Hunt: Showdown je multiplayerová FPS hra z prostředí Divokého západu, která je známá svou grafikou a hratelností, ale také arzenálem chladných, absurdních a zapomenutých zbraní z 19. století. Prakticky každá zbraň, která je ve hře (i když se název liší od reálné předlohy), opravdu existovala. Příkladem může být pomyslná matka všech samonabíjecích pistolí Mauser C 96 nebo Mosin-Nagant M1891 Avtomat, který je v historii zbraní znám jako Canadian Huot Automatic Rifle.
Dalším kouskem do pestrého a smrtícího arzenálu zbraní na žádosti fanoušků je brokovnice Alofs. Tato zbraň jednoznačně zapadá do kategorie těch prapodivných, které jsou doslova sešroubovány zvláštním způsobem dohromady a fungují. Jde tedy o rané konstrukce střelných zbraní a jejich modifikace. I když se nám z dnešního pohledu zdají směšné, dříve rozhodovala prakticky každá vteřina nebo pohyb navíc.
Již při pohledu na konstrukci je patrný princip a úvaha konstruktéra. Přišroubováním nástavce se dvěma trubičkami na vnější stranu brokovnice s přerušeným závěrem dokázal Alofs přeměnit jednoranovou brokovnici na opakovací brokovnici schopnou vystřelit pět nábojů před opětovným nabitím. Prakticky se dá mluvit o prvotním a lehce primitivním, i když ve své době velice účinném principu trubicového zásobníku, který je znám u brokovnic dnešní doby. V nadneseném smyslu slova se tato konstrukce dá popsat jako všechny hlavní mechanické vnitřnosti pumpovací brokovnice přišroubované na vnější stranu.
Už žádné výhody díky pingu v Hunt: Showdown?
V rámci poslední aktualizace a testování na testovacích serverech byl nastaven maximální přípustný limit pro ping 225 ms, což značně omezí hráčům z jiných konců světa možnost hrát v pro ně neadekvátních serverových lokalitách. Crytek sice v minulosti razantně odmítl uzamknout servery v rámci lokalit, avšak to již neplatí tak doslova.
Dříve se stávalo, že hráči z Asie si chodili vylepšovat své K/D nebo pohladit ego na evropské a americké servery, kde je díky pingu bylo složité zasáhnout. Při výstřelu navíc měli výhodu, protože server zaznamenal princip prvního výstřelu a zásahu do hitboxu. To je u hry, kde zásah do hlavy, tzv. headshot, je smrtelný a kde vám na zabití protivníka stačí dva zásahy do těla, je značná výhoda.
Zatím se však ještě nevyřešil problém s hráči z Ruska, kteří šikanují evropské servery. Na druhou stranu, tento fakt zase zapříčinil, že mnoho evropských hráčů zkoušelo štěstí na amerických serverech.
Při výběru oblasti si všimnete, že jsou rozděleny do různých barev. Optimální regiony pro vaše relace budou zvýrazněny zlatým pozadím a modrým písmem pro odezvu. Pokud je písmo oranžové s šedým pozadím, znamená to, že se k tomuto regionu můžete připojit, protože je v rámci limitu pingu, ale nemusí poskytovat nejlepší zážitek. Pokud je oblast mimo limit pingu, bude zobrazena červeným písmem a bude zablokována, což znamená, že ji nelze vybrat.