Bokuten – Why I Became An Angel – úvodka

Bokuten – Why I Became An Angel – snad nejdelší vizuální novela

10. 11. 2021
Zdroj náhledu: OVERDRIVE

Vývojáři z OVERDRIVE už mají za sebou pár anime her, ale dá se říct, že Bokuten – Why I Became An Angel je jejich nejkrásnější kousek. Vydavatelé MangaGamer nám dokonce poskytují, jako u každých her s anime holkami, obsah pro dospělé. Hra dorazila na Steam již v roce 2019 a první věc, která mě zklamala, bylo maximální rozlišení 1024 ×576, alespoň je tu možnost nastavit na fullscreen.

Romantické příběhy se ve vizuálních novelách objevují dost často – vždy jsou veselé, ženské postavy jsou posedlé hlavním protagonistou a perou se o něj. Bokuten se liší, a to opravdu hodně. Samozřejmě je místy i veselý a pár postav ve vás najde nezdravé zalíbení, ale převážně se jedná o kombinaci dramatu a romantiky. Poukazuje hlavně na to, že láska není jenom romantika, šťastná a uklidňující na duši, ale dokáže někdy opravdu zabolet, nakopat zadek, a nakonec se na vás ještě vykašlat. Pro slabé povahy, co si pobrečí u večerních filmečků se svou drahou polovičkou – připravte si kapesníčky, bude to jízda.

Pesimistický puberťák sestřelí anděla

Příběh se točí hlavně okolo Tomoeho Kirikojimi, jenž naprosto pohrdá láskou a nemá v sobě ani špetku radosti a energie. Ten jednoho pozdního večera trénuje s lukem a sestřelí náhodou z nebe anděla. Aine je naprostý opak Tomoeho, dává dohromady zamilované páry, pomáhá jim s jejich strastmi a má radost, když jim může zachránit vztah pomocí hudby ze své andělské kytary. Z nějakého důvodu se zpřetrhají všechny struny na kytaře a Aine neumí ani trochu jako ostatní amorci s lukem. Tomoe s nechutí přehodnotí priority a pomůže Aine, jinak by ji měl u sebe doma, dokud by ji nenaučil umění lukostřelectví. Když takhle pomohou prvnímu páru zamilovaných, zjistí, že se jedna ze strun opraví. Aine se přidá do prvního ročníku na Tomoeho škole uprostřed roku, vedení školy s tím z nějakého důvodu nemá žádný problém, a tím začíná jejich cesta za vyřešením všech školních aférek.

Je statisticky dokázáno, že hentai je všude dáno

Obsah pro dospělé není žádnou novinkou s anime ilustrací. Bokuten – Why I Became An Angel není výjimkou, ale na rozdíl od ostatních si na erotice nezakládá. Dá se říct, že je spíš takový jakýsi bonus pro hráče, již jsou na tento typ obsahu zvyklí, nebo ho doslova vyhledávají. Stejně jako v celé hře, i zde jsou jenom lehce se měnící obrázky, takže neočekávejte něco převratného.

Nehybné, ale stále emotivní

Bokuten je prakticky spíše manga než anime – obrázky, na kterých se mění jen titulky a občas nějaký ten efekt a emoce postavy. Je to opravdu škoda, že si hra nevzala inspiraci třeba z Nekopary, kde jste si mohli dokonce nastavit, jak moc se budou kočkoholky „pohybovat“. Svým způsobem to však, i když má každá postava jen pár emocí, docela funguje. To se týká jak nádherně nakreslených postav, tak i pozadí za dialogem, na které se opravdu skvěle kouká, jenom to rozlišení trochu kazí.

Zdroj: igdb.com

Hudba, která neomrzí

Často se mi stalo (zase Nekopara), že mě začne hudba ve vizuálních novelách dosti otravovat, až mě donutí si ji vypnout do konce dané pasáže. A zas a znova je Bokuten výjimkou. Hudba musí být repetitivní, ale je hodí se do atmosféry a děje tak moc, že by mě ani nenapadlo si ji nějak ztišit, nebo dokonce úplně zeslabit. Zároveň dabing postav je také naprosto skvělý, doslova bych dabéry ocenil Oscarem za obzvlášť emotivní a smutné části příběhu. Jedinou škodou je, že hlavní postava je bez dabingu, i když se pohled příběhu přenáší na jiné postavy, které dabing mají.

Pět naprosto atmosférických příběhů, pět láskou zhrzených holek a jeden klučina, co má vše vyřešit. Nádherné audio a grafika, které atmosféru celé hry ucelí. Jediné zklamání je rozlišení, němá hlavní postava a až moc malý zásobník nakreslených nálad postav. Někomu se může Bokuten – Why I Became An Angel zdát zdlouhavý, ale to už je na preferencích každého z nás. Za mě ho však mohu zařadit mezi nejlepší vizuální novely, co se na Steam dostaly.


Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.

Klady
  • hudba
  • grafika
  • atmosféra
  • příběh
  • intro
Zápory
  • může připadat zdlouhavý
  • nemusí sedět každému
  • málo variací emocí postav
Platforma PC
  • Datum vydání 20.12.2019
  • 0.0

    Doporučujeme

    Gaming Professors

    Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.