Meta Quest 3 - náhled

Majitelé Meta Quest 3 si stěžují na slabou výdrž baterie

4. 11. 2023
Zdroj náhledu: Meta

Nový headset pro virtuální a smíšenou realitu Meta Quest 3 je chválený pro ostrý obraz i vysoký výkon, ale množství významných zlepšení v porovnání s předchozím modelem Quest 2 si vybírá svou daň. Zařízení má vysokou spotřebu elektřiny, což nejen zkracuje maximální možnou dobu jeho užívání, ale vede taktéž k problémům s příslušenstvím.

Uživatelé Questu 2 byli zvyklí prodlužovat dobu hraní ve stand-alone módu pomocí powerbank schovaných v kapse či připnutých k nosnému náhlavnímu popruhu. Velmi populárním se stal popruh ve stylu halo od společnosti BoboVR, jehož součástí byla odnímatelná externí baterie nesená na magnetických držácích. Hráči si ovšem stěžují, že nová varianta tohoto popruhu určená pro Quest 3 již svou roli neplní dobře, protože baterie nedodává dostatečný proud, aby se akumulátor přímo v headsetu stihl pod zátěží nabíjet. Stejný problém má i mnoho dříve používaných powerbank.

Baterie, která je součástí oficiálního popruhu Elite Strap přímo od Mety, má sice nabíjecí proud dostatečný, ale zase trpí výpadky způsobenými pravděpodobně softwarovou chybou. Elite Strap je navíc velmi drahý (v oficiálním Meta Storu se prodává za 150 eur, v Česku je k dostání za víc jak 4000 korun) a méně pohodlný než produkty od třetích stran. Je samozřejmě spíše otázkou času, než se výrobci příslušenství energetickým nárokům Meta Quest 3 přizpůsobí. Společnost Kiwi Design už ostatně oznámila, že se jí to povedlo a brzy spolehlivý popruh s externí baterií uvede do prodeje.

Vysoký odběr elektřiny ovšem zároveň znamená, že vestavěný akumulátor bude výrazně namáhaný a při intenzivním používání bude rychleji ztrácet kapacitu. Je ale možné, že Meta ještě upraví software tak, aby byl headset energeticky hospodárnější a bral větší ohledy na vlastní životnost. Nedávný update firmwaru alespoň doplnil možnost zapnout úsporný mód, který ovšem snižuje výpočetní výkon.  

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.