Escape Dungeon 2 – logo

Escape Dungeon 2 – smyslná elfka a tvrdé šípy

21. 4. 2022
Zdroj náhledu: Studio Hide Games

Escape Dungeon 2 je lehká erotická rogue-lite adventura od čínského nezávislého studia Hide Games, které můžete znát díky jeho první hře Escape Dungeon. Pokud jste hráli předchozí díl, víte, co můžete očekávat, protože mechanismy a vzhled se nezměnily. Pokud jste se s tímto titulem ještě nesetkali, bude tato recenze určena právě vám.

Lehce navazující na první díl

Zatímco v prvním díle jste se ujali role čarodějky Shalith bojující proti ďábelskému lordovi Qaronovi, ve druhém díle to naopak bude obávaná elfka pod přezdívkou Shunral the Silver Wolf. Během toho, co je čarodějka uvězněna v nedaleké kobce, se vy jako Shunral vydáváte do věže samotného pána zla se záměrem ho zabít. Cesta k němu je však pokryta jeho přisluhovači, tudíž vaše dobrodružství nebude tak snadné.

Shunral vás sleduje

Než si však rozebereme samotnou hru, promluvíme si nejprve o hlavní nabídce, protože je zde několik důležitých věcí, které byste možná mohli chtít ignorovat. Escape Dungeon 2 je erotická hra s H-scénami, ale abyste se k nim dostali, musíte zemřít, proto v menu naleznete nabídku popsanou jako „memory“, pomocí níž si můžete tyto erotické scény jednoduše přehrát. K dispozici je také obchod, kde si můžete vylepšovat své stávající dovednosti – útoky, životy, obranu, kritické poškození atd. První, čeho si všimnete, je samotná Shunral, protože se v menu hry pěkně vlní a její kyprá postava poskakuje po polovině obrazovky. Zároveň bude sledovat každý váš pohyb, takže budete mít pocit, že vás tato smyslná, spoře oděná elfka sleduje…

Escape Dungeon 2 se hraje sám

Na této hře se mi líbí, že máte dva způsoby, jak Escape Dungeon 2 hrát. Tuto hříčku můžete ovládat pomocí klávesnice – W, A, S, D – a pomocí myši střílet a manipulovat s předměty. Druhou variantou je ovládání všech funkcí pouze prostřednictvím myši. Díky tomu si můžete vybrat nejvhodnější způsob manipulace a následně dohrát celou hru.

Ať už zvolíte jakékoliv ovládání, Shunral a vaši nepřátelé se budou pohybovat po jednotlivých čtvercích. Přesněji řečeno bych hru Escape Dungeon 2 přirovnal ke stolní hře Člověče, nezlob se, kde se můžete pohybovat vždy jen o jedno políčko. Až na to, že zde není žádná kostka, která by určovala, o kolik políček se můžete posunout. Totéž platí pro vaše nepřátele… pokud se nepohnete vy, nepohnou se ani oni. To je docela dobré pro vyhodnocení vašich přesunů, protože v některých částech je Escape Dungeon 2 opravdu obtížný. Stejnou mechaniku můžete také nalézt v námi již recenzovaném titulu Crown Trick.

Escape Dungeon 2 nemá ucelenou mapu, po které byste se jednoduše pohybovali pomocí portů nebo bůhví čeho. Lokace jsou zde rozděleny do několika různých pater. Konkrétně je třeba zlikvidovat všechny své nepřátele a následně najít vchod nebo poschodí do dalšího patra, čímž se celý průběh hry takto opakuje. Možná si řeknete, že to zavání nedostatkem rozmanitosti, a svým způsobem budete mít pravdu. Vzhled jednotlivých místností se téměř nemění a jediné, co je nové, je rozmístění beden nebo typ nepřátel, to je ale bohužel vše.

Bedýnky všude, kam se podíváš

Zmínil jsem se o bednách, které mají v tomto případě významnou roli. Ve všech oblastech se nacházejí dva jejich typy. První z nich je klasická dřevěná truhla, která jde bez problémů otevřít, druhá je pozlacená a k jejímu otevření potřebujete klíč. Tento klíč získáte pomocí pobíjení protivníků, proto se nemusíte obávat, že byste jich neměli dostatek. Z jakého důvodu se vyplatí prohledávat jednotlivá zákoutí a otevírat bedny? Díky nim totiž můžete získat léčivé lektvary, okamžité doplnění vašich schopností nebo fragmenty (o nich si povíme později).

Jsem velká holka s pořádnými schopnostmi

Mimo těchto beden narazíte i na jakousi věž nebo svatyni, ve které můžete vylepšovat své stávající dovednosti nebo je přímo měnit. Věže jsou naštěstí dobře viditelné, protože nad jejich vrcholem se vznáší velký svítící krystal, který opravdu nemůžete minout. Co za dovednosti na vás čeká? Například štít, díky němuž se na několik sekund vytvoří magická bariéra kolem vás a absorbuje všechny útoky, zlepšení viditelnosti, abyste mohli zasáhnout lukem na delší vzdálenost, dále je zde úskok umožňující poskočit o dvě nebo tři políčka a mnoho dalších věcí. Současně vylepšujete statistiky své elfky, jako je například více životů nebo štíty.

Čím více si postavu zdokonalujete, tím rychleji budete postupovat jednotlivými patry, ale i když máte maximální počet životů nebo poškození, nečekejte, že bude Escape Dungeon 2 snazší. Nakonec hra bude mnohem těžší, protože jakmile se setkáte například s vlkodlaky, orky nebo sukubami, zjistíte, že se musíte naučit kombinovat své schopnosti. Tito tvorové totiž vydrží nespočet ran.Problém nastane, jakmile zjistíte, že pokud se vám nepodaří získat srdce z mrtvého nepřítele dřív, než ho získá někdo úplně jiný, příšery se jím mohou také sami vyléčit. Nejenže mají určité schopnosti, které jim umožňují neustále si obnovovat zdraví, ale mohou vám takto ukrást důležité léčení.

Čeká vás mnoha potěšení

Jak již bylo zmíněno, Escape Dungeon 2 je erotická hra, a proto se nyní zaměříme na tyto prvky. Během hry uvidíte v pravém dolním rohu Shunral v klasickém anime stylu (skutečné postavy ve hře jsou ve 3D chibi) a funguje také jako ukazatel vašeho zdraví. Jakmile dosáhnete méně než dvaceti bodů života, Shunral se svlékne… spíše ze sebe nechá strhnout oblečení. Pamatujete si, jak jsem na začátku zmínil, že pro spuštění sexuálních scén musíte nejprve zemřít? Nyní je vhodná chvíle to vysvětlit.

Podobnou mechaniku jsme viděli například v dříve recenzovaném titulu SWORD x HIME, ve kterém při poklesu zdraví nepřítele pod určitou úroveň docházelo k sexuálnímu napadení. Zde jde o obdobný princip, jen vaše zdraví musí klesnout na nulu, aby vás příšery zneuctily. Nicméně zde záleží na tom, jaká nestvůra vás omráčí a zatáhne do své mučírny, čímž se spustí erotická scéna. Pokud nechcete vidět, jak vás ork nebo goblin zneuctí, hra vám nabídne přeskočení této sekvence.

Existuje ještě jeden způsob, jak tyto sekvence odemknout, a to prostřednictvím již zmíněných fragmentů. Ty lze nalézt, jak bylo uvedeno, v bednách nebo ze zabitých nepřátel. A co konkrétně dělají? Jakmile vstoupíte do sekce „memory“, naleznete v nabídce deset postav. Pokud na některou z nich kliknete, zobrazí se tyto scény uzamčené ukazatelem lebky a číselným údajem pro každou z nich. Toto číslo udává, kolik fragmentů potřebujete k odemčení H-scén. Například u sukuby potřebujete pro otevření posledního videa dvě stě fragmentů. Nezbývá vám tedy nic jiného než zabít dvě stě sukub nebo je získat z beden.

Escape Dungeon 2 je vynikající rogue-lite adventura s přídavnými erotickými aspekty. Přestože se jedná o rogue-lite záležitost, mnoho hráčů ocení její nenáročnost. Pokud si chcete zahrát zábavnou hru, ve které zabíjíte hordy nepřátel, ale zároveň si chcete oddechnout, zatímco vaše polovička už dávno spí, vřele vám tento titul doporučuji. Houpající se ňadra Shunral vás budou neustále držet v pozoru a erotické H-scény jsou velmi zábavné. Titul ovšem není vhodný pro každého, komu vadí krev apod.

• grafické zpracování
  • oddychová náročnost
  • dva způsoby odemykání 18+ obsahu