Go Home Annie - díra ve zdi

Go Home Annie – odhalte tajemství Replikovacího oddělení SCP Foundation

20. 2. 2025
 

Go Home Annie je nezávislá hororová a logická hra, ve které se ujmete role Annie, nenápadné zaměstnankyně SCP Foundation. To už samo o sobě zní lákavě pro všechny fanoušky tohoto rozsáhlého a fascinujícího univerza. Hra se odehrává v tajemném Replikovacím oddělení, kde se zdá, že existují zdánlivě nekonečné simulace nebezpečných anomálií. Otázka, kterou si hráč položí hned po prvních minutách hry, je: proč? Proč se SCP Foundation, která má podivné objekty „zabezpečit, chránit a kontrolovat“, vytváří jejich repliky a neustále je testuje? A proč to dělá právě Annie?

Pokud by vás zajímaly další hry ze světa SCP, nezapomeňte juknout i na další naše recenze. Například na SCP: 5K nebo SCP: Secret Files. Teď už se však pojďme společně podívat na nejnovější přírůstek s názvem Go Home Annie.

Kořeny a atmosféra SCP

Hra od začátku sází na atmosféru. Fanouškům SCP je tak hned jasné, že se nacházejí ve známém, ale zároveň znepokojivě pokřiveném prostředí Nadace. Hráči se potkají s řadou známých konceptů, a to nejen s těmi nejpopulárnějšími SCP, ale i s těmi méně profláklými, avšak stejně zajímavými. Go Home Annie chytře kombinuje známé prvky s novými, což vytváří jedinečnou a zároveň velmi znepokojující atmosféru.

Již samotný koncept Replikovacího oddělení, v němž je podle všeho realita ohýbána a testována, se skvěle hodí do toho, co dělá svět SCP tak fascinujícím. Stejně jako v mnohých SCP příbězích, i zde se musíte spoléhat hlavně na svůj instinkt a ne vždy se vše zdá být tím, čím to doopravdy je. Často musíte sami prozkoumat každou stopu, každou nesrovnalost a odhalit, proč se to všechno děje zrovna takhle.

Kdo je vlastně Annie?

Hlavní hrdinkou je Annie, která je sice postava bez jakéhokoli vývoje, ale o to více ve vás vyvolá zvědavost. Zprvu se zdá, že se Annie jakožto zaměstnankyně Replikovacího oddělení smířila se svým osudem opakovat stále stejné testy dokola. Postupně se však začnou objevovat fragmenty jejích vzpomínek, podivné sny a praskliny v simulaci, které jí naznačují, že něco není v pořádku. Vy se tak spolu s Annie vydává na cestu, abyste odhalili skutečný účel tohoto oddělení a tajemství, které se za ním skrývá.

Příběh je vyprávěn skrze dialogy s kolegy (kteří se ale zdají být spíše součástí experimentu než skutečnými osobami), nacházené záznamy a samotná prostředí. Hráč má tak možnost si skládat jednotlivé střípky příběhu, což u fanoušků SCP vyvolává pocit, že sami prozkoumávají nový záznam SCP. Příběh je sice jednoduchý, ale díky atmosféře a zamlženému vyprávění vás dokáže vtáhnout a motivovat vás k dalšímu postupu.

Go Home Annie - Annin případ

Logické hádanky a anomálie

Hratelnost je postavena na kombinaci logických hádanek a využívání anomálních artefaktů a entit. Annie musí procházet různými lokacemi Replikovacího oddělení, řešit hádanky spojené s manipulací s objekty SCP, manipulovat s prostředím (někdy dost nekonvenčním způsobem) a dávat pozor na nebezpečí, které se možná skrývá za rohem.

Mechaniky jsou originální a čerpají z toho, co dělá SCP tak zajímavým – manipulace s realitou, manipulace s objekty SCP a to, že pravidla, která známe, ne vždy platí. Musíte se tak naučit využívat specifické vlastnosti replikovaných anomálií a pomocí nich překonávat nejrůznější překážky. Některé hádanky jsou docela náročné, ale nikdy ne tak, aby vás vysloveně frustrovaly.

Důležitou součástí hratelnosti je také průzkum prostředí. Každá místnost v budově nabízí nové informace o příběhu, ale i hádanky, které čekají na své vyřešení. Musíte pečlivě studovat prostředí, abyste objevili skryté mechanismy, stopy v dokumentech nebo nápovědy k dalšímu postupu. Tato průzkumná část hry je velmi povedená.

Vizuální a hudební stránka hry

Grafické zpracování Go Home Annie je atmosférické a plně odpovídá žánru. Prostředí jsou detailní, temná a plná znepokojivých detailů. Replikovací oddělení je navrženo tak, aby vytvářelo pocit klaustrofobie a neustálé nejistoty. Lokace se sice opakují, ale každá z nich se díky neustálým replikacím jeví mírně odlišně, což vytváří dojem, že se objevujete v jakési narušené realitě.

Atmosféru hry skvěle doplňuje hudební doprovod. Nejde o melodickou hudbu, ale spíše o ambientní zvuky, které navozují napětí a pocit úzkosti. Zvukové efekty jsou také na vysoké úrovni a umocňují pocit, že se ocitáte ve světě plném nebezpečí a tajemství.

Inspirace příběhy SCP: odkazy a narážky

Go Home Annie se k inspiraci k SCP univerzem aktivně hlásí. Setkáme se s odkazy na známé odkazy SCP, ale i s méně známými, které fanoušci jistě ocení. Narážky jsou promyšlené a citlivě zasazené do příběhu.

Konkrétně se ve hře objevují vizuální i tematické odkazy například na SCP-087 (schodiště), SCP-173 (socha, která se hýbe, když se na ni nedíváte) nebo SCP-106 (stárnoucí člověk, který uniká realitě). Objeví se také odkazy na SCP-1499 (plynová maska, která vás přenese do jiné dimenze), ale i méně známé a méně zřetelné reference, které vytvářejí dokonalou atmosféru světa SCP.

Hra si však nevystačí pouze s přejímáním již existujících příběhů SCP. Nabízí i vlastní anomálie a koncepty, které organicky zapadají do celkového vyprávění hry.

Go Home Annie je povedená hororově logická hra, která si zaslouží pozornost všech fanoušků univerza SCP. I když se nejedná o komplexní hru s rozsáhlým příběhem, dokáže vás bez problémů vtáhnout do svého tajemného světa díky atmosféře, příjemné hratelnosti a odkazům na známé i méně známé příběhy SCP. Pokud máte rádi temné a znepokojivé příběhy, logické hádanky, a navíc se vás dotýká svět SCP, je pro vás Go Home Annie povinností. Je to skvělý příspěvek do rozrůstajícího se světa her z SCP. Tento titul dokázal, že i skrze jednoduchý koncept lze vytvořit napínavý a atmosférický zážitek. Díky tomu mohu říct, že si Go Home Annie zaslouží moje doporučení.

Klady
  • atmosférický horor (mrazivá atmosféra, děsivé prostředí a zvukový doprovod)
  • hlavní záhada příběhu kolem postavy Annie
  • osvěžující zážitek od mainstreamových hororových titulů
  • titul nabízí psychologickou hloubku (témata traumatu, ztráty paměti atd.)
  • netradiční herní mechanismy a řešení hádanek
  • spousta známých i méně známých příběhů z univerza SCP
Zápory
  • pro někoho možná nejednoznačné vyprávění příběhu (jeho interpretace je spíše subjektivní)
  • nedostatek vedení, občas můžete tápat, co dál
  • délka hry
  • někoho by mohly odradit některé trošku těžší hádanky
  • možná vysoká cena za krátkou hru
Platforma PC
  • Datum vydání 10.12.2024
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Hratelnost

    Atmosféra

    Obtížnost

    Petra Svobodová

    Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.