Společnost Meta se hodně snaží, aby její headsety a aplikace pro virtuální realitu skutečně pronikly mezi široké vrstvy uživatelů. Dělá tedy vše pro to, aby obojí bylo cenově co nejdostupnější. Samotné headsety řady Quest (kromě prémiového Questu Pro) patří k nejlevnějším na trhu, a ještě se často prodávají ve výrazných slevách. Také v softwarovém Meta Horizon Storu se udržuje kultura neustálých slev jako na Steamu. Doteď však existovala ještě jedna možnost, jak výhodně nakoupit v podstatě libovolnou hru. Šlo o referral program, jehož velkorysost byla hojně využívaná a bohužel i částečně zneužívaná. Nyní však společnost Meta pravidla mění.
Systém fungoval následovně: Ke hře (či jiné aplikaci), kterou jste si sami zakoupili, jste mohli vygenerovat unikátní doporučující odkaz. Pokud někdo hru právě přes něj zakoupil, získal slevu 25 %, zatímco vám, jakožto poskytovateli odkazu, přistál ve virtuální peněžence kredit v hodnotě 5 eur.
Uživatelé se však tento propagační program snažili vytěžit za hranice toho, s čím nejspíš Meta původně počítala, takže vznikala specializovaná fóra, na nichž si lidé z celého světa doporučovací odkazy vzájemně sdíleli. Jiní filutové je zase podstrkávali méně informovaným vlastníkům Questů, aniž by jim prozradili, že jim samotným to přináší nějakou výhodu. Celý referral program tak víceméně přestal plnit svůj původní účel a stal se z něj jakýsi systém uživatelského generování slevových kupónů.
S čerstvým rozdělením VR ekosystému Mety na fyzické headsety Meta Quest a softwarové prostředí Meta Horizon však byla podobnému lišáctví učiněna přítrž. Doporučovací odkazy lze nyní sdílet jen mezi uživateli, kteří jsou v systému vedeni jako přátelé, a sleva byla snížena z 25 % na 15 %. Rovněž výše kreditu, který získá poskytovatel odkazu, je nižší, a to v závislosti na ceně zakoupené hry. Na 5 eur lze dosáhnout jen v případě, že doporučená aplikace stojí minimálně desetkrát tolik.
Podle internetových reakcí to vypadá, že většina fanoušků nově zavedeným změnám rozumí a přijímá je s klidem. Případný hněv se snáší především na hlavy uživatelů, kteří se na referral programu snažili vydělat ne zcela etickými způsoby.