Brutal 5 – úvodka

Brutal 5: Zpověď detektiva z oddělení vražd – recenze

15. 1. 2024

Série Brutal 5, u nás známá jako Zpověď detektiva z oddělení vražd a v japonštině jako Brutal: Satsujin Kansatsukan no Kokuhaku, sleduje příběh charismatického detektiva Hirokiho Dana. Tento mladý muž je pohledný, úspěšný, talentovaný a u žen jistě žádaný. Pro něj je každý uzavřený případ dalším úspěchem, jejž si může připsat na svůj seznam. Hiroki se zdá být šťastným člověkem, kterého jeho práce naplňuje, ale je všechno tak růžové, jak se na první pohled zdá? Všichni víme, že justice je v některých případech bezmocná při zastavování nebezpečných lidí, co jsou mimo dosah zákona. Proto se Hiroki rozhodne vzít věci do vlastních rukou a toto jsou jeho příběhy. Sérii Zpověď detektiva z oddělení vražd u nás vydává nakladatelství Gate, recenzní výtisk nám však poskytlo Knihy Dobrovský.

Žánr:
Redakce:
EAN:

Kei Koga
Ryou Izawa
Gate / Knihy Dobrovský
Horor, detektivní, krimi
Igor Cima
Šárka Osuská
164
brožovaná
říjen 2023
978-80-277-4035-2
9788027740352

Zdroj: Knihy Dobrovský

Detektiv zachraňuje studentku

Brutal 5: Zpověď detektiva z oddělení vražd sleduje dvojici případů: učitele, který překračuje svou pravomoc, a nevlastního otce, jenž týrá svou rodinu. První jmenovaný příběh představuje hlavní zápletku, zatímco ten druhý je velmi krátkým bonusovým závěrem. Mladý detektiv Hiroki zachrání topící se studentku, která se pokusila u místního vodopádu vzít život. Jak záhy zjišťuje, k tomuto kroku ji dovedl jeden z učitelů, co předstíral svou náklonnost, aby od ní získal erotické fotografie a později ji ponižoval. Všichni víme, jak nebezpečné může být rozesílání oněch věcí, zejména když se explicitní obsah dostane do nesprávných rukou. Proto si pečlivě rozmyslete, komu to posíláte, a zvažte, zda vám to za to vůbec stojí.

Psychologické aspekty

Myslím, že každý z nás, bez ohledu na pohlaví, někdy zažil šikanu nebo předstíranou lásku, aby dotyčný dosáhl svých cílů. Tyto situace vyvolávají různé stavy, které nelze jednoduše popsat. Co když však k tomu ještě přidáme vyhrožování zveřejněním sexuálního obsahu? Z psychologického hlediska je tato událost velmi traumatická. Situace může vyvolat silné emoce, jako je strach, úzkost a stud. Postižená osoba se může cítit ohrožena, zahanbena, může ztratit důvěru v ostatní lidi a spoustu dalších věcí, jež mohou končit špatně. Bohužel je toto případ hrdinky v manze Zpověď detektiva z oddělení vražd. Jako milovník psychologie musím ocenit vyobrazení, které vytvořili autor Kei Koga a ilustrátor Ryou Izawa. Nicméně, tímto přecházíme do jiného tématu. Pamatujte, že je vždy lepší a správné svěřit se někomu, pokud byste se ocitli v podobné situaci.

Po stránce ilustrací musím uznat, že se jedná o velmi působivou kresbu. Je sice poněkud neobvyklé říct, že se mi něco líbí v souvislosti s tematikou příběhu, ale v případě Zpovědi detektiva z oddělení vražd lze říci, že brutální a násilná kresba slouží k dokonalému ztvárnění temného a drsného prostředí, v němž se příběh odehrává. Je také pravdou, že oproti prvním dvěma dílům jsou způsoby odpravování zločinců v každém dalším díle mírnější a mnohem více se zaměřují na psychologické aspekty, alespoň v recenzovaném kousku. Vzhled postav je ztvárněn ve dvou podobách: pokud jde o důležité momenty nebo vyjádření emocí, jsou kresby detailně vyobrazené, v opačném případě se jedná o jednoduché obrysy s lehčími detaily.

Co se týče premisy, je pochopitelné, že manga Brutal 5: Zpověď detektiva z oddělení vražd nemusí vyhovovat všem, zejména vzhledem k jejímu druhu. Pokud však přehlédneme celkové téma, má manga zajímavě propracovaný děj, který vás díky ilustracím dokáže vtáhnout do premisy. Pokud máte rádi detektivní a psychologické příběhy v duchu Muzea 1, rozhodně vám Brutal 5: Zpověď detektiva z oddělení vražd mohu doporučit.

Brutal 5: Zpověď detektiva z oddělení vražd přináší zajímavý a originální pohled na detektivní žánr, který se zaměřuje na psychologické aspekty. I když téma může být pro některé čtenáře náročné, příběh s působivou kresbou a nečekanými zvraty si zaslouží pozornost fanoušků detektivních a psychologických thrillerů.

• originální příběh
  • psychologické aspekty
  • působivá kresba