Hidden Deep je akční 2D sci-fi thriller inspirovaný filmy z 80. a 90. let, jako jsou Vetřelci a Věc, a také hrou Half-Life. Vývojářem tohoto titulu je Cogwheel Software a vydavatelem Daedalic Entertainment, kteří stojí i za hrou Barotrauma, Witch It či Deponia. Budete muset najít cestu v obřím podmořském těžebním a výzkumném centru, abyste zjistili, co se zde stalo a proč nikdo neodpovídá. Čeká tu na vás spousta prozkoumávání, lezení, plavání, skenování, střílení a samozřejmě se můžete těšit i na mohutné exploze. Avšak nezapomeňte dávat pozor, protože nevíte, na jaké hrůzy tu můžete narazit.
Předběžný přístup
Hra Hidden Deep se od 25. ledna letošního roku dostane do předběžném přístupu. Co tu hráče čeká? Momentálně se můžete těšit na zážitek z příběhového režimu a vysokou znovuhratelnost s režimem výzvy (Challenge Mode) – ten zahrnuje i kooperaci na rozdělené obrazovce. Na hráče už samozřejmě v hlubinách číhají i různorodá monstra a další postupně přijdou
Příběh
Příběh Hidden Deep se zdá vcelku jednoduchý. Skupina badatelů odhalila zvláštní anomálie neznámé povahy, rozhodli se proto zorganizovat expedici. Její cíl byl jasný, prozkoumat blíže tento fenomén. Bohužel po šesti stech osmdesáti jedna dnech došlo k náhlé ztrátě spojení s touto skupinou badatelů. Hráč je jako Murphy, vedoucí druhého týmu, nucen vydat se dolů, asi 1,6 km pod oceánské dno, aby zjistil, co se stalo s prvním týmem. A pokud bude ta možnost, má i zachránit všechny přeživší.
Spousta nástrojů
Hráč má ve hře Hidden Deep postupně přístup k množství různých přístrojů a nástrojů, dokonce tu můžete obsluhovat i těžké stroje. Můžete se tu těšit na vystřelovací hák, díky němuž se budete spouštět, šplhat, a dokonce se i přesouvat vodorovně přes různé propasti. Předem upozorním, že si musíte dávat pozor, pokud se na laně moc rozhoupete. Existuje tu možnost, že se zabijete o skálu sami. Dalším z nástrojů, který se hojně využívá, je skener, abyste měli představu, co je pod vámi a zda je tu možnost si vytvořit průchod pomocí výbušnin. Hráč tu také může používat drony, aby mohl prozkoumat cestu před sebou, zda tak čekají nepřátelé, kolegové, nebo nic.
Vedoucí týmu dvě je ozbrojen, což je jedině dobře. U některých příšer vám stačí jedna rána, u jiných naopak využijete i více nábojů. Pistoli můžete využívat také k přilákání nepřátel, například pokud jsou v jeskyni pod vámi a nechtějí vyletět, ale vy se potřebujete dostat dolů. Velmi se mi líbilo, že můžete střílet i když visíte na laně, což mi nejednou zachránilo život.
Munice
Munice je v Hidden Deep dosti vzácná, takže budete hodně prozkoumávat a hledat různé skrýše ve skříních a skříňkách. Na začátku si ještě vystačíte s pár kulkami, protože červi padají na pár ran. Později však přichází na řadu větší monstra, na která se opravdu jeden náboj zdá málo. Dobrou zprávou je, že později ve hře narazíte i na balíčky se zdravím, které se vám budou velice hodit.
Ovládání více postav
Pokud potkáte vašeho spolupracovníka, máte možnost ovládat obě postavy, v pozdějších úrovních hry můžete ovládat až čtyři lidi naráz. Ostatní postavy jsou inženýři a pistoli mají pouze na obranu. Také bohužel nedokážou slézt po stěnách tak dobře jako vaše postava velitele Murphyho. Dokonce nemají ani vystřelovací hák, takže vy musíte vše oddřít sami a připravit všem lana, aby oni mohli slézt.
Podobné ovládání je zpočátku dost obtížné. Použijete první postavu, kterou si uvolníte cestu, pak musíte přepnout na druhou a dohnat tu první. Postupem času ale zjistíte, že je to velká výhoda, protože když budete muset obsluhovat jeřáb či jiný těžký stroj, abyste pomohli vaší vlastní postavě, je fajn mít nějaké ruce navíc.
Zdroj: igdb.com
Umírání
V Hidden Deep se můžete spouštět dolů po krátkých římsách, ale rychle poznáte fyzické limity své postavy. Pokud narazíte na velkou mezeru, musíte držet shift, abyste mohli sprintovat a přeskočit ji. Hodně z vás je určitě zvyklých na hry, kde se postava chytne okraje a vytáhne se nahoru. To však v Hidden Deep neuvidíte. Příliš hluboký pokles, zlomíte si nohy a zemřete. Zůstane z vás jen krvavý flek. Znovu se objevíte blízko místa, kde jste zemřeli, s krvavým nátěrem, který po vás zůstal jako připomínka vašeho selhání. V závislosti na tom, kterou ze tří obtížností kampaně si vyberete, se můžete oživit (v omezeném počtu), než si zopakujete tuto úroveň od začátku.
Obtížnost Expedice vám umožní soustředit se více na příběh, s malou výzvou. Hluboký průzkum se stal normálním a preferovaným režimem, kde se vyrovnají poměr rizika průzkumu a pravidelný počet mimozemšťanů. Nejtěžší obtížnost se výstižně jmenuje Intense Exploration, kde je povoleno méně úmrtí a je zde mnohem více mimozemšťanů, se kterými se musíte vypořádat. K dispozici je také režim výzvy (Challenge Mode) ke změně scénářů, které dokončíte v osmi úrovních dostupných v této verzi s předběžným přístupem. Jakmile hra koncem tohoto roku opustí předčasný přístup, zpřístupní se k dispozici všech deset úrovní.
Zdroj: igdb.com (poslední obrázek v galerii)
Hidden Deep je už teď skvělá svojí kvalitou, a to i když je prozatím v předběžném přístupu. Dýchá tu na vás děsivá atmosféra, společně s hudbou, která vás bude udržovat celou dobu v napětí. Fyzika ve hře je skvělá, i když přiznám, že ve většině případů jsem zabila sama sebe a nepotřebovala jsem ani mimozemšťany. Těším se, čím nás hra překvapí, až bude plně dokončená.