Implausible Tales - cover

Chystaná česká plošinovka Implausible Tales se inspiruje The Lost Vikings, Prehistorikem 2 a dalšími klasikami

15. 10. 2024
Zdroj náhledu: Moravian

Sólo vývojář Jakub Pernes vystupující pod značkou Moravian oznámil novou hru Implausible Tales. Půjde o příběhovou plošinovku s logickými hádankami, průzkumem prostředí a hledáním cesty. Pixelovaté dobrodružství čtyř zakletých impů ovšem slibuje také stylovou retro grafiku a bláznivý humor. 

Pernes uvádí, že se inspiroval klasickými plošinovkami z 90. let. Ovšem těmi, které čeští hráči v dané době znali z vlastních zkušeností. Vzorem mu tedy nestál žádný Mario ani Sonic, ale třeba multiplatformní The Lost Vikings nebo dvojice dobově velepopulárních francouzských her Fury of the Furries a Prehistorik 2, které vyšly jen pro osobní počítače. Styl humoru prý je zase odkoukaný z klasických 2D adventur, mezi něž patří série Monkey Island, Simon the Sorcerer nebo polský import Agent Mlíčňák. 

Ačkoli jsou impové čtyři, následkem prokletí všichni sdílejí jedno tělo. Každý z nich však má unikátní vlastnosti, které jsou užitečné při překonávání překážek. Neerg je svými dlouhými pařáty schopen drtit kameny, zatímco silák Egnaro dovede tahat i velmi těžké předměty. V každé pořádné fantasy hře musí být čaroděj, takže je zde také imp Laet neutralizující magické nástrahy. Zlodějka Elprup je zase okřídlená, takže se dostane i na vysoko položená místa. Klíčové pro zdolání každého levelu je nalezení krystalů, které hráči umožní jednotlivé postavy aktivovat.

Jakub Pernes Implausible Tales vyvíjí v angličtině, kterou najdeme i na propagačních materiálech. Nicméně slibuje také plnou českou lokalizaci.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.