Karma The Dark World- úvod

Karma: The Dark World, ponořte se do světa lovců myšlenek

25. 10. 2024
Zdroj náhledu: Pollard Studio

Titul Karma: The Dark World představil demo během právě probíhajícího Next Festivalu na platformě Steam. Demo ukázalo hráčům zajímavou směs hlubokého vyprávění, psychologického napětí a dechberoucích vizuálů. Toto dobrodružství se odehrává z pohledu první osoby. Hráči se tak mohou úspěšně ponořit do tohoto dystopického světa, který se odehrává v alternativní časové ose roku 1984 ve východním Německu řízeném autoritářskou společností Leviathan Corporation.

Agent McGovern

Příběh se točí kolem Daniela McGoverna, agenta Roam pracujícího pro Leviathan Corporation. Díky demo verzi mají hráči možnost se trošku seznámit s touto postavou a její prací. Společně s Danielem jste vrženi do tohoto neznámého prostředí, kde jste pod dohledem jakési „matky“, jež je zřejmě hlavou Leviathan Corporation. Společnost diktuje lidem, jak by měl vypadat jejich každodenní život. Měl by obsahovat jen práci a žádnou zábavu. Své zaměstnance se snaží udržet v pracovním nasazení za každou cenu, proto je nechávají užívat tajemné blue bottles. Tyto lahvičky obsahují podezřelou modrou tekutinu, jakousi drogu, po níž jsou zaměstnanci výkonnější, nepotřebují spát, ale jak už to tak bývá, mívají i nepříjemné vedlejší účinky. Autoři do tohoto hlavního příběhu odborně vetkávají i další témata týkající se rodiny, lásky a ztráty. Jestli se jim to úspěšně povedlo, zjistíme až v plné verzi hry.

Karma The Dark World- Daniel McGovern

Prostřednictvím postavy agenta Daniela, máte za úkol se nořit do myslí podezřelých, abyste vyřešili zločiny. Tím se otevírá surrealistická vrstva hry, která spojuje detektivní práci s psychologickým průzkumem. Mnoho hráčů určitě bude nadšených z tohoto způsobu vyprávění příběhu, který je postaven na dvojí perspektivě. Mohu říci, že tento přístup poskytuje možnost zkoumat složitost lidských emocí pod tlakem tyranského režimu. S každým dalším vyšetřováním by se měla hranice mezi správným a špatným postupně stírat. To jistě povede k tomu, že vás hra bude nutit pochybovat o vašich morálních rozhodnutích v této tísnivé surrealistické krajině.

Vyšetřování v myslích podezřelých

Už teď, po vyzkoušení dema, se dá s určitostí říci, že titul se vyznačuje poutavou vyšetřovací mechanikou. Procházíte strašidelnými prostředími, která představují pokřivené vzpomínky podezřelých. Kolem vás tak neustále visí atmosféra plná napětí, které by se dalo doslova krájet. Tento pohlcující zážitek povzbuzuje hráče, aby se aktivně zapojili do vyprávění, sbírali informace o psychice postav, různé dokumenty a snažili se tak objevit skrytou pravdu na pozadí. Hra nabízí poutavé hádanky, atmosférický průzkum i vyprávění, které vás nutí k zamyšlení.

Dechberoucí podívaná

Co se týká vizuální stránky hry Karma: The Dark World, jedná se o naprosto dechberoucí podívanou, která ukazuje špičkové schopnosti Unreal Enginu 5. Vysoce kvalitní výkony v motion capture dodávají každé postavě výraznou osobnost a realističnost, což dělá filmovou grafiku ještě působivější. Použití technologií Lumen a Nanite zajišťuje, že každý detail, od nejmenší textury až po různá rozsáhlá prostředí, vytváří věrohodný svět nasáklý temnou atmosférou. Vizuální vyprávění dále umocňují surrealistické krajiny, které v sobě mísí realitu s roztříštěnými zážitky postav, a prezentují tak hráčům snové sekvence.

Karma: The Dark World není jen hra, ale je to spíše zážitek, který vás s sebou vezme na cestu do hlubších zákoutí lidské mysli na pozadí tísnivého prostředí. Pollard Studio nám nastínilo svůj zajímavý příběh, poutavou hratelnost a ohromující vizuál hry. Tato hodinová ukázka slouží rozhodně jako slibný pohled do spletitého světa, v kterém záleží na vašich volbách. Rozhodně se osobně nemohu dočkat plného vydání a vy byste si rozhodně měli tento herní titul doplnit na svůj seznam.

Atmosféra