Dragon Age: The Veilguard

Dragon Age: The Veilguard ukázal hromadu informací

8. 7. 2024
Zdroj náhledu: IGDB.com

Už je to pár týdnů, kdy jsme informovali o novinkách k počinu Dragon Age: The Veilguard. Pozitivní je, že na něm vývojářské studio Bioware dále nadšeně pracuje, aby se stihl plánovaný termín vydání. Nyní se ale už posouváme dál a už víme, jaké budou herní třídy (systém povolání), jak bude fungovat svět i jaké úkoly budeme moci zažívat. Navíc pozitivně, můžeme potvrdit všechny předchozí domněnky.

Tři třídy a tři podtřídy

Tou první je, že ve hře bude 100% klasická trojka v podobě mága, válečníka a zloděje, každý z nich bude mít potom tři vlastní specializace, takže hra nabídne celkem devět profesí. U zloděje bude možností být Veil Rangerem, což bude lučištník, který bude mít spoustu triků v rukávu, včetně určitě deště šípů. Ten mi ve Dragon Age 2 zachránil několikrát zadek, takže proč prostě ne. Druhý je tzv. Saboteur. S ním budete moci ukládat pasti a dělat různé triky. Popis postavy je taková kombinace z předchozího dílu, kde byl Assassin a Artificer, tedy takový mixážní kompromis. A do třetice samozřejmě už od dob Zevrana oblíbený Duelist, který se svými dvěma zbraněmi dokáže rozsekat vše, co se mu namane.

Válečník bude klasikou, jak jej známe. Třída Champion bude běžný tank, do něhož budou moci nepřátelé bušit o sto šest. Reaper bude bojovat pomocí životní energie a přerušovat protivníkovy útoky a nakonec Slayer bude klasický berserk, tedy s dvouruční zbraní likvidovat všechno, co bude v jeho silách. 

Pravděpodobně nejzajímavější třídou zůstává mág. Klasikou bude Evoker, který bude metat ledové stěny, blesky a házet ohnivé koule, prostě ten útočný mág, který se hodí. Spellblade bude mág bojovník, tedy někdo, kdo bude útočit na blízko očarovanými zbraněmi. Poslední třídou je Deathcaller, což bude necromancer, jehož schopnosti zatím nejsou kromě toho, že bude asi oživovat, co zabijete, jasné. Co ze tříd tedy vychází? Že pokud se to nepovede, tak bude Spellblade možná jako Knight-Enchanter, a nechci se chlubit, ale v Dragon Age Inquisition se mi povedl nastavit tak dobře, že ani ti nejhorší nepřátelé pro mě nebyli výzvou.

Váš původ a frakce bude hrát velkou roli

Mě osobně nejvíc zaujala tvorba postavy a původ. Pokud si vzpomínáte na Dragon Age: Origins, bylo neskutečně fajn mít hromadu různých začátků a snažit se více vcítit do charakteru. Jako paragon Bearfist jsem si prostě cestu užil. Nyní budete mít jméno Rook, což je sice blbé jméno, ale je to jen jméno. Podle vašeho dalšího původu na vás budou ostatní reagovat. V tomto případě budou mít obrovský prostor frakce, ke které se „přidáte“. Klasikou už budou známí Grey Wardens neboli Šedí strážci, kteří se kolem fanoušků točí snad každý herní, knižní nebo komiksový díl. Legendární jednotka, jejíž jediný cíl je zničit a zastavit všechny zplozence. Prakticky Noční hlídka se skutečnou funkcí ve světě. Další budou Antivanské vrány, spolek nájemných vrahů a zlodějů, k nimž patřil například Zevran, se kterým jsme se mohli potkat v prvním i druhém díle.

Poté je tu třeba i Mourn Watch, což jsou mágové z Nevarry, kteří stráží Velkou nekropoli, kde jsou nevarrští králové a šlechta. Konečně se tak ale otevírá i zbytek světa, kde konečně zjistíme něco o historii dalších království vyjma Fereldenu, Orlais, Kirkwallu a pár dalších měst. Mimochodem právě Mourn Watch by měl pomoci nekromantům dosáhnout maxima, protože když někdo hlídá hřbitov, co od něj více očekávat. Neskutečně zajímavou frakcí budou Lords of Fortune, kteří už vystupovali v počinu Tevinter Nights. Jsou to dobrodruzi, lovci pokladů, námořníci, prakticky Isabela z Dragon Age 2. Veil Jumpers zase prohledávají elfí ruiny po Tevinteru a podle názvu je vám asi tak jasné, že budou mít nějakou spojitost s Únikem z Dragon Age: Inquisition. Nakonec jsou tu Shadow Dragons z nejnovějšího komiksu The Missing, což jsou odbojáři v Tevinteru, kteří chtějí svrhnout mágy. 

Pokud jste ale pozorně koukali na představení jednotlivých hrdinů, už nyní vám musí být jasné, že každý společník bude očividně pocházet z jedné z frakcí, a tak bude jen na vás, koho si pustíte blíže k tělu. Třeba právě Neve by měla být členkou Shadow Dragons, tak uvidíme, jestli to tak skutečně bude.

The Veilguard bude chtít, abyste budovali vztahy

Přes třídy a frakce tak přicházíme k tomu velmi důležitému. Se svými společníky bude důležité budovat vztahy více než kdy dřív. Je jedno, že jste v minulosti sváděli Merrill, Fenrise, Isabelu, Lelianu nebo Doriana, teď by to mělo být ještě důležitější, protože když je naštvete hodně, přestanou s vámi spolupracovat. To už tu sice je nějakou dobu, je ale super, že The Veilguard tento systém neopouští, ba naopak jej ještě více utvrdí.

To nás přináší k úkolům, u nichž právě spolupráce s jednotlivými frakcemi bude velmi důležitá. Tvůrci slibovali, že to nebudou klasické úkoly dones, zabij, ale mělo by jít o sofistikovanější proces. Role play tak získá více prostoru než kdy dříve a já mohu říct, že pokud to tak vážně bude, jsem nadšený předem.

Nakonec je tu volba obtížností, které jdou hráči přímo na ruku. Základní je Storyteller, v níž prostě proběhnete příběh a nebudete muset řešit věci kolem a kolem. Adventurer bude klasická obtížnost, kde budete muset pro nabírání zkušeností plnit i vedlejší úkoly, a nakonec Nightmare. Noční můra. Asi netřeba vysvětlovat víc. Zajímavým vrcholem je obtížnost Unbound, v níž si budete moci upravit více prvků hry najednou a vytvořit si vlastní druh obtížnosti, od ukazatelů na splnění úkolů po zaměřování nepřátel. Velmi slibná varianta do celé hry. Očividně tak bude novinek dostatek, ale stále má být udrženo kouzlo minulosti celé série. Co na to říkáte jako hráči? Můžeme tvůrcům věřit, že to nepokazí? Momentálně je totiž nenávist k počinu dle mého naprosto neoprávněná. Úspěch The Veilguard může rozhodnout o budoucnosti celého Bioware vzhledem k tomu, jak momentálně vypadá situace studia, které ztratilo většinu svých značek. Nechme se tak překvapit, otevřeme lorebooky a čekejme, tvůrci Dragon Age náš ještě nějakými novinkami určitě poctí.

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.