Hra Honor of Kings od společnosti Tencent překonala světový rekord a je nyní oficiálně největší mobilní hrou na světě. Stala se totiž prvním mobilním titulem, který celosvětově překonal tržby ve výši 10 miliard dolarů, a je hlavním tahounem stále úspěšnějšího trhu s mobilními MOBA hrami.
V čem je úspěšnost Honor of Kings?
Honor of Kings, která byla na Západě uvedena pod názvem Arena of Valor, je na asijském mobilním trhu nesmírně populární, a to i přes velkou konkurenci her na tamním trhu. V Číně je zdaleka nejoblíbenější MOBA hrou a na tomto území poráží i takové konkurenty, jako je League of Legends od studia Riot (rovněž vlastněného společností Tencent) a taktéž populární hra DOTA 2 od Valve. Podle zprávy platformy pro analýzu dat Sensor Tower tvoří Asie neuvěřitelných 84 % světového trhu s mobilními MOBA hrami, což by vysvětlovalo, jak se hře Honor of Kings podařilo překročit tržby ve výši 10 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že Arena of Valor se počítá jako samostatné vydání hry, nezohledňuje působivé číslo 10 miliard dolarů ani její západní vydání. Nicméně mimo Asii si hra už tak dobře v celkových číslech nevedla.
Úspěch této hry je hlavním faktorem, díky kterému kategorie MOBA her na celosvětovém žebříčku vystřelila tento styl her nahoru. Společnost Sensor Tower odhaduje, že tento trh generuje měsíčně 300 milionů dolarů, a to díky hře Honor of Kings, ale také díky mobilním titulům, jako je Brawl Stars od společnosti Supercell a League of Legends od Riotu. V USA je Brawl Stars zdaleka nejoblíbenější mobilní MOBA, ale celosvětově za ni uživatelé utratili jen 320 milionů dolarů, takže Honor of Kings je zdaleka jasným vítězem, pokud jde o globální trh mobilních MOBA.
Zdroj: igdb.com
Úspěch ve srovnání s ostatními?
Jak se dalo očekávat, na Západě vládnou, co se týče příjmů, tituly jiné než MOBA. Ani nejvýdělečnější západní mobilní hry se však s Honor of Kings nedají srovnávat. Pokemon Go, Candy Crush Saga a Fortnite patří k nejvýdělečnějším hrám mimo MOBA herní segment, ale i ty mají na kontě jen kolem 1,1 miliardy dolarů, což je ve srovnání s HoK bledá částka.
Existuje však několik faktorů, které by mohly dominanci Honor of Kings zpochybnit. Jak ukazuje zpráva společnosti Sensor Tower, navzdory celkovému růstu příjmů počet stažení mobilních her typu MOBA ve druhém čtvrtletí roku 2021 ve skutečnosti klesl. To by mohlo společnost Tencent znepokojovat, protože Honor of Kings se mimo Asii nikdy pořádně nerozjela. Navíc politické klima v Číně je vůči hrám stále nepřátelštější. Si Ťin-pching a čínská vláda nedávno zpřísnili pravidla pro hraní her, označili je za "duchovní opium" a omezili hraní nezletilých na pouhé 3 hodiny týdně.
Zdroj: techraptor.net