Když jsem poprvé uviděl grafiku Genshin Impactu připomínající anime, automaticky jsem si ho zařadil mezi typické východní RPG tituly. Přeefektované boje, všude létající ohně a blesky, přesílené postavy a nudné levely. Naštěstí se čínští vývojáři studia miHoYo odloučili od svého prvního úspěšného titulu Honkai Impact 3rd a vydali se správnou cestou, která se jim rozhodně vyplatila.
Barevný svět v Genshin Impact
Je zde roztomilý, ale zároveň nádherný animovaný svět rozdělený do regionů, které mají vždy jinou kulturu. To dokáže nadchnout každého hráče, pokud nelpí na realistické grafice. Na každém rohu vás čeká nějaká truhla, mini-boss, hádanka nebo time challenge, které jsou vždy originální a dokáží vás donutit je prostě udělat, i když jste třeba uprostřed úkolu. Nepřátelé jsou naprosto unikátní, až na všudypřítomné slimy, kteří nesmějí v žádném RPG chybět. Poté, co dokončíte příběh, máte zaručeno, že toho je ještě hodně co objevit a získat.
Z cizích problémů se stanou vaše
Cílem hlavní postavy (Aether/Lumine) je najít svého sourozence opačného pohlaví, podle toho, koho jste si vybrali na začátku hry. Na cestě se potkáváte s postavami, které vám na vaší pouti za hledáním sourozence moc neporadí, ale zato vás nenápadným způsobem donutí jim pomoct, až skoro zapomenete, proč na téhle výpravě jste. Postupem času sbíráte důležitá fakta o vašem ztraceném sourozenci, které vám často dodají skvělý „AHA?!“ moment. Hlavní postava je sice většinu hry němá, ale máte čas od času na výběr možnost odpovědi. Ty sice nemají vliv na děj, ale zato můžete posunout konverzaci seriózním nebo sarkastickým směrem.
Zdroj: miHoYo
Postavy, které si zamilujete, anebo je budete milovat
Lehce rozeznáte, které postavy jsou důležité a které jsou jen nudná NPC. Každá má svůj element, který ovládá, osobitou povahu, typ humoru, oblíbené jídlo, názor a vztah k jiné postavě. Kromě toho mají i unikátní vzhled a svůj vlastní quest, který poodhaluje jejich příběh. Vývojářům Genshin Impact se povedlo snad nejlépe ze všech takhle oživit pixely na obrazovce a dát jim duši. Pokud si však zamilujete danou postavu a bojíte se, že se s ní po dokončení úkolu už nikdy neuvidíte, má pro vás miHoYo překvapení. Všechny postavy jsou totiž hratelné a stojí na nich celý finanční příjem studia.
Gacha = lootbox?
Jediným způsobem, jak postavy získat, je přes takzvaný gacha systém. Gacha se od lootboxů, které jsou nám všem známé, o moc neliší. Je to prosté, otevíráte bedny a máte malou procentuální šanci na získání lepší odměny, ale na rozdíl od lootboxů je zadáno pravidlo, že od určitého počtu máte garantovanou odměnu větší rarity. Data o tom, co a kolik jste toho už obdrželi, nejsou skrytá, takže máte jasno, kdy získáte nový přírůstek do vašeho týmu. Bohužel je Genshin pay-to-win. Každá postava, kterou dostanete poněkolikáté, vám otevírá tzv. konstelace, které někdy dokáží násobit efektivitu nebo přidávají malé schopnosti. Tento faktor zachraňuje jenom to, že Genshin Impact není PvP. Sice tu multiplayer je, ale je tak osekaný, že váš kamarád bude moct jen za vámi pobíhat, pomáhat zabíjet potvory a hledat si kytičky, které už ve svém světě všechny vysbíral.
Zdroj: miHoYo
Fantastická čtyřka
Celý soubojový systém stojí na vaší znalosti hry, postav, nepřátel a vašem týmu čtyř stoupenců. Vytváříte až epická komba spellů, nejen vašich postav, ale i nepřátel a terénu kolem vás. Neočekávejte komplikovaný systém zvyšování síly pomocí několika různých kusů vybavení, brnění, zbraní, očarování atp., jako jsme zvyklí z jiných RPG. Bude vám totiž stačit jenom zbraň a pět slotů pro artefakty. V příběhových bojích je vyšší síla vašich postav doslova jen ušetření času, a i bez ní ho zvládnete jako hry od Ubisoftu. Pokud vás tento fakt začne nudit a budete vyhledávat výzvu, určitě navštívíte bosse, které i tak budete potřebovat na materiály a artefakty pro vaše zbraně a postavy.
Genshin Impact si bere od ostatních jen to nejlepší a přidává k tomu své originální prvky. Příběh je sice místy matoucí, ale i tak vás nechá si udělat i nějaké vedlejší úkoly. Zdejší svět vás nikdy neomrzí a donutí vás vyšplhat na všechny hory, i kdybyste si tím měli quest prodloužit o několik minut. Takový systém soubojů v žádné jiné hře nenajdete a ze začátku se vám bude zdát podivný, ale za chvíli se s ním skamarádíte. Od hry se nebudete muset ani na chvíli odpoutat, dostupná je na IOS, Android a PS4 a plánuje se i pro PS5 a Switch.
Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.