Český herní průmysl hlásí rekordní zisky

Český herní průmysl hlásí rekordní zisky

27. 9. 2022
Zdroj náhledu: GDA

Český herní průmysl zaznamenal za rok 2021 rekordní obrat dosahující přes sedm miliard korun. Tvůrci videoher si tak mohou připsat oproti předchozímu roku třetinový nárůst. Zatímco jiným odvětvím pandemie koronaviru moc nesvědčila, herní sektor zaměstnává největší počet zaměstnanců ve své historii. Rychlým tempem vznikají i nová vývojářská studia a v loňském roce vyšlo celkem 55 českých titulů. Data vychází z nejnovější studie o stavu herního průmyslu, kterou zveřejňuje Asociace českých herních vývojářů (GDA CZ).

Zdroj: GDA

Český herní průmysl vytváří nejen vysoké obraty, nýbrž i významné zisky. Zisk vygenerovaný českými herními firmami za rok 2021 překonal hranici dvou miliard korun, přičemž drtivá většina her se prodává především v zahraničí. Celé odvětví je vysoce proexportní a na světový trh směřuje více než 95 %, z čehož česká ekonomika značně benefituje. Přece jen, studia tak odvádí nemalé daně státu. Více než polovina studií pak působí v Praze.

Zdroj: GDA

Není všechno zlato, co se třpytí

Bohužel český herní průmysl sužují i letité problémy. Hernímu sektoru se dlouhodobě nedostává výraznější podpory ze strany státu, přestože je klíčovým průmyslem v rámci kulturně-kreativních odvětví. Vezměte si, kolik financí se investuje do filmového průmyslu, který nikam do světa výrazně neprorazí, zatímco když se podíváte například na nejhranější hry na Steamu, hned několik má své právoplatné místo v každodenních TOP 100.Největší problém je pak nedostatek kvalifikované pracovní síly, české univerzity nestíhají generovat dostatek absolventů. Pouhá pětina respondentů uvedla, že prošli formálním vysokoškolským vzděláním se zaměřením na herní vývoj. Valná většina herních vývojářů tak získává potřebné zkušenosti na internetu a od svých kolegů. Zaměstnavatelé se proto musí koukat po zahraničních pracovnících, kteří již nyní tvoří více než jednu třetinu. Nejhůře se obsazují programátorské pozice a grafici.

Zdroj: GDA

Tagy:

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.