Jack Holmes - úvod

Jack Holmes: Master of Puppets – mistr loutkář

23. 6. 2024
Zdroj náhledu: Igdb.com

Jack Holmes: Master of Puppets je survivalhororová hra z pohledu první osoby, v níž se hráči ponoří do podmanivého světa Jacka Holmese. Za tímto titulem stojí vývojáři z TonyDevGames, kteří rozhodně oplývají schopností vytvářet poutavé a vizuálně ohromující zážitky. Autoři nám nabízí pohled na postavu Jacka Holmese, která je nejen dobře propracovaná, ale nabízí i silný příběh a přesvědčivé úsilí dotáhnout tento případ do zdárného konce za každou cenu. Silná charakterizace, děsivá atmosféra a chytrá směs herních prvků činí z této hry ideální volbu pro všechny fanoušky detektivek, obzvláště těch strašidelných, jako například Murdered: Soul Suspect či The Case of the Golden Idol.

Jack Holmes vs. Frederick

Celý příběh se točí kolem protagonisty Jacka Holmese, jenž patří do proslulé rodiny slavných detektivů, a tajemného mistra loutkáře jménem Frederick R. Hráče hned na začátku hry uchvátí Jackova situace a tajemný případ, díky němuž se ocitnou, vtaženi do světa plného intrik a nebezpečí. Jack se totiž ujímá případu Fredericka R., muže, který vytváří nejrůznější loutky a animatroniky (jistě znáte z jiného známého titulu Five Nights at Freddy’s). Jak to vypadá, Frederick se ztratil, a vy se tak společně s Jackem vydáváte do jeho sídla, abyste po něm našli stopy. Místo toho však zjistíte, že Frederick je tak trochu šílenec, jenž vytváří loutky pomocí experimentů na dětech. Připravte se na hrůzostrašnou a chvílemi pohodovou cestu skrze tajemné sídlo a doly plné obřích osminohých pavouků do zábavního parku, který je až děsivě zábavný.

Vyprávění se odvíjí prostřednictvím cutscén, dialogů a environmentálního vyprávění, jež hráčům poskytuje hluboké a mnohostranné pochopení okolního světa. Titul také nabízí různé výzvy skrze celý příběh, díky čemuž zůstanou hráči zaujatí až do konce. Rozhodně je to jedna velká jízda, při které se můžete těšit na hádanky, tajemný a děsivý příběh, nervy drásající jumpscary, kopec zábavy i překvapivý závěr.

Animatronici, pavouci i kostlivci

V titulu Jack Holmes: Master of Puppet musíte prohledat každý kout, abyste objevili náboje, lékárničky a další stopy. Ke své obraně využíváte pouze dva typy zbraní, jež najdete v průběhu hry. První z nich klasická pistole pouze na několik nábojů a poté brokovnice na jeden náboj. S každou zbraní můžete zaměřit cíl. Upřímně mi však přišlo, že tato funkce je absolutně k ničemu a nefunguje, jak má. Pokaždé když jsem zkusila zamířit a střílela jsem do stejného místa, trefila jsem se všehovšudy dvakrát asi z deseti střel. Bez míření jsem se naopak trefila každou střelou. Vzhledem k tomu, že se jedná o survival titul, je vaše munice omezená a je opravdu lepší s ní moc neplýtvat.

Co se soubojového systému týče, někteří nepřátelé vás opravdu nešetří. Objeví se naprosto odnikud, a ještě na vás sprintují, což vede k tomu, že nemáte šanci zareagovat včas. Než vytáhnete zbraň, vaše zdraví je na polovině. Mezi tím, jak rychle se tito animatronici a ostatní potvory pohybují, a množstvím času, které vynaložíte na jejich zabití, je dost nepoměr. Proto vám vřele doporučuji hru ukládat skrze telefony co možná nejčastěji, abyste se zbytečně nemuseli vracet z velké dálky.

Zábavní park je opravdu zábavný

Jak už jsem zmínila výše, hra se rozděluje do tří různých částí. Zatímco první dvě jsou temné a děsivé, třetí část není jen strašidelná, ale i zábavná. Osobně jsem si ji užila nejvíce. Jedná se o prohledávání zábavního parku, v němž na vás čekají souboje i hádanky. Hlavně si můžete vyzkoušet několik atrakcí, což je naprosto skvělé. Jistě vás zajímá, na co všechno můžete jít, že? Můžete se projet na několika různých horských dráhách (westernová, středověká, pirátská a další), z nichž každá je unikátní a perfektně propracovaná. Dále si vyzkoušíte ruské kolo, strašidelný dům i zrcadlový labyrint.

Kromě těchto atrakcí navštívíte také vesničku Animal Village, která svým vzhledem připomíná jiný herní titul s názvem Animal Crossing. V této roztomilé atrakci se však brzy změní všechna roztomilá zvířátka na krvežíznivá monstra. Kromě toho přináší titul Jack Holmes i odkazy na další hry či filmy a seriály, jako jsou Cyberpunk 2077, Vymítač ďábla, Piráti z Karibiku nebo Hra na oliheň a spousta dalších.

Jack Holmes - animal village
Jack Holmes - animal village 2

Estetika a atmosféra

Po vizuální stránce je Jack Holmes pastvou pro oči. Prostředí hry jsou detailní a krásně vykreslené, přičemž každé místo má svou odlišnou estetiku a atmosféru. Stejně tak jsou působivé i modely postav s plynulými animacemi, jež každou postavu oživují. Mistrovským tahem hry je pak zvuková stopa, která plynule mísí děsivou atmosféru s veselými tóny zábavního parku. Díky tomu se vytváří naprosto pohlcující a emocionálně rezonující zážitek. Hudba se skvěle přizpůsobuje akci, jež právě probíhá na obrazovce. Ať už se jedná o zvýšení napětí během boje, či poskytnutí klidu a pohody ve chvílích, kdy prozkoumáváte nebo si užíváte zábavu na atrakcích. Dabing už je pak jen takovou pomyslnou třešničkou na dortu.

Jack Holmes: Master of Puppet sice není AAA titul, přináší však strhující a poutavý příběh, na který rozhodně hned tak nezapomenete. Hra přináší vizuálně ohromující a emocionální zážitek, který vás ponoří do tohoto pulzujícího světa. Kromě příjemné hratelnosti a skvělého hudebního doprovodu zde naleznete netradiční zábavu v podobě vyzkoušení všemožných atrakcí, což u jiných hororových titulů nenajdete. Navíc titul nabízí spoustu odkazů na další hry, filmy a známé seriály. Rozhodně pro mě šlo o velké překvapení a ráda ho doporučím všem k vyzkoušení.

• dobře provedená survival klasika nabízející horor i zábavu
  • propracovaný děsivý příběh na pozadí
  • originální nepřátelé (animatronici, kostlivci, loutky, pavouci a další)