Into the Radius - cover

Into the Radius míří na PS VR2. Portfolio headsetu od Sony se tak rozroste o jednu z nejpůsobivějších her pro virtuální realitu

18. 8. 2024
Zdroj náhledu: CM Games

Od headsetu PlayStation VR2, který je původně určený pro konzole PlayStation 5, jsme si kdysi slibovali příval nových atraktivních her, ale místo toho se z něj stalo především zařízení, na němž vychází konverze titulů, co dříve vyšly pro PC nebo Meta Quest. Útěchou nám může být, že jsou většinou v porovnání se svými původními verzemi graficky či jinak vylepšené. Do dlouhého seznamu portů se již brzy zařadí také výborný akční survival Into the Radius od estonského studia CM Games. Na PS VR2 vyjde 19. září.

O samotnou konverzi se postarala společnost Fast Travel Games, neboť tvůrci původní hry se soustředí na vývoj pokračování nazvaného jednoduše Into the Radius 2, které se momentálně nachází v režimu předběžného přístupu. Podle dosavadních informací hra nebude obsahovat žádný bonusový obsah, nicméně se můžeme těšit na podporu specifických funkcí PS VR2, jako je pokročilá haptická odezva ovladačů i headsetu, adaptivní triggery a hlavně foveované vykreslování (foveated rendering) využívající sledování očí. Díky tomu je vždy ostrá přesně ta část obrazu, na kterou zaměřujete zrak.

Vzhledem k tomu, že Into the Radius je plný nočních scenérií, přijdou vhod i kontrastní OLED displeje s technologií HDR. Ačkoli nedávno Sony umožnilo používat PS VR2 i pro hraní na PC, většina z jmenovaných funkcí tam bohužel podporována není, takže majitelé PlayStationu 5 přece jen budou mít proti pécéčkářům nějaké výhody.

V naší recenzi jsme Into the Radius pochválili jako mimořádně vtahující zážitek, který je po právu popisován jako blízký příbuzný série S.T.A.L.K.E.R. S tou nakonec sdílí hlavní inspirační zdroj, jímž je krátký sci-fi román Piknik u cesty od proslulé autorské dvojice Arkadije a Borise Strugackých.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.