Mass Effect je populární sci-fi videoherní série vytvořená Casey Hudsonem z Bioware, která se odehrává v daleké budoucnosti. Lidstvo a několik mimozemských civilizací kolonizovali galaxii pomocí technologií zanechaných předcházejícími civilizacemi. Série nabízí akční dobrodružství, možnost prozkoumávat různé planety a navazovat vztahy s různými postavami. Celkově se jedná o trilogii, která disponovala bravurní premisou, díky níž si získala srdce nejednoho fanouška. To vedlo k tomu, že se Mass Effect rozrostl a byl adaptován do několika knih i komiksů. Jenže jak už to většinou bývá, velká popularita mívá za následek velký pád, což je problém také ME.
V roce 2017 vyšel nechvalně známý díl s názvem Andromeda, který měl přinést do série svěží vzduch a spousty inovací. Ačkoliv nejsem fanouškem Andromedy, musím uznat, že některé aspekty, jako vizuální stránka (efekty) a dynamická akce, fungovaly skvěle a přinesly něco nového. Titul však získal smíšené hodnocení od kritiků i hráčů. Mnoho fanoušků kritizovalo technické závady a chyby, které kazily celkový zážitek. Navíc titul nesplnil vysoká očekávání vzhledem k úspěchu předchozích her, zejména pokud jde o příběh, vývoj postav a hráčské volby. Celkově se stal určitým zklamáním, podobně jako neslavná Mafia III či Dead Space 3. To je také jeden z důvodů, proč jsou příznivci série netrpěliví a v obavách ohledně nového dílu, který má navazovat na Andromedu i původní trilogii. Mnozí zároveň nejsou v klidu kvůli odchodu Maca Walterse, který na populární trojici pracoval a který ze studia Bioware odešel.
Walters založil nové studio
Mac Walters opustil BioWare a zaměřil se na vytváření nového studia s názvem World's Untold. V rozhovoru pro MinnMax Walters sdílel své pohnutky k odchodu a nové plány pro budoucnost. Jedním z hlavních důvodů odchodu byly změny v pracovním prostředí a nedostatek lidí v novém studiu. Walters také zdůraznil touhu začít něco menšího a podnikavějšího s malým týmem a větší svobodou.
Dalším zajímavým bodem rozhovoru bylo Waltersovo zdůraznění možnosti spolupráce s externími partnery při vývoji her. Podle něj není nutné najímat tým odborníků na specifické oblasti, neboť existuje mnoho jednotlivců, skupin a týmů, kteří se na tyto konkrétní oblasti specializují a mohou být skvělými partnery. Walters také prozradil, že nové studio se zaměřuje spíše na speculative fiction než na sci-fi a že se těší na proces budování týmu a spolupráci s novými talentovanými lidmi. Celkově Waltersův rozhovor poskytl určitý pohled na jeho rozhodnutí opustit BioWare a začít novou kapitolu ve své kariéře.
Za odchod částečně může úspěch ME: Legendary Edition
Na rozhovoru nicméně byla nejzajímavější jeho slova, že ho k odchodu částečně přiměl úspěch Mass Effect: Legendary Edition. „Legendární edice je remasterem, nikoli zcela novou hrou, ale obrovský rozsah obsahu znamenal, že to byl obrovský projekt,“ řekl Walters. „Ale nebyl v plánu, takže se BioWare musel s tímto projektem vypořádat, aniž by narušil jiné probíhající plány. Najednou máme tento neplánovaný projekt. Co s ním uděláme? Věděl jsem, že nebudu mít obrovský interní tým. Rychle jsem si uvědomil, že budeme potřebovat spolupráci s externími vývojáři, nebudeme to zvládat jen s naším interním týmem,“ řekl Walters. „Takže to byl úplně jiný přístup k tomu, jak chceme věci řídit.“
„Protože pro mě Mass Effect: Legendary Edition byl úspěšný, v tom smyslu, že tým byl zdravý, skvěle jsme spolupracovali a samozřejmě byl kriticky i finančně úspěšný, prostě jsem cítil, že to je tečka za všemi věcmi, které jsem v Mass Effectu udělal, což je skoro všechno. Nechci už po tomto dělat žádný další Mass Effect.“