Vývojáři z Rocketship Park nám přináší svou druhou indie hru LOVE – A Puzzle Box Filled with Stories, kterou najdeme na PC, Nintendu Switch, Androidu a mobilech s iOS. Překvapivě hra stojí stejně jak na obchodě Nintenda, tak i Steamu (19,99 $). Už podle názvu jde usoudit, že se jedná o jednoduchou puzzle hru, kde otáčíte patra obytného domu, řešíte příběhy nájemníků, přidáváte si fotky do fotoalba, čímž se vyznačuje váš postup hrou, a postupujete přes úrovně.
Jak to vlastně funguje?
Jedna polovina udává současnost a ta druhá minulost. Rozeznáte je tak, že minulost je černobílá a současnost barevná. Ze začátku pouze otáčíte patry, ale později zapojíte i různé předměty a samotné postavy. Přesouváte je z jednoho patra do druhého, propojujete kabely nebo se snažíte, aby postavy, které mezi sebou mají nějakou potyčku z minulosti a v současnosti se už nebaví, si k sobě opět našly zpátky cestu a vše si vyříkaly. Vždy vyfotíte klíčovou momentku, jak z minulosti, tak současnosti, a ta se vám přidá do fotoalba. Když vyřešíte zápletky všech postav, dokončíte tím jeden level. Následně se bytovka lehce změní, přidají se nové postavy a s nimi i další příběhy.
Zdroj: IGDB.com
Začnete se trochu ztrácet
S puzzle hrami jsem nikdy neměl problém, obzvláště s takhle jednoduchými na ovládání, ale LOVE je výjimkou. Hra vás vůbec nevede za ručičku, jenom tehdy, když se přidá nový prvek do luštění hádanek. Velkým problémem je, že jak dokončujete levely, zvyšuje se počet postav, zůstávají předměty, které jste již použili, a začnete celkově být zmatení, co se to vlastně děje. Možná má tento aspekt přidávat na obtížnosti hry, ale spíše ji dělá nehratelnou. Některé příběhy pro mě osobně působily nedokončeně a nepochopitelné tím, že se vždycky skládají ze dvou částí (minulost a současnost). Tento problém by vyřešilo, kdyby příběhů nebylo hodně a nebyly by krátké, klidně ať jsou komplikovanější a náročnější, ale hlavně ať se v tom dá orientovat. Pak by se už nemuselo stát, že se zaseknete na levelu, projíždíte celý obytný dům a dumáte nad tím, co po vás teďka hra chce a jak máte vlastně pokračovat dál.
Zdroj: IGDB.com
Líbezný soundtrack, ale odbytá grafika
Akustická kytara vás bude doprovázet celým gameplayem. Možná se vám bude zdát repetitivní, ale u puzzle her toto je normální aspekt a při dokončení levelu se hudba naštěstí změní. Toto se ale nedá říct o grafice. Ano, LOVE – A Puzzle Box Filled with Stories je sice indie hra, ale grafika působí jak od začátečníka v Blenderu, protože modely vypadají víc krabicově než Minecraft. Vývojáři z Rocketship Park se asi snažili vytvořit malovaný a umělecký dojem, ale spíše hra vypadá, jako by měla nízké rozlišení. Kvůli tomu se občas nedá rozeznat, co v jednotlivých bytech vlastně je a jaká postava je jaká, přidejte k tomu spoustu postav a předmětů a máte jeden velký nepřehledný zmatek, ve kterém se nedá orientovat.
Zdroj: IGDB.com
Nápad skvělý, o tom žádná, atmosféra taky, ale zbytek pokulhává. Aby vývojáři dokázali hru vylepšit a udělat ji za mě hratelnou, museli by ji úplně předělat. Mít maximálně dva nebo tři příběhy na level a nejlépe po dokončení odebrat postavy z toho minulého. Také udělat ostřejší grafiku a odebrat hodně detailů, které akorát matou v luštění hádanek, a mohla by z LOVE – A Puzzle Box Filled with Stories být skvělá melancholická indie hra.
Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.