale i poslední baště Druadachu hrozí, že padne rukou tajemného rytíře neznámého původu a zanechá za sebou jen smrt. Ať už se nakonec rozhodne jakkoli, osud údolí leží v rukou šampionů; nových i starých.“ Zábava, že?
Lordbound od fanoušků by měl vyjít už v březnu 2025. Nejenže tak předběhnou plánované vydání The Elder Scrolls 6, ale zároveň ukazují, že fanouškovské modding komunity nelze vůbec podceňovat. Ostatně tvůrci třeba takového zaklínačského rozšíření The Farewell of White Wolf by o tom mohli vyprávět. Tak jak to vidíte, dáte rozšíření šanci, nebo znovu půjdete získat Slavičí zbroj a jen tak okrádat každého, na koho narazíte?