Existuje jen málo autorů deskových her, u kterých bych použila slovo „legendární“. Bruno Cathala je však rozhodně jedním z nich, tento pán prostě dělá skvělé hry plné interakce mezi hráči. Umí perfektní dvojkovky (7 divů světa: Duel, Splendor Duel, Sobek), rodinné hry (Abyss, Kingdomino, Jamajka), přemýšlecí eura (Five Tribes, Yamatai), area control (Mission: Red Planet, Cyclades), tematické (Shadows over Camelot) i malé karetní hry (Papírové moře, Zany Penguins). Často a rád spolupracuje s jinými, převážně francouzskými autory.
Blackfire v blízké době chystá k vydání jeho novou abstraktní hru Donuty. Jde o hezčí verzi hry Insert, která původně vyšla ve francouzském vydavatelství Funforge. Donuty jsou určeny přesně pro 2 hráče od 8 let a na jednu herní partii byste si měli vyhradit 10–15 minut. Hra má velice líbivou grafiku, bohužel se mi ale nepodařilo najít, kdo ji ilustroval.
Donuty jsou variací na klasické piškvorky. Cílem hry je na mřížce o 6 × 6 polích vytvořit řadu s pěti donuty vaší barvy. Na rozdíl od řady jiných her je herní deska variabilní a musíte tak každou partii přizpůsobit jejímu rozestavění na počátku hry. Na každém políčku mřížky se nachází horizontální, vertikální nebo diagonální dělící čára. První hráč umístí svůj donut na libovolné políčko a směr dělící čáry na něm určuje, kam musí jeho soupeř umístit svůj následující donut. Nemusí nutně jít do umístění do vedlejšího pole, jen do dané řady. V případě, že je řada plně obsazená, soupeř může svůj donut umístit kamkoliv. Pokud se hráči podaří umístit svůj donut mezi dva soupeřovy, vymění je za donuty svojí barvy. V případě, že by žádný z hráčů nezvládl dokončit řadu svých donutů před zaplněním herní desky, vyhrává ten hráč, který má největší souvislou oblast svojí barvy.
Zdroj: Blackfire