Echo Point Nova – neutuchající akce

22. 4. 2025
Zdroj náhledu: Greylock Studio

V dnešní době, kdy je videoherní průmysl takříkajíc ve svém největším rozmachu, přichází řady vývojářů s novými nápady ve snaze oslovit co možná největší spektrum hráčské komunity. Někdy se však objeví titul, který se nesnaží přijít s něčím novým, nýbrž vylepšit osvědčené mechaniky ve snaze nabídnout hráčům akční zážitek. Echo Point Nova je akční sci-fi FPS s otevřeným světem se zaměřením na dynamickou akci.

zdroj: Greylock Studio

Inspirace osvědčenými tituly a mechanismy

Echo Point Nova je druhou hrou jednočlenného Greylock Studio, jež stojí za bullet-time střílečkou Severed Steel. Recenzovaný projekt vám může v mnoha ohledech připadat podobný s tituly jako Titanfall, Ghostrunner nebo Mirror’s Edge. Echo Point Nova z nich čerpá inspiraci a přidává také vlastní prvky, díky kterým působí svěže a dynamicky. Ve svém jádru se jedná o sandboxovou FPS akci tvořenou jednotlivými ostrovy, které mají funkci lokací arůzné biomy, jež lze nazvat arenami. Již z úvodních minut je patrné, že vývojář kladl velký důraz na volnost pohybu spolu s vertikálním průzkumem a to vše okořenil akčními souboji jak v singleplayeru tak v kooperaci. V tomto ohledu je nutné zmínit, že se jedná o čistě PVE hru.

Příběh není nijak zvlášť hluboký, jednoduše se jedná o tisíckrát ohrané klišé. Hrajete za průzkumníka s výjimečnými bojovými schopnostmi, který ztroskotá na tajemné planetě. Tuto planetu ovládá nemilosrdná síla, která využívá starobylé technologie k výrobě ničivých zbraní. Příběh je vyprávěn převážně skrze prostředí, terminály a audiology. Prakticky můžete plnit hlavní úkol a ničit operace tajemné síly, nebo se vydat prozkoumávat svět vlastním tempem, jak se vám bude zrovna chtít.

Na své cestě naleznete také pár postav, které se občas objeví v neozvučených dějových uzlech, jež můžete najít po ostrovech. Jsou zde hlavně proto, aby vás nasměrovaly k dalšímu cíli nebo vám proměnily určité mechanismy ve vaší výzbroji.

Premisa tkví ve třech bodech, kdy ztroskotáte, musíte střílet nepřátele a sbírat artefakty. S tím, že seposouváte skrze audiology od kolegů a jisté tajemné entity, které nalézáte pravidelně na specifických záchytných bodech. Určitým zpestřením je fakt, že jsou zde i reakce na vaše nedávné akce a počínání, když vám mistr zbraňového arsenalu sdělí, že jste už postříleli tisíc nepřátel nebo jak jste skvělí, že jste našli tolik a tolik tajných zákoutí a artefaktů.

zdroj: Greylock Studio

Echo Point Nova nabízí parkour i hák

Tím se dostáváme k hratelnosti a zároveň jednomu z největších taháků hry, kterým je volnost pohybu. Pohybovat se budete moci za pomocí klasického běhu, ale k ruce budete mít grappling hook (hák, se kterým se můžete přitáhnout), tryskový skok nebo třeba schopnost běhání po zdech. Třešničkou na dortu je antigravitační prkno, což v dobré kombinaci vytváří nejen fajn podívanou, ale také dynamickou plynulou mobilitu.

Herní mapu tvoří nespočet menších ostrovů, různých dálnic, pevností, tunelů a  všeho možného, s tím, že některé stěny můžete ve stylu Minecraftu elegantně prorážet. Každá lokace funguje jako aréna nebo jako spojnice mezi nimi. V jednotlivých arénách pak také provádíte sken, který vám může otevřít novou zbraň nebo schopnost. Navíc jsou zde také tajná místa a možnost sbírání užitečných předmětů. Z hlediska zbraní sází Echo Point Nova na zlatou klasiku, jako jsou pistole, revolvery, samopaly a všechno, co byste očekávali. Všechny zbraně mají navíc tři úrovně vylepšení, která se automaticky odemykají podle toho, jak moc danou výbavu používáte. Jedná se o tlumiče, optiky, zásobníky nebo i jiné režimy střelby. V tomto ohledu je však škoda, že si nemůžete zbraně více personalizovat.

Oblasti jsou celkem promyšlené a každá má své kouzlo, ale také jistá specifika, díky kterým se hrají odlišně, přestože je princip stále stejný. Důležitá místa a interaktivní body navíc vidíte na svém radaru a díky tomu víte, kdevěci ke sbírání jsou. Předměty, které můžete sbírat mají také svůj účel. S kladivem rozbijete zdi, zelené orbyrozšiřují možnosti pohybu, skeny kromě nové výbavy zvyšují životy a i taková relativní hloupost jako kosmetické pokrývky hlavy zvýší kapacitu perkových bodů.

Biomy jednotlivých ostrovů nebo lokací chcete-li se samozřejmě střídají. Jednou hrajete na zledovatělém ledovci, jindy vás překvapí několikaproudá dálnice, abyste se následně dostali na poušť nebo třeba do tajemných ruin a následně tu je vulkán.

Za zmínku stojí i pestrá paleta nepřátel. Ze začátku vám může hra připadat až příliš jednoduchá a nepřátelé poněkud křehčí. To se však pomalu začne měnit a obtížnost strmě stoupá. V tomto ohledu zabrousím do zmíněné kooperace, kdy můžete hrát až s třemi dalším hráči. Obtížnost a počet nepřátel se v kooperaci liší podle toho, kolik hraje hráčů. Bohužel musíte hrát čistě s lidmi z vašeho friendlistu, protože hra nemá žádné vyhledávání ani servery.

zdroj: Greylock Studio

Akce ve světě Voxelu

Grafická stránka hry je vizuálně poutavá, nicméně se může jednat o styl, který ne každému oku lahodí. Jistě se najdou tací hráči, kteří kvůli vizuálu na titul Echo Point Nova zanevřou. Jedná se o grafiku ve stylu neonových barev, geometrických tvarů a abstraktního designu, který vytváří dojem futuristického světa budoucnosti s důrazem na abstrakci a minimalistické linie, což odpovídá voxelovému grafickému stylu.

Nechybí samozřejmě ani adekvátní ozvučení spolu s hudebním doprovodem. Pokud čekáte nějaký tvrdý metal nebo hardrock, jste na omylu. Hudba je klidná a přesto skvěle zapadá do pointy hry.

zdroj: Greylock Studio

Echo Point Nova je příjemná dynamická FPS hra s důrazem na svobodu pohybu a intenzivní souboje. Slabé stránky titulu jsou v příběhu, v repetitivnosti či v nedostatečné dlouhodobé znovuhratelnosti. Silnými tahouny jsou však dynamické souboje, extrémní důraz na mobilitu, volnost a plynulá hratelnost. Díky těmto vlastnostem je hra velmi chytlavá, a to jak při sólo hraní, tak v kooperaci.

Klady
  • důraz na mobilitu a volnost pohybu
  • dynamické souboje a hratelnost
  • zajímavé prostředí a lokace, které lákají k průzkumu
  • parkour efekty a mechanismy z jiných skvělých titulů
Zápory
  • slabší příběh
  • po čase může přijít silná repetitivnost
Platforma PC
  • Datum vydání 24.09.2024
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Hratelnost

    Petr Polák

    Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.