Extremely Powerful Capybaras - úvod

Extremely Powerful Capybaras – dokážete přežít jako kapybara?

25. 5. 2024

Extremely Powerful Capybaras je rozhodně hra pro všechny milovníky těchto zvířátek, a nejen pro ně, samozřejmě. Jedná se o akční rogue-like frenetickou střílečku s roztomilými kapybařími bojovníky. Tento barevný a zábavný titul si můžete užít sólo nebo se třemi dalšími kamarády. Postavte se hordám nepřátel i unikátním bossům, sbírejte mince, vylepšujte své chlupaté bojovníky a staňte se nejsilnější kapybarou.

Za tímto zábavným a barevným herním počinem stojí vývojáři ze Studia Bravarda, od nichž možná znáte hru Sky Caravan. Extremely Powerful Capybaras je svým stylem silně podobný hře Vampire Survivors, o níž si můžete více přečíst na našich stránkách. Teď už se však společně pojďme podívat na tento titul plný roztomilých chlupáčů.

Capybara style

Než půjdete do boje, váš bojovník může chvilku pochillovat v kapybařím stylu, a to v horkém jezírku. Zároveň zde můžete počkat, než se připojí i vaši kapybaří spolubojovníci. Poté se vydáváte do vesničky, v níž si zvolíte jednoho speciálního bojovníka ze čtyř dostupných tříd. Na výběr dostanete druida, válečníka, asasína a barda. Později ve hře jsou vám dostupné ještě další dvě třídy, mág a gunslinger, které jsou však alespoň dle mého názoru mnohem těžší na ovládání. Pak hurá do arény a pobít co nejvíce nepřátel.

Vaši chlupáčci tak skrze tři rozličné arény, kde bojují – na louce, s ruinami či v močálu. Každá z arén je navíc označena různým počtem hvězdiček, které určují její obtížnost, od jedné do tří. V každé aréně musí váš bojovník vydržet předem danou dobu patnáct minut, než se zjeví ultimátní boss. Jeho smrtí se vám odemkne další aréna a zároveň získáte speciální měnu pro vylepšení. Jakmile projdete všechny arény, dostává vaše kapybara zlatou sochu slávy.

Extremely Powerful Capybaras - výběr postavy

Jak je to s úrovněmi

Ve hře naleznete pouze tři arény, jedná se o Fishy Swamp, River Rat´s City a Volcanic Springs. Každá aréna má patnáctiminutový odpočet, než se zjeví největší záporák. Hráči tak nejprve začínají v nejjednodušší aréně s jednou hvězdičkou jménem Fishy Swamp. Jak se probojujete skrze všechny arény, spustí se modifikátory šílenství. Ty pak každou z úrovní zrychlí, přidají silnější a odolnější nepřátele. Dobrou zprávou je, že čím jsou obtížnější, tím více minci dostanete do kapsičky. Díky tomu si pak odemknete zbylé kapybaří bojovníky.

Bojovník, mág nebo bard

Jak už jsem zmiňovala výše, titul Extremely Powerful Capybaras vám nabídne na začátku čtyři dostupné třídy a později si odemknete ještě dvě. My se na ně teď spolu podíváme trochu blíže.

Druid

Využívá sílu přírody a jeho útoky jsou směřovány diagonálně na soupeře. To může být zprvu dosti obtížné a vyžaduje to nakombinovat schopnosti k pokrytí mezer kolem postavy druida.

Bojovník

Využívá svoji sílu kopí a bodá nemilosrdně kolem sebe. Je to rozhodně nejlepší a nejjednodušší třída, když s hrou začínáte, neboť bojovník automaticky bodá do více směrů podle toho, kde stojí jeho soupeři.

Asasín

Ovládá čtyři vrhací hvězdice a díky nim má možnost provádět svůj útok do více směrů až o tři sta šedesát stupňů. Nemusí být tak nutně otočený čelem na své nepřátele. Pokud si chcete vytvořit neproniknutelnou zeď kolem chlupáče, využijte schopnost tornádo v kombinaci s Hummingbird.

Bard

Bard využívá v boji svoji loutnu, která však cílí pouze na ty nepřátele, kam zrovna tato kapybara kouká. Loutna vytváří jakousi hudební vlnu a vy se tak musíte hodně otáčet. Mně osobně tato třída moc nesedla.

Po získání dostatečného obnosu Capy-coinů si můžete zakoupit zbývající dvě bojové třídy. Jedná se o mága, který využívá velké orby, aby zlikvidoval své soupeře, a gunslingera vybaveného dvěma puškami.

Extremely Powerful Capybaras - čtyři hráči

Zdroj: igdb.com

Jak jsi schopná kapybara?

Vaši nepřátele ze začátku proudí po jednom až dvou, což vám dá šanci rychle získat potřebné levely na vylepšení postavy a získání speciálních pasivních nebo aktivních schopností. Ty si pak v průběhu boje můžete dle libosti vylepšovat. Vaše kapybara může v jednu chvíli používat až devět těchto schopností. Celkově jich je deset, ale jedna z nich je daná vámi vybranou třídou. Například válečník má aktivovanou schopnost pro kopí.

Tyto ability můžete po projití arény (nebo po smrti uvnitř) vylepšovat ve vesnici u obchodníka za zlaté mince s třešničkou. Každá z nich se dá vylepšit až třikrát. Titul Extremely Powerful Capybaras má široký výběr těchto abilit, najdete zde totiž až padesát různých schopností vašich bojovníků. Některé z nich umí zkrátí cooldowny, dodají vám rychlost, sílu útoku nebo zvýší sílu kritického zásahu . Kromě klasických zlatých minci můžete získat za zabití bossů v aréně speciální měnu, takzvané Capy-coiny. Za tuto měnu pak vylepšujete přímo své kapybary, a to až třikrát (jedná se o jejich speciální schopnost třídy).

Myš nebo ovladač

Autoři na začátku doporučují hrát na ovladači pro lepší zážitek ze hry a já souhlasím. Samozřejmě můžete hrát i na klávesnici, ale s větším počtem nepřátel jsou kapybary hůře ovladatelné. S ovladačem je hra stoprocentně plynulejší. Na klávesnici využíváte klávesy WSAD či šipky a pro výběr klávesu E. V soubojích po dosažení plného baru pro level můžete svůj výběr vykonat pomocí myši, což vám krapet času ušetří. I tak ale není hraní na klávesnici úplně nejjednodušší.

Soupeři

Vaši nepřátelé jsou opravdu prapodivná cháska. Najdete zde zombíky, které posléze vystřídají pochodující krevety, a vše pak zakončí boss (krab s lodí na hlavě místo klobouku). Najdete zde ale i žabáky, ryby na dvou nohách, létající meteory či pavouky. Pokud své soky porazíte, nechají po sobě buď kuličky různých barev, nebo meloun. Kuličky vám zaplňují bar na level a jejich barva rozhoduje o tom, kolik vám přibyde zkušeností. Vodní melouny naopak dokážou doplnit život vaší kapybaře, objevují se však náhodně. Někdy se melouny objeví na začátku kola, a když potřebujete uzdravit v polovině hry, nikde není ani jeden.

Pokud vás hra zaujala nebo máte jen rádi kapybary, máte možnost zakoupit si roztomilého herního plyšového kapybařího druida za dvacet dolarů na e-shopu PM Studios. A teď už hurá na celkové zhodnocení tohoto zvířátkového titulu.

Extremely Powerful Capybaras je roztomilý barevný titul s kapybarami, které ovšem nejsou až tak roztomilé, jak se na první pohled může zdát. Tito bojovníci jsou neochvějní a někteří z nich dle mého názoru na ovládání trošku složití. Přesto má tato hra svoje kouzlo a je takříkajíc návyková, neboť chcete dokončit všechny arény za každou cenu. Líbí se mi také možnost zahrát si s přáteli. Snad brzy přijde i nějaké to rozšíření o další arény.

• roztomilí kapybaří bojovníci s unikátními schopnostmi
  • jednoduché ovládání (stačí pár tlačítek)
  • roztomilá animace při úmrtí vašeho bojovníka