Není žádným tajemstvím, že náklady na vývoj videoher se stále prudce zvyšují se vzrůstající poptávkou po velkých titulech a realistické grafice. Na tuto skutečnost reagoval prezident a provozní ředitel společnosti Capcom, Haruhiro Tsujimoto, v nedávném rozhovoru pro web Nikkei.
Uvedl, že ceny za hry by měly být mnohem vyšší, než je současná částka na trhu. Přestože herní průmysl hledá různé způsoby, jak snížit rostoucí náklady, mnozí vydavatelé, jako například zmiňovaný Capcom, věří, že znají jednoduchou odpověď k vyřešení tohoto „problému“ – zkrátka zvednout ceny. Dnes je běžné, že triple-A hra stojí někde v rozmezí 50–70 USD, přičemž si někteří začínají účtovat i vyšší částky za předběžný přístup či dodatečný obsah navíc v nejrůznějších edicích, jako například Forspoken, Starfield, Mortal Kombat 1 nebo i Street Fighter 6 přímo z produkce Capcomu.
Haruhiro Tsujimoto zmínil, že náklady na vývoj her jsou asi stokrát vyšší, než tomu bylo kdysi. Je třeba zvýšit také mzdy zaměstnanců, a právě větší částka požadovaná od hráčů by byla „zdravou možností“, jak najít lepší balanc v tomto podnikání. Už ovšem neobjasnil, jaká by měla být ideální cena, když už nyní částky přesahují 70 či 100 USD. Společnost Capcom v poslední době zažívá finanční nárůst a jen v minulém roce prodala přes čtyřicet milionů kopií her, čímž opět překonala tržby roku předcházejícího. Pouze čas ukáže, jak to s cenami nakonec bude, ale jedno je jisté, v budoucnu se gaming stane ještě dražším koníčkem, než tomu bylo doteď.
Zdroj: insider-gaming.com