I'm Too Young to Die - cover

Kniha I'm Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002 provede hráče klasikami i skrytými poklady žánru FPS

13. 2. 2025
Zdroj náhledu: Xzone

Možná jste se již dostatečně pokochali Uměním klasických adventur. A možná preferujete hry, kde nemusíte používat nalepovací knír z kočičích chlupů a chytat žraloka na návnadu z klobásy utržené ze stromu, protože veškeré výzvy se v nich dají řešit mačkáním spouště brokovnice či samopalu. V obou případech by vás měla zajímat kniha I'm Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002, která je dílem prestižního britského nakladatelství Bitmap Books. V českém překladu ji pro naše hráčské knihovničky připravuje společnost Xzone.

Od Doomu k Azrael’s Tear

Jak je již patrné z názvu odvozeného od jedné předvolby obtížnosti z původního Doomu, kniha se věnuje první dekádě stříleček z pohledu první osoby. Možná si myslíte, že jich znáte hodně, ale téměř určitě neznáte všech 180, o nichž si v publikaci můžete přečíst. Jsou mezi nimi samozřejmě naprosté klasiky, bez nichž by neměly současné boomer shootery odkud čerpat inspiraci, ale také pozapomenuté a kuriózní kousky. Nebudete tedy jen utírat nostalgické slzy při vzpomínání na Quake, Half-Life, Unreal Tournament nebo GoldenEye 007, ale také objevovat zajímavé a neprávem přehlížené tituly, jako Wrath of Earth či Azrael’s Tear.

Zdroj: Xzone

Stejně jako v předchozí knize o adventurách se můžete těšit také na rozhovory s významnými žánrovými vývojáři, mezi nimiž je zastoupen například John Romero, Scott Miller či Randy Pitchford. Česká verze je nadto opatřena doslovem známého herního publicisty a milovníka stříleček Jana „Bludra“ Modráka, jehož někdejší web quake.cz pomohl vychovat mnoho tuzemských fanoušků FPSek.

Knihy od Bitmap Books jsou známy vysokou produkční a tiskařskou kvalitou, které Xzone opět nechce zůstat nic dlužno. Slibuje tedy kvalitní papír, luxusní obálku a panoramatický formát 29,7 x 21 cm.

Předobjednávky I'm Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002 jsou již spuštěné, takže tu svou si můžete zadat přes uvedený odkaz. Do prodeje publikace půjde 14. března tohoto roku.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.