Death end reQuest 2 - úvod

Death end re;Quest 2 – stíny Le Choara

12. 9. 2024
 

V oblasti JRPG se jen málokterému titulu podaří spojit vizuální romány s poutavým tahovým bojem, jako je tomu u Death end re;Quest 2. Toto pokračování původního Death end re;Quest, vyvinuté společnostmi Idea Factory a Compile Heart, které vyšlo v roce 2019, vezme hráče na temnější, psychologickou cestu strašidelným městem Le Choara. Tento druhý díl pokračuje v odkazu svého předchůdce a ponoří vás do příběhu plného traumat, záhad a přežití, a to vše při zachování jedinečné hratelnosti, kterou si fanoušci této série tak oblíbili.

Ztracená sestra

V srdci Death end re;Quest 2 je příběh Mai Toyami, mladé dívky potýkající se se svou traumatickou minulostí. Dívka se po prožitém incidentu s otcem nechá zapsat na strašidelnou Wordsworthskou kolej ve městě Le Choara, jelikož by se zde měla nacházet její mladší sestra. Po svém příjezdu však zjišťuje, že sestra Sanae v tomto městě záhadně zmizela. Mai proto nezbývá nic jiného než se vydat po její stopě. To, co zprvu začíná jako pátrání po rodinných poutech, se však rychle mění v nervy drásající vyšetřování temných tajemství města a zhoubných sil, jež ho obývají.

Tento díl vyniká ve spřádání příběhu, který vás přilepí k obrazovkám a udrží vaši pozornost až do jeho úplného konce. Každá z postav je velmi dobře napsaná, přičemž Mai slouží jako jakási spojovací protagonistka celého příběhu. Vedlejší postavy, jako například Rotten Dollhart, Liliana Pinnata či Sumika Tokiwa, obohacují příběh, přičemž každá z nich se potýká se svými strachy a motivacemi. Tato komplexní souhra interakcí spojená se strašidelnými tématy ztráty a vykoupení vrcholí v tomto poutavém zážitku. Druhý díl se zároveň snaží rozšířit zápletku nastíněnou v prvním díle. Pokud jste noví hráči, nemusíte se bát – hru si užijete i bez předchozích znalostí. Pokud jste však znalci původního dílu, jistě oceníte propojení a odkazy na první díl.

Co se změnilo a co zůstalo?

Death end re;Quest 2 si zachovává některé výjimečné vlastnosti svého předchůdce a zároveň zavádí i své nové mechaniky pro vylepšení zážitku. Jedním z nejpozoruhodnějších systémů je mechanika Overkill. Na rozdíl od tradičních RPG titulů, kde poražením nepřítele získáte pouze standardní zkušenosti, zde můžete sčítat poškození způsobené nepřátelům nad rámec jejich bodů zdraví. Tím také získáváte mnohem více bodů zkušeností a rychleji získáváte levely postav. Díky tomu mohou hráči více experimentovat s kombinacemi a více strategizovat své útoky, což dodává souboji hloubku.

Titul také obsahuje návrat systému Knockback, který umožňuje hráčům pinkat s nepřáteli mezi členy party a vytvářet tak masivní komba. Musím říct, že tato mechanika velmi vyniká nad ostatními a dle mě je i velmi zábavná. Další novinkou je také Berserker – jedná se o postavu, která se náhodně zjevuje v dungeonu (městě) a hráči jsou nuceni před ní prchnout. Tato intenzivní mechanika tak nutí hráče vyvažovat bojová střetnutí s přežitím, jelikož jediný úder této postavy vás okamžitě zničí.

Duality dne a noci

Pokud jste někdy hráli hru Persona 3 Reload nebo Date A Live, jistě je vám známá mechanika dne a noci. Také v tomto titulu naleznete tento cyklus, který posiluje atmosféru i hratelnost. Během dne můžete prozkoumávat školu a město a díky tomu získávat cenné informace nebo stopy. Můžete také komunikovat se spolužačkami nebo tajemnými obyvateli tohoto města. V noci, kdy panuje zákaz vycházení, se naopak ponoříte do temného světa plného nočních můr. Tato dualita slouží nejen jako chytrá herní mechanika, ale také vylepšuje vyprávění příběhu a dává hráčům příležitost odhalit temná tajemství Le Choary a zapojit se do napínavých soubojů.

Death end reQuest 2 - den a noc
Death end reQuest 2 - na koleji

Kawaii postavy i gotická estetika

Po vizuální stránce předvádí Death end re;Quest 2 odlišný umělecký styl, který v sobě spojuje roztomilé anime postavičky s estetikou gotického hororu. Modely postav jsou detailní a působí velmi živě, což ještě více přispívá k rozmarné a zároveň děsivé atmosféře. Okolní prostředí jsou nádherně zpracovaná, od útulných kolejních pokojů až po rozpadlé, děsivé uličky Le Choara. Můžete si zde všimnout i ostrého kontrastu mezi poklidnými denními scénami a děsivým nočním prostředím, které přispívá ještě k většímu pocitu hrůzy.

Pochvalu si však určitě zaslouží i soundtrack. Hudba složená talentovaným týmem dokonale doplňuje děsivou atmosféru hry. Od strašidelných melodií, které podtrhují temnější momenty vyprávění, až po energické skladby, které naopak pohánějí rychlé bitvy. Mně osobně se nejvíce líbil opening hry s názvem Bug Fixer v podání j-popové skupiny Gesshoku Kaigi.

Herní doba se trošku zkrátila

Pokud jste hráli první díl, víte, že hlavní dějová linka trvala kolem třiceti pěti až čtyřiceti hodin. Co se týká druhého dílu, ten je o několik hodin kratší. Hlavní dějovou linku lze dohrát zhruba za dvacet až dvacet pět hodin. Nicméně musím podotknout, že pokud se pustíte do všech vedlejších úkolů a prozkoumáte každou píď, doba hraní se výrazně prodlouží, třeba až na třicet tři hodin.

Srovnání s originálem

Dá se říci, že titul staví na základech svého předchůdce. Původní titul představil hráčům jedinečnou směs RPG a vizuálního vyprávění. Toto pokračování tyto vlastnosti ještě více umocňuje a zároveň hráčům představuje vyprávění, které je temnější a působivější. Zatímco první hra vám nabídla pevné základy, pokračování rozšiřuje tradici a emocionální hloubku, a stává se tak z něj důstojný nástupce.

Závěrem lze říci, že Death end re;Quest 2 je velmi silným pokračováním, které úspěšně spojuje strhující vyprávění s poutavou a zábavnou hratelností. Hráčům je tak servírovaná strašidelná cesta plná emocionálních složitostí ve vizuálně ohromujícím prostředí. K tomu navíc dostanete pohlcující soundtrack. Pokud máte stejně jako já rádi směs psychologického hororu, inovativní soubojový systém, bohatý vývoj postav a roztomilé anime holky, nesmí vám tento titul chybět ve vaší knihovně. Rozhodně se nebojím říct, že Death end re;Quest 2 nastavuje vysokou laťku v žánru JRPG.

Klady
  • poutavě napsaný příběh
  • perfektní japonský dabing (anglický nemohu bohužel posoudit)
  • chytlavý i strašidelný soundtrack (nejlepší opening)
  • velké množství postav (nejen hlavních) s vlastní osobností a vývojem
  • unikátní hratelnost (kombinace tahového boje s novými vizuálními prvky, odlišnými od typických RPG)
  • možnost opakovatelného hraní pro velké množství vedlejších úkolů, sběratelských předmětů atd.
Zápory
  • ovládání na klávesnici je občas nepříjemné (doporučuji spíše ovladač)
  • hra trpí místy nerovnoměrným tempem při vyprávění
  • pro nováčky může být bojový systém trochu složitý
  • občasné grafické chyby a problémy s výkonem ve složitějších prostředích
Platforma PC
  • Datum vydání 18.08.2020
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Hratelnost

    Znovuhratelnost

    Obtížnost

    Petra Svobodová

    Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.