Z komára velblouda udělala fanouškovská základna Hidea Kodžimy, tvůrce her Death Stranding, Metal Gear Solid a ředitele herního studia Kojima Productions, minulý týden na Twitteru. Fanoušci slavného herní designéra nařkli z toho, že prodal své Kojima Productions korporátnímu velikánovi Sony a díky tomu tak přišel o nezávislost při tvorbě dalších herních titulů.
Celé drama paradoxně začal sám Kodžima, když na svém anglickém twitterovém účtu nevinně sdílel nový marketingový banner z webových stránek PlayStationu zobrazující protagonisty z různých herních titulů, mezi nimiž byl i Sam Porter Bridges z Death Stranding. Mnoho uživatelů Twitteru si řeklo, že to určitě není jen tak, čímž se rozjel kolotoč dohadů a nevole.
Množství pobouřených reakcí bylo tak velké, že se Kodžima rozhodl na svém účtu vydat prohlášení, ve kterém všechny ujistil, že jeho studio nadále zůstává nezávislé. Vzhledem k jeho zkušenostem v herním studiu Konami, jež vedly právě k založení Kojima Productions, se jeví silné reakce fanoušků jako absurdní. Avšak nezapomínejme na to, že se v současnosti velké korporátní společnosti předhánějí ve skupování herních studií. V lednu Sony koupilo Bungie a Microsoft si pořídil Activision Blizzard. Je tak dobře možné, že se Kodžimovi nějaká nabídka k odkoupení studia přece jen časem objeví. Neotřesitelnou jistotu máme alespoň v tom, že uživatelé Twitteru by mu takový obchod za rámeček nedali.
Zdroj: pcgamer.com
Novinku pro Gaming Professors napsala Lucie Laštovková.