Brány Skeldalu - cover

Brány Skeldalu se vrací na Steam s novým trailerem

1. 4. 2025
Zdroj náhledu: Jindřich Skeldal

Legendární český dungeon crawler Brány Skeldalu se po více než dvaceti letech od svého původního vydání chystá vstoupit na platformu Steam. Studio Napoleon Games zveřejnilo nový trailer, který připomíná atmosféru klasického fantasy dobrodružství a zároveň láká na vylepšenou verzi určenou pro moderní hráče. Přestože se s vydáním původně počítalo už během prvního čtvrtletí roku 2025, aktuální plán cílí na druhé čtvrtletí. Přesné datum zatím stanoveno nebylo, nicméně fanoušci se již teď mohou těšit na návrat kultovního titulu s řadou novinek včetně podpory ovladače a Steam achievementů.

Brány Skeldalu vyšly v roce 1998 a rychle si získaly silnou fanouškovskou základnu díky své neotřelé kombinaci 2D a 3D grafiky, tahových soubojů a propracovaného příběhu. Hráč se ujímal velení skupiny hrdinů, kteří se vydávají na ostrov Rovenland, aby zastavili pět odpadlých mágů pokoušejících se otevřít nebezpečnou bránu do dimenze Zohar. Na svou dobu šlo o mimořádně ambiciózní projekt, který vynikal nejen technologicky, ale i svou atmosférou, humorem a nápaditostí.

Unikátnost hry spočívala také v jejím českém duchu – ať už v dialozích, dabingu, nebo humoru, který byl výrazně osobitý a často odlehčoval jinak temné fantasy ladění. Brány Skeldalu se časem staly synonymem pro český dungeon a dodnes jsou považovány za jeden z milníků naší domácí herní tvorby. Hra se dočkala i pokračování a v roce 2014 fanoušky potěšil remaster pro mobilní zařízení, který dokázal znovu rozpoutat vlnu nostalgie.

Verze pro Steam cílí nejen na pamětníky, ale i na novou generaci hráčů. Vývojáři slibují vylepšenou kompatibilitu s moderními systémy, upravené ovládání i další moderní prvky, které ale nemají narušit ducha původního titulu. Nový trailer pak ukazuje, že Brány Skeldalu si i po letech zachovávají své kouzlo. Fanoušci tak mají důvod těšit se nejen na nostalgický návrat do Rovenlandu, ale i na to, jak tato klasika obstojí v očích dnešních hráčů.

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.