Feed the Deep - úvod

Feed the Deep bude divoká lovecraftovská jízda do hlubin 

7. 8. 2024
Zdroj náhledu: Luka Muscat

V rozlehlém oceánu nezávislých her se na hladinu vynořuje titul Feed the Deep a slibuje hráčům jedinečnou směs roguelike mechaniky ve spojení s Lovecraftovými horory. Toto podvodní dobrodružství, vyvinuté výhradně Lukem Muscatem, stojícím za hity, jako jsou Fruit Ninja či Jetpack Joyride, přinese jak poutavý herní zážitek, tak i strašidelnou atmosféru. 

Feed the Deep ve svém jádru představuje přesvědčivé vyprávění inspirované klasickými tématy kosmického hororu, které vytvořil H. P. Lovecraft. Premisa je jednoduchá, ale podmanivá: zatímco lidstvo staví plovoucí města, pod vlnami v hlubinách na něj číhá prastaré zlo. Příběh se začne odvíjet, jakmile se hráči ponoří do procedurálně vytvořených podmořských jeskyní. V těchto jeskyních na vás čeká děsivá směs hrůzy a průzkumu. Prostředí kolem vás je jakýmsi způsobem živé, plné nevyřčených tajemství a smrtícího nebezpečí. Toto srovnání pokročilé lidské technologie nad hladinou a prvotních hororů pod ní vytváří pohlcující zážitek, díky němuž se hráči neustále cítí ve střehu. 

Herní mechanika tohoto titulu vyniká svým provedením, v němž se odráží nejlepší prvky z Dome Keeper a Spelunky. Hráči tak musí neustále procházet měnícím se podvodním labyrintem podvodních jeskyní. U toho musí pečlivě spravovat svoje zdroje, jež po cestě shromažďují, a přitom se navíc vyhýbat nepřátelským hrozbám. Roguelike prvky navozují pocit nepředvídatelnosti, protože žádné dvě expedice pod hladinu nejsou nikdy stejné. Každý ponor proto vyžaduje strategické rozhodování. Záleží na vás, zda se rozhodnete pro pečlivě označenou cestu, či radši prozkoumáváte agresivně s možnou nepřátelskou konfrontací. Sbírání zdrojů přidává do hry další vrstvu hloubky. Hráči mohou vyměnit své nálezy za upgrady a předměty, jež jim pomáhají usnadnit další postup hrou. 

Zdroj: Luka Muscat

Po vizuální stránce nabízí Feed the Deep okouzlující a zároveň děsivou podstatu podvodního prostředí. Umělecký styl je zajímavou směsí zářivých barevných schémat v kontrastu s temnými stíny, evokující krásu a hrůzu hlubin oceánu. Každá jeskyně působí naprosto odlišně, s dostatkem nejrůznějších variací, aby udržela hráčovu zvědavost. 

Za soundtrackem k tomuto podvodnímu dobrodružství stojí Cedar Jones. Ten svým umem dokreslil celkovou atmosféru a umocnil ještě více emocionální váhu zážitku z Feed the Deep. Strašidelné melodie se tak hladce prolínají se zvukovým designem a obklopují hráče tajemným světem pod hladinou. 

Zdroj: Luka Muscat

Feed the Deep je důkazem toho, čeho může nezávislý vývojář dosáhnout, když propojí svoji vášeň a kreativitu. Luka Muscat vytvořil pro hráče zážitek, který vzdává hold nejen lovecraftovské tradici, ale přináší i inovativní osvědčené mechanismy klasických roguelike. Pokud se cítíte připraveni na to, co na vás čeká ve tmě, rozhodně se nezapomeňte ponořit už 16. srpna až do hlubin s Feed the Deep na Steamu

Zdroj: bloody-disgusting.com

Petra Svobodová

Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.