Je to už nějaký pátek, kdy jsme vás naposledy informovali o novinkách ze světa multiplayerové FPS hry Hunt: Showdown. Za tu dobu se toho leccos změnilo. Bylo několik eventů, přibyla celá řada nových zbraní a samozřejmě nechybí ani další DLC skin balíčky s novými lovci. Nutno zmínit, že titul si nevede vůbec špatně a má stabilních 25–35 tisíc hráčů v hlavní herní čas. Proč ale hodnocení hry na platformě Steam postupně klesá?
Dovolte mi zmínit, o co se přesně v Hunt: Showdown jedná. Titul je zasazen do pozdní éry Divokého západu a v FPS multiplayeru kombinuje PVP s PVE prvky, kde je cílem lokalizovat bosse, zabít jej a následně evakuovat se z oblasti, dokud nevyprší čas. O to se snaží i další party nebo také sólo hráči, lovci. Vyhrává pak ten, kdo opustí mapu s „bounty“ a případně přežije, aby mohl se svým lovcem vyrazit na další lov za odměnou.
Tak jako v každé multiplayerové hře, zejména pak u FPS titulů, zde rozhoduje ping. A tady je právě kámen úrazu, s nímž se po léta naštvaná komunita rozhodla konečně něco udělat. A jak jinak dát o své nespokojenosti vědět než negativními recenzemi, které, jak jsme se mohli přesvědčit, změnily i počínání giganta, jakým je SONY.
V Hunt: Showdown si můžete vybrat jeden z pěti hlavních regionů, na který se připojíte bez ohledu na vaše hodnoty pingu. Omezení je nastaveno na 300 ms, což je opravdu směšné, protože každý hráč akčních online her ví, že rozdíl je patrný i při 20 : 100 hodnot. V praxi to funguje tak, že hráč z jiného regionu, který se připojuje například z Asie na servery EU, má ping kolem 150 ms, a tedy i výhodu. Nejenže je díky „trhání“ tohoto hráče téměř nemožné zasáhnout, ale i počítání zásahu je zkresleno. Pokud totiž vy vystřelíte dříve a onen hráč z Asie vteřinu po vás, informace je brána jako tzv. „change“ tedy výměna, a oba výstřely jsou vyhodnoceny jako jasný zásah. V lepším případě se tedy zabijete oba navzájem.
Rozhořčená komunita má hráčů, kteří takto cíleně mění regiony, patrně dost. Zakládají se diskuse, a dokonce i petice. Co na to však vývojáři z Crytek? Nic! Vývojáři na tuto situaci prostě nereagují a moderátoři pak diskuse, které žádají zavedení „country lock“ systému, tedy aby každý hrál jen ve svém regionu, nebo přímé zrušení výběru regionu, označují za xenofobní a uzavírají je. Přitom hráči, kteří „country lock“ nebo „region selection“ požadují, jsou právě napříč regiony. Hráče z USA štve, když na jejich servery mohou hrát hráči z EU, a na EU serverech pak řádí hráči z Ruska a Asie. Těžko říct, zda se s dalším oznámením prázdninového eventu dočkáme i změn a zda se komunitě hry Hunt: Showdown podaří totéž, co hráčům Helldivers 2.