Bitva u Hořic 1423 - náhled

Bitva u Hořic 1423 – prozatím nevyužitý potenciál

28. 1. 2024
Zdroj náhledu: Petr Šimůnek

Musím celkem na rovinu říct, že nějak rozumně popsat a vystihnout český indie kousek Bitva u Hořic 1423 pro mě bylo docela velký oříšek. Nechci se tu totiž předčasně a zbytečně pouštět do nějakých spekulací, a už vůbec ne do masivní kritiky, zvláště u hry, která je nám velmi blízká. Bitva u Hořic 1423 totiž pochází od českého nezávislého tvůrce Petra Šimůnka, známého především svou free-to-play sérií Engine Evolution. Za celou dobu testování jsem se ale nedokázal zbavit nepěkného pocitu, že tato hra je dokonalým příkladem toho, jak totálně pohřbít potenciál, který se mu při vývoji takového, troufnu si říci, unikátního kousku naskytl.

Bitva u Hořic 1423 není tak úplně válečnou hrou

Ještě před samotnými dojmy z hraní je potřeba si ujasnit jednu zásadní věc. Bitva u Hořic 1423 není žádnou válečnou či bitevní hrou, což nemusí být podle názvu na první pohled úplně jasné. Další věc, titul se prodává za cenovku 5,89 euro, tudíž nemůžeme očekávat nějakou propracovanou a realistickou hratelnost s pokročilými prvky. Všechny tyto věci se dají vzhledem k ceně hry asi pochopit, co už ale nedokážu přehlédnout je její náplň, v níž já vidím ten největší kámen úrazu. Hra obsahuje celkem třicet úrovní, přičemž vaším úkolem je dle popisu připravit vaši armádu na boj. Problém je bohužel to, že titul není v tomto ohledu moc kreativní a nedokázal tuto myšlenku rozpracovat nějak více do hloubky. Všech třicet úrovní je totiž jen o jednom jediném, a to je sběr různých věcí na mapě. Malým rozdílem je pouze to, že v každé z úrovní dostanete za úkol najít něco jiného. Jednou musíte nasbírat devět mincí, podruhé najít čtrnáct ryb pro hladovou armádu, potřetí šestnáct podkov pro koně a tak dále. Tvůrce se navíc žádným způsobem nepokusil přinést ani nějakou větší výzvu, jako je například časový limit pro dokončení. Ve výsledku je tak úplně jedno, jak dlouho budete danou úroveň plnit. Jedinou překážkou jsou pouze vojáci, kteří se sem tam na mapě objeví a jejichž eliminaci provedete jednoduchým stisknutím klávesy CTRL. Nutnost eliminovat nepřátelské jednotky se nicméně později stane spíše otravnou záležitostí nežli nějakou větší výzvou.

Do budoucna by prospělo by více herních režimů

Rozhodně chápu autorovu vizi zpřístupnit hru všem věkovým kategoriím a hráčům, ovšem je otázkou, jestli tento přístup je zrovna ten správný. Za mě osobně by Bitva u Hořic 1423 měla v budoucnu přinést více typů miniher a určitě bych se nebál implementace časového limitu u sběru věcí nebo i zachování původního formátu, ale umožnění výběru ze dvou typů obtížností, z nichž by jedna přinesla výzvu pro náročnější publikum. Myslím si, že by to tomuto projektu ve výsledku prospělo mnohem více. Titul se v současnosti nachází v předběžném přístupu a je možné, že některých změn se v budoucnu ještě dočkáme. Prozatím se ale jedná o hru s nevyužitým potenciálem. Možná by také nebylo špatné implementovat i nějakou tu encyklopedii obsahující různé poučné zajímavostí z této bitvy. Co naopak kvituji, je přítomnost split screenu, tedy rozdělené obrazovky. Bitvu u Hořic 1423 si tak můžete užít až se třemi dalšími kamarády v rámci jedné obrazovky.

Bitva u Hořic 1423 je jednoduchou hříčkou, určenou spíše pro děti, které však chybí nějaká zajímavější náplň. Celý titul se točí jen kolem sběru různých věcí a bohužel začne být po čase dost repetitivní. Doufejme, že v plné verzi se mnoho věcí změní a dočkáme se některých vytoužených změn, které si ze srdce přejí i někteří další hráči.

Platforma PC
  • Datum vydání 17.04.2023
  • Vizuál

    Obtížnost

    Hratelnost

    Znovuhratelnost

    Stanislav Hřiba

    Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.