God of Weapons - Cover

God of Weapons – je schopné konkurovat Vampire Survivors?

13. 9. 2024

Svět býval krásným místem. Jednoho dne se zemí prohnala zlá síla, která vše uvrhla do temnoty. Ve světě nyní vládne chaos a mnozí se obávají, že temnota nikdy neskončí. Byť by se vám mohlo zdát, že tímto úvodním textem se snažím navodit úvodní představení příběhu, hledali byste ho marně. Tato hra bývá často porovnávaná se svým předchůdcem Vampire Survivors. Stejně jako ona vás okamžitě hodí do boje proti hromadě nepřátel a s příběhem se nikdo nemaže. Co dalšího má God of Weapons se svojí konkurencí společného, a v čem se naopak liší?

God of Weapons - Ukázka boje 01

Roguelike vs. rogue-lite

God of Weapons je roguelike RPG. Pokud v God of Weapons zemřete, musíte začít od začátku. Začínáte absolutně od nuly a bez výbavy. Jelikož jsou tato pravidla poměrně přísná a při opakované smrti frustrující, vznikl žánr rogue-lite. Tím se hra liší od svého konkurenta Vampire Survivors, v němž zůstávají trvalé upgrady, což vám může značně ulehčit další průchody.

Hordy nepřátel

Ačkoli úvodní text by mohl naznačovat nějaký herní příběh, nenechte se zmást. Hned od úplného začátku jde o klasickou bitku, při níž bojujete s hordami různých monster. Sbíráte kořist a tím zvyšujete své šance do následujících kol. Důležitá je strategie, vaše reflexy a promyšlený pohyb. Boj a útok nemusíte vůbec řešit, ten probíhá automaticky. Vy skutečně ovládáte pouze hlavního hrdinu v jeho pohybu.

Nedostatek místa!

Inventář je omezený a jeho velikost se po každém zdolaném patře zvětšuje o určitý počet políček. Pro vaše přežití je zásadní organizace zbraní a dalších doplňků. Před každým vložením nového předmětu musíte důkladně zvážit jeho slabé a silné stránky, zda zapadají do vaší strategie.

Správný výběr a pečlivá organizace věcí v inventáři určuje rozdíl mezi vítězstvím a porážkou. Svým postupem ve hře God of Weapons se dostanete postupně k tak silným zbraním, že se z vás stane nezastavitelná síla, před kterou se budou monstra třást. Není nad pocit dokonale nakombeného vybavení, které vám umožňuje jednoduché proplouvání do dalších úrovní.

Postup do dalších úrovní vám umožňuje odemknout, dle získaných expů, dva až šest nových slotů. Nevýhodou je, že políčka vybíráte ze zvýrazněných lokací, a není tedy možné dělat výběr dle své volby. To vám samozřejmě ztěžuje budoucí správu věcí v inventáři, protože při rozšiřování nikdy nemáte jistotu, že vám hra nabídne políčko, které nutně potřebujete.

Na počátečních úrovních obtížnosti nebudete mít absolutně žádný problém se zlatem. Nemáte šanci ho kompletně utratit v obchodě. Pokud se v nabídce nevyskytuje žádný dobrý předmět, můžete ji za zlato obnovit. Obnova je možná několikrát po sobě a je pokaždé dražší.

Přemýšlej, rozšiřuj a ukládej

Jedná se o izometrickou 3D hru, ve které vámi vybraný typ postavy ovládá stále rostoucí počet zbraní a artefaktů. Bojuje proti stále větším hordám nepřátel během minutových úrovní. Stačí vydržet minutku a patro je vyklizeno. Dostanete se zpět do svého inventáře, kde své zkušenostní body převedete na další volné místo. Vyberete si z pěti předmětů a vložíte je do svého batůžku. Pokud je mezi nimi nějaký předmět, který byste chtěli, ale nemáte na něj místo, můžete si ho zamluvit, tzv. uzamknout. Po příštím kole se vám objeví nová nabídka čtyř předmětů a ten dříve zabukovaný. Poté pokračujete do další úrovně. Položky můžete libovolně otáčet po 90°, což by vám mělo správu inventáře zjednodušit.

Některé zbraně je možné spolu různě kombinovat a vylepšovat. Zjistíte to tak, že na zbraň kliknete pravým tlačítkem myši a v závorce máte uvedený potřebný počet. Někdy se tedy vyplácí uchovávat stejné typy zbraní v inventáři, byť zabírají větší množství místa.

Úrovně

Každá hra se skládá z dvaceti úrovní, a pokud přežijete až do konce, vyhrajete. Výhra znamená, že se vám postupně odemyká další obsah. Zároveň plníte rozsáhlé zásoby menších questů, jejichž plněním se odemykají další postavy a jejich další varianty. Každá postava má odlišné výhody a nevýhody, takže hraní za každou z nich a jejich další odemčené varianty je zábavný proces. Můžete si také obměnit nové počáteční schopnosti, výhody, zbraně a jiné drobnosti.

Líbí, nelíbí?

Co velmi oceňuji, jsou minutová kola. Nejde o žádné zdlouhavé běhání po mapě. Pokud ovšem nemáte na hru vyhrazeno minimálně třicet minut, ani ji nezapínejte! Nelze ji totiž v půlce svého postupu zastavit, uložit a později se k ní vrátit.

Co se týká grafiky, líbí se mi, že jde o 3D variantu této hry. K čemu bych ovšem měla jednu výtku, jsou odstíny barev. Všechno má dost podobné odstíny, takže hordy jednoduše splývají. Ocenila bych zvýraznění elitních nepřátel z davu, abych věděla, na které se primárně zaměřit, popřípadě komu se vyhnout.

Největší nevýhodou je absence úvodního tutoriálu. Spustíte hru a v menu máte jen start, options a exit. Po startu si intuitivně vyberete jednu z dostupných postav, vyberete si úvodní zbraně a artefakty, dojdete ke dveřím a najednou se ocitnete v patře plném nepřátel. Kolo skončí, vidíte inventář, blikají vám tam pluska, vlevo je na výběr z pěti předmětů a všechno se učíte metodou pokusu a omylu. Osobně by mi nevadila nějaká úvodní cutscéna, alespoň chabá snaha o navození příběhu.

Podtrženo sečteno, stojí hra God of Weapons za to? Rozhodně! Za pět euro získáte hru na rychlé půlhodinové hraní s pěknou 3D grafikou. Díky dvanácti odlišným postavám, se třemi dalšími variantami, získáte enormní množství obsahu a zvědavost vás nutí hrát stále znovu. Obměňujete postavy, upravujete strategii, střídáte počáteční zbraně a další vybavení. Hra je navíc tak jednoduchá, že si získá úplně každého.

• návykovost k opakovanému hraní
  • velké množství hrdinů, zbraní a artefaktů
  • herní doba
  • jednoduché ovládání
  • 3D grafika
  • absence úvodního tutoriálu
  • bez příběhu
  • Datum vydání 13.09.2023
    • Vývojář Archmage Labs
    • Vydavatel Archmage Games Studio
    0.0

Cena / výkon

Tereza Seidlová

Ubongo a Catan jsou hry, díky kterým kdysi propadla do světa deskových her. Dnes už se její sbírka rozšířila o komplexnější kousky jako Kutná Hora či Ztracený ostrov Arnak. U vystudované rybářky není žádným překvapením, že má slabost pro hry se zvířátky a přírodovědeckou tematikou. Na základní škole trávila spoustu hodin hraním videoher World of Tanks a War Thunder. Nyní se k PC hrám snaží opět najít cestu.