Čínské studio Polaris Quest, čerstvě zformované pod hlavičkou Tencentu, tvoří svůj první projekt – Light of Motiram. Ačkoliv vývojáři nemají žádné předchozí zkušenosti, jejich debut vzbuzuje pozornost, i když ne zcela pozitivní. Na první pohled totiž hra vypadá jako okopírovaný Horizon: Forbidden West. Přesto bychom ji neměli hned odsoudit, protože čínské hry už v minulosti dokázaly překvapit.
Hra zatím nemá stanovené datum vydání, ale plánuje se pro Steam a Epic Games Store. Magazín WCCFTech na titul upozornil po jeho objevení na Steamu, kde se můžete podívat na první trailer i sadu screenshotů. Ty jasně ukazují podobnost s univerzem Horizonu, jen ve stručnosti ty hlavní znaky jsou: rudovlasá protagonistka, postapokalyptická krajina pohlcená přírodou a robotická zvířata k ovládnutí s názvem „Mechanimals“. Mezi těmi mají navíc být i bossové, což mi opět tak trošku smrdí olejem z Horizonu.
Light of Motiram však přináší survival prvky, které hře dodávají odlišnou dynamiku. Hráči budou sbírat suroviny, vyrábět předměty, a dokonce budovat kompletní struktury, včetně bloků či mechanických strojů. Studio slibuje sofistikovanou fyziku a neomezené možnosti pro kreativitu. Hra navíc podporuje multiplayer až pro 10 hráčů, kteří mohou spolupracovat při stavbě nebo bojovat proti sobě. Mechanimals, kterých má být přes 100, bude možné trénovat a používat v boji díky propracovaným soubojovým mechanismům.
Inspirace Horizony však některým hráčům přímo bije do očí a hranice mezi poctou a plagiátem se opět ztenčuje. Jestli vás například pohoršil Palworld s jeho podobnostík Pokémonům, pak Light of Motiram posouvá laťku asi ještě trošku výš. Na artworcích byste občas rozdíly hledali marně, i když survival a sandboxové prvky dávají hře aspoň trochu unikátní ráz. Zda Polaris Quest překoná pověst „kopírky“ a dokáže zaujmout něčím novým, ukáže až čas. Také se může stát že studio brzy skončí u soudu, možná rovnou celý Tencent, a upřímně, hrozně bych si užil aféru mezi právě tímto studiem a Sony.