Vývojáři ze studia Sandfall Interactive si pro nás během včerejšího Xbox Game Showcase připravili odhalení svého dosud utajovaného projektu. Tento debutový titul má nastavit směřování produkčního týmu v cestě vyvíjet vysoce kvalitní, až prémiové videohry, a jak se na první dobrou zdá, představená novinka Clair Obscur: Expedition 33 k tomu má dobře našlápnuto. Oznamovací trailer nás blíže seznamuje se světem záhad a magie, v němž se každým rokem drasticky snižuje lidská populace. Malířka se každoročně probudí, aby na svůj monolit namalovala prokleté číslo. Každý toho věku se posléze promění v prach a prostě zmizí. Expedice 33 se proto vydává na další z několika již neúspěšných misí Malířku jednou provždy sprovodit ze světa.
V základu jednoduchá, ale tuze zajímavá premisa je nabitá akcí i emoci, přičemž má hráčům nabídnout přelomové tahové RPG s unikátními mechanikami reálného času. Každá postava disponuje odlišnými schopnostmi i arzenálem vhodným proti různým typům protivníků. Jádrem boje jsou přitom promyšlené strategie tahového systému. Vytvořte si vhodnou družinu na základě vybavení, statistik, dovedností a synergie mezi nimi. V reálném čase můžete uhýbat a útoky vykrývat. Vydejte se po stopách předešlých expedic, abyste zjistili, co se s nimi stalo a kde udělaly chybu, abyste ji vy už opakovat nemuseli. Máte poslední rok života, než Malířka napíše vaše číslo. Najdete dost spojenců na to, abyste dokázali svůj osud vytesaný do kamene změnit?
Clair Obscur: Expedition 33 se může pochlubit využitím síly Unreal Enginu 5, díky němuž snový, až surrealistický svět plný temnoty a tajemství uchvátí svou krásou. Titul má vyjít během příštího roku 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S včetně rozšíření nabídky Xbox Game Passu hned v den vydání.