Uncracked - cover

Česká akční plošinovka Uncracked vrhne hráče do nitra klecových válek

30. 9. 2024
Zdroj náhledu: Marty's Makings

V létě jsme si na prezentaci indie her probíhající v rámci konference Game Access povšimli zábavné akční hopsačky Uncracked. Ta byla nyní oficiálně oznámena široké hráčské veřejnosti a získala profil na Steamu, kde si ji můžete přidat do wishlistu.

Uncracked se odehrává v drsném prostředí klecových chovů slepic a obsahuje mnoho násilí. Nejde ovšem o žádný drásavý komentář tematizující práva hospodářských zvířat. Celá hra se naopak nese v humorném duchu a veškerá brutalita se odehrává jen mezi dvěma znepřátelenými frakcemi eggonů – vajec, která po takzvaném procitnutí nabyla vlastního vědomí. Hráč ovládá právě jednoho takového eggona, jehož úkolem je plnění náročných misí v nepřátelském teritoriu. Tam musí čelit všemožným nástrahám, ale v jejich překonávání mu výrazně pomáhá bohatý arzenál střelných zbraní.

Demo představené právě na Game Accessu mělo ve srovnání s klasickými run and gun střílečkami členitější level design a umožňovalo hraní v pomalejším tempu s využitím taktického uvažování. Zároveň v něm ale byl dostatek přestřelek, které vtipnou nadsázkou a intenzitou připomněly spíše Guns, Gore & Cannoli než třeba sérii mírumilovných plošinovek s Dizzym, což bylo dosud zřejmě nejslavnější antropomorfní vejce herní historie.

Za Uncracked stojí studio Marty's Makings, jehož jediný člen Martin Miřátský je samouk bez předchozích zkušeností s herním vývojem. Jelikož na hře pracuje ve svém volném čase, nedokáže zatím odhadnout, kdy bude připravena k vydání. My budeme genezi Uncracked rozhodně sledovat a samozřejmě se s vámi podělíme o všechny důležité informace s ní spojené.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.