Classic Marathon Infinity - cover

Classic Marathon Infinity dorazil na Steam. Završení legendární trilogie je k dispozici zdarma

24. 8. 2024
Zdroj náhledu: hypersleep

Když se zeptám, jestli znáte herní studio Bungie, budete si nejspíš místo odpovědi klepat na čelo. Copak existuje někdo, kdo se zajímá o hry a zároveň nezná tvůrce přelomové série Halo? Vývojáři z Bungie ovšem psali historii first-person stříleček ještě o pár let dřív, než původní Halo: Combat Evolved navždy změnilo způsob, jakým byl tento žánr adaptován pro konzole. Trilogie Marathon z poloviny 90. let zůstala málo známá, neboť vyšla pouze pro počítače společnosti Apple. Do rodícího se žánru ovšem donesla mnoho inovací. Na Steamu si naštěstí všechny tři Marathony můžete zahrát zdarma. Poslední díl, v nové verzi nazvaný Classic Marathon Infinity, vyšel právě teď.

Screenshot z totální konverze Apotheosis X

Minulosti série jsem se dostatečně věnoval ve starších příspěvcích, takže nyní shrnu jen to nejpodstatnější: Původní Marathon Infinity vyšel na podzim roku 1996 pro macOS. Designem se podobal předchozímu dílu Marathon 2: Durandal, takže obsahoval komplexní architekturu levelů a velký důraz kladený na příběh.

Roku 2005 společnost Bungie uvolnila celou trilogii Marathon jako freeware, takže se jí mohli chopit fanoušci a modeři. Ti vyvinuli port Aleph One, díky němuž jde všechny tři hry pohodlně hrát na moderních počítačích s Windows. Port dokonce podporuje řadu výrazných technických vylepšení – moderní mapování myši, zvětšení zorného úhlu, interpolovanou snímkovou frekvenci či možnost nahrát textury ve vysokém rozlišení.

Verze vydaná na Steamu a nazvaná Classic Marathon Infinity představuje asi nejjednodušší a nejkomfortnější způsob, jak si tuto přehlíženou klasiku zahrát. Z fanouškovského obsahu, který můžete jedním kliknutím aktivovat přes Steam Workshop, rozhodně doporučuji vyzkoušet výbornou totální konverzi nazvanou Apotheosis X.  Ta je pojata jako neoficiální pokračování původní trilogie.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.