Pokud je hra úspěšná, nezřídka se stává, že dostane své pokračování nebo se z ní stane rovnou herní série. Pokud je však herní série opravdu úspěšná, může na jejích kamenech vzniknout další hra, která založí svou sérii. Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je příběhové JRPG s tahovými souboji, které nese pochodeň dnes již legendární sérii Suikoden.
zdroj: igdb
Suikoden a legendární Yoshitaka Murayama
Nejprve se sluší říct si něco k sérii Suikoden (PS1 a PS2). Ve své době, tedy od počátku série v roce 1995 (v Japonsku, v roce 1998 i ve zbytku světa) až po poslední díl v roce 2006, se jednalo o celosvětově oblíbený unikát, který sklidil mnoho chvály, a to nejen pro svou hratelnost, ale zejména pro skvělé podání příběhu. Příběh se navíc nesoustředí pouze na hlavního hrdinu, ale velmi obratně vypráví i příběhy ostatních postav, které jsou však mezi sebou provázané a tvoří tak celé velký funkční kolos, podobně jako u LIVE A LIVE.
Příběh Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes se nevyhýbá podobnosti se zmíněnou sérií Suikoden. Ve svém základu, jak jsem zmínil, se opravdu jedná o pomyslné předání pochodně mladšímu nástupci, protože se stejně větví do více úhlů pohledu, loajalita mezi letitými přáteli a rodinou je zkoušena během války, nechybí vnitropolitické intriky ani mocné magické runy, které slouží jako klíčový prostředek zápletky. Určitým (vedlejším) úkolem je pak dát dohromady tým hrdinů, kteří se bok po boku postaví nemilosrdnému zlu.
Příběh Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes vedl tvůrce a spisovatel Suikodenu Yoshitaka Murayama (který bohužel krátce před vydáním hry zemřel). Díky jeho podání, rozvětvení i vážným situacím, vtipu, lidské vřelosti a dějovým zvratům (díky nimž byly první díly Suikodenu tak poutavé) se jedná o plnohodnotnou příběhovou hru. I když je příběh z velké části lineární, má dva konce.
Vedle titulu Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je pak ještě Eiyuden Chronicle: Rising, který figuruje jako doprovodný titul a slouží jako prolog k mnohonásobně většímu Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Za titulem stojí vývojářské studio Rabbit & Bear Studios, vydavatelem je 505 Games.
zdroj: igdb
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes nesleduje pouze hlavního hrdinu
Protagonistou příběhu Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je mladík jménem Nowa, který se přidává k The Eltisweiss Watch, malé jednotce, která spadá pod League of Nations (Liga národů je ve válce s Galdskou říší. Liga národů je aliance na Allraanu).
Na jedné misi objeví Hlídka s naším hrdinou mocný starobylý artefakt, čímž si okamžitě získají pozornost a slávu. Netrvá to však dlouho a brzy se začnou tvořit hádky mezi Ligou a Impériem o tento artefakt. Dohady a politické intriky záhy přerostou v mocenský boj, který má za následek invazi Impéria na Eltisweiss. Tím začíná opravdová válka, a jak se rozšiřuje rozsah konfliktu, rozšiřuje se i příběh. Nowa se spolu s ostatními utáboří na starém hradě, kde formuje odbojovou armádu a získává nové přátele. Nic však není, jak se může na první pohled zdát. V tomto světě politických intrik a konfliktů jsou přátelé, kteří nemění strany, opravdu vzácní. Nowa se bude muset i nejednou rozhodnout, zda „nepřítel mého nepřítele je můj nepřítel, nebo zrádce, který si nezaslouží slitování“.
Děj se odehrává ve fantasy světě, kde jsou čáry, kouzla i různá monstra a kde vlci chodí jako lidé a mluví. Prostě typické fantasy JRPG s magickým světem, který je situován do období středověku.
Příběh a jeho vyprávění nemá problém odbočit od hlavního hrdiny či týmu, aby se na chvíli podíval na situaci z pohledu padouchů nebo přímo vyměnil hratelné postavy. Některé postavy jsou pak stejně jako v Suikoden propojeny s jinými událostmi a dokázaly by vytvořit samy o sobě celou hru. Je zde rozebírání klanové politiky, pokusy o kolonizaci i vztahy a rozepře. Je znát, že se jedná o asijskou hru, v tom smyslu, že některé vtípky nebo narážky vyznějí rozhodně lépe v tamní kultuře a smýšlení. Pro nás se někdy může jednat (jako to známe ve filmech) o rádoby vtipné trapné scénky, které nám jednoduše nezapadají. Naštěstí toho není tolik, aby to narušilo hru.
zdroj: igdb
Silný tým je základ úspěchu
Jak již název napovídá, není to o pár postavách. V průběhu hry potkáte další postavy, některé budete hledat, jiné si vás najdou, pro některé budete muset nejdříve něco splnit. Tato NPC se k vám následně mohou přidat. Můžete je také odmítnout, v takovém případě se ale připravte na jejich reakce. Někdy se jedná pouze o výčitky, jindy to může vyvrcholit tím, že uražený odmítnutý hrdina vás bude někde čekat a bude si to s vámi chtít rozdat. Hledání postav, respektive hrdinů, kterých je možné mít až 120 (ano, čtete správně), je poměrně zábavné, a jakmile získáte schopnost rychlého cestování, je to i příjemné. Odměnou vám jsou nejen noví hrdinové, které můžete dát do svého aktivního šestičlenného týmu, ale rozrůstá se i vaše základna, kterou postupně vylepšujete.
Všechny postavy mají navíc vlastní jedinečný hlas i osobnost a po skončení náboru nezůstávají v pozadí. Komentují aktuální příběhové události, když jsou ve vaší aktivní partě, povídají si při průzkumu světa a měst a komunikují i s ostatními na základně nebo na cestách s potulnými obchodníky. Někdy se dokonce jen tak objeví, aby oživily aktuální situaci, řekly svůj názor nebo se nechaly zatáhnout do hodnocení kuchařské soutěže. Tento prvek dává do hry svěžest a osobitost, všechno působí příjemným a živým dojmem.
zdroj: igdb
Hurá do boje!
Soubojový systém vychází z velké části také z několikrát zmíněné série Suikoden. Jedná se o tahové souboje se šesti aktivními členy vaší družiny a sedmým podpůrným členem, který může poskytovat pasivní výhody, jako je zvýšení statistik nebo zisk peněz.
Postavy mohou mít schopnosti založené na SP, které se po čase regenerují, i na MP, k jejíž obnově už potřebujete speciální předměty. Každou ze schopností pak měníte na základě run, kterými je postava vybavena.
V souboji hraje velkou roli, kam postavu umístíte a jak s ní následně budete bojovat. Některé dovednosti nedosáhnou dál než za přední řadu, některé postavy fungují lépe vzadu a jsou tu i AOE útoky, které můžete seslat na celou nepřátelskou řadu. Jedním z výrazných prvků při soubojích (který byl převzat ze Suikodenu) je týmový útok více postav, který následně přechází do epických kombo útoků. Požadavkem je, aby ve skupině byly spolu nejméně dvě (čím víc, tím líp) postav s nějakým druhem spojení, které pak mohou provést Hero Combo.
V bitvách, nebo lépe řečeno při soubojích, se více dbá na složení party, zmíněné rozestavení a pořadí tahů než na stavové efekty. Boj můžete nechat i vyhodnotit AI, a pokud se rozhodnete bojovat vy, máte zde možnost zmíněného Hero Combo nebo u každé postavy Attack, Rune-lens (použití speciální schopnosti), Defense (tedy obrana) a Item (použití předmětu). Jak jste jistě pochopili, runy zde představují určité skilly, které můžete používat. Nejdříve jste omezeni na jednu až čtyři runy, posléze můžete mít na každé postavě až osm různých run, které odpovídají jejímu zaměření. Většina run poskytuje hlavně procentuální zlepšení nějaké schopnosti či vlastnosti postavy. Runy získáváte z bitev, můžete je koupit v obchodě (včetně vybavení) nebo je můžete najít při průzkumu světa.
Hra nabízí také pestrou paletu nepřátel a bossů. Souboje s bossy mají většinou k ruce i nějaký interaktivní trik nebo taktický prvek, který mění způsob, jakým k dané bitvě budete přistupovat. Může se jednat o zmíněné taktické interaktivní prvky přímo při souboji, předměty, za které se můžete schovat, předměty, které mohou po zničení způsobit poškození, nebo i poklad, který se nachází za řadou nepřátel.
Kromě klasických tahových soubojů jsou zde ještě rozsáhlé bitvy armád, které se odehrávají jako tahové strategie. Členové vaší party při nich velí určitému oddílu armády, respektive mají na starost jeden sektor, čtverec. Bohužel se jedná o nejslabší část hry a o nějaké pomyslné zábavě si můžete nechat jen zdát. Nad průběhem bitvy navíc máte jen velmi malou kontrolu, protože armády, kterými jste pohybovali, pomalu napadají nepřítele. Vám pak nezbývá nic než doufat, že způsobí větší poškození. Podobný aspekt velkých armád byl i v RPG Expeditions: Rome, kde máte velitele s bonusy, z nichž každý vyznává jinou strategii, a určujete, jakým způsobem chcete, aby legie bojovala. V průběhu bitvy můžete dvakrát až třikrát změnit strategii nebo formaci, čímž reagujete na aktuální dění, a vše sledujete z pohledu taktické mapy. Tady taktická hloubka prostě chybí.
zdroj: igdb
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes jako okouzlující 2D plošinovka
Po grafické stránce se jedná o HD 2D styl, který si získal kladné ocenění z řad herních kritiků ve hrách Octopath Traveler. Zároveň se jedná o agresivně úzkou hloubku ostrosti v kombinaci s osvětlením a nádechem retro stylu. Titul nabízí líbivé a detailní 2D sprite animace zasazené do 3D pozadí s atmosférickými blesky a polygony ve vysokém rozlišení, což zachovává retro kouzlo, ale zároveň je vše osvěženo moderní grafikou. V rámci hry a průchodu se mění i váš pohled, který se střídá s plošinovkou a izometrickým pohledem. Všechno funguje dobře, hezky, plynule bez bugů. Prezentace soubojů, speciálních útoků i celkového zasazení světa v daných kapitolách je opravdu povedená a je vidět, že vývojáři si dali záležet.
Co také rozhodně stojí za zmínku, jsou různé zábavné minihry a průzkum světa, který se rozhodně vyplácí. Budování základny je spíše okrajovou záležitostí, ale nakonec neurazí.
Audio stránka hry je perfektní, každá postava má svůj hlas, který i v anglickém jazyce zní opravdu dobře, což je u asijských titulů poměrně vzácnost.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je povedené JRPG, které vychází z oblíbené série Suikoden. Titul nabízí poutavý příběh, který se netočí pouze kolem hlavního hrdiny, ale větví se a zapojuje i ostatní postavy a jejich pohledy na situaci. Vyprávění příběhu a velké množství postav je jedním ze základních pilířů celé hry. Jedná se o poctivé retro-JRPG, které rozhodně zaujme, a jako takové i o plnohodnotného nástupce Suikoden.