Beach Invasion 1945 intro ar1

Beach Invasion 1945 – Pacific

26. 1. 2025
Zdroj náhledu: AIx2 Games

Druhá světová válka byla zásadním globálním vojenským konfliktem v letech 1939–1945. Tento válečný konflikt stál více než 62 milionů lidských životů a přinesl pro přeživší řadu let bídy a utrpení. Pro Spojené státy americké začala druhá světová válka 7. prosince 1941, a to překvapivým útokem japonského císařského námořnictva na námořní základnu USA v Pearl Harboru na Havajských ostrovech. Beach Invasion 1945 – Pacific je pokračování akční base defense střílečky, která vás zavede na tichomořské ostrovy právě v období druhé světové války.

„Climb Mount Niitaka“ – největší chyba Japonska

Jak jsem již zmínil v úvodu a jak název napovídá, jedná se o pokračování akční base defense (či tower defense, chcete-li) FPS hry Beach Invasion 1944 od studia AIx2 Games. Vývojáři tak po úspěchu své předchozí hry přišli s dalším, pro některé lidi kontroverzním tématem, a tím je zasazení hry do období druhé světové války, a to konkrétně konfliktu mezi USA a Japonským císařstvím. V předchozí hře se z vás mohla stát „Bestie z Omaha Beach“, nyní máte možnost stát se „Ochranným ohněm Iwodžimy“ pod velením generála Kuribajašiho. Na rozdíl od předchozí hry nebudete stát pouze na straně Japonského císařství, ale také na straně Spojených států amerických.

Titul vám dává možnost vybrat si ze tří herních režimů, kterými jsou progresivní, sandbox a co-op. Princip je nicméně ve všech režimech stejný, bránit opevněné tichomořské ostrovy před invazními armádami vojáků, tanků a letadel. V základní hře budete v roli Japonského císařství bránit ostrovy Iwodžima a Peleliu, za USA pak v Manilské zátoce na Filipínách a na ostrově Attu na Aljašce. DLC Beach Invasion 1941-Pearl Harbor vás zavede v roli USA do útoku na Pearl Harbor pod japonským krycím kódem „Climb Mount Niitaka“.

V progresivním režimu si vyberete mapu, respektive bitvu, kterou chcete absolvovat (z výše zmíněných), a následně se coby obránce ocitáte na vybraném ostrově. Postupně na vás útočí vlny nepřátel, které se stupňují co do agresivity, vybavení, počtu a samozřejmě i typů.

Sandbox režim vám dává možnost taktéž zvolit z uvedených bitev, nicméně si zde můžete zvolit, zda chcete bojovat pouze proti vojákům, letadlům, tankům, nebo lodím, jak dlouho má bitva trvat, zda chcete bojovat za úsvitu, v noci, nebo třeba v dešti, a také počty nepřátel.

Co-op nabízí možnost hrát s parťákem, který bude moci ovládat jednotlivé obranné pozice po vašem boku. Jedná se tedy o klasický režim kooperace.

Ikonické zbraně v Beach Invasion 1945 dodávají na autentičnosti a prohlubují zážitek

Stejně jako Beach Invasion 1944, ani zde nečekejte žádný hlubší příběh. Zvolíte si herní režim a ocitáte se ve hře. Základní princip je pak stejný jako ve většině her žánru tower defense, tedy odolávání různě silným vlnám nepřátel za pomoci dobových zbraní.

Začínáte postupně a ze začátku máte vždy k dispozici pouze dva kulomety, které se samozřejmě typově liší podle toho, v jaké bitvě a na které straně pomyslné barikády se nacházíte. Dále jak budete odvracet vlny nepřátel, budete získávat body. Za tyto body si můžete otevřít další vybavení v podobě zbraní, mezi kterými naleznete ikony jako 92 MG kulomet, lehký tank Typ 95 Ha-gó, kulomet .50 Cal M2, který se používal na lodích USA, 20mm kanón Oerlikon a mnoho dalších dobových zbraní (ano, nechybí ani legendární 40mm víceúčelový protiletadlový kanón Bofors). Celkem máte možnost zvolit z devíti pozic, které jsou vybaveny zmíněnými zbraněmi. Není to však pouze o tom, že budete bezhlavě střílet. Ano, munice máte neomezeně, nicméně musíte čekat, až daná zbraň vychladne, dojde k opětovnému nabití kanónu nebo výměně nového pásu s náboji. V tomto ohledu je to prakticky stejné jako u první hry a není na tom nic špatně. Špatné už ale je, že nefungují dobře výbuchy a střepiny ve smyslu radia zásahu. Čekal bych, že když vypálím těžkým kanonem mezi skupinu nepřátel, exploze je zasáhne a vyřadí, což se bohužel ve větší míře neděje.

Body budete potřebovat nejen k odemčení zmíněných zbraní, nebo pozic chcete-li, ale také za ně můžete tyto obranné posty opravit. Další lahůdkou, kterou můžete za body získat, je možnost pokladení protipěchotních či protitankových min, umístění výbušných sudů nebo minometná salva, která je v případě bitvy o Pearl Harbor nahrazena leteckou podporou.

V průběhu vln nepřátel, které na vás útočí, budete mít možnost zničit zásobovací bedny, které vám propůjčí různé bonusy. Jedná se o výbušné či zápalné střely po krátký časový úsek, opravu pozice, ze které jste tuto bednu zničili, a možnost minometné nebo letecké podpory, jedovatého plynu či zápalných bomb. Některé z těchto bonusů způsobují ještě rychlejší zahřívání zbraní.

Celý princip hratelnosti vychází z původní hry, tedy ve stylu FPS ovládáte pozice, mezi kterými můžete po otevření různě přepínat. V případě zničení dané pozice se automaticky přesouváte na další volnou pozici, a když máte všechno zničeno, prohráváte. Jednoduchost v kombinaci s elegancí a herním žánrem.

„Banzai!“

Nepřátelé stejně jako v předchozím titulu Beach Invasion 1944 nejsou rozhodně žádní tupci, co by běželi jen tak na popravu. Tedy s ohledem na první 2–3 úvodní vlny. Útočící jednotky se na pláži snaží různě krýt za překážky a opevnění, které mají za cíl zabránit vylodění těžkých strojů. Při vylodění se také nesnaží držet ve skupině, ale co nejrychleji se rozptýlit. V případě bitvy o Pearl Harbor, i zde se nepřátelé snaží manévrovat a znepříjemnit vám jejich potenciální zásah. Přesto jsou ale vidět jasně dané skripty tras některých letadel nebo vylodění.

S tím, jak se intenzita nepřátel stupňuje a vy odoláváte dalším a dalším vlnám nepřátel, musíte čelit i vojákům vyzbrojených různými typy zbraní nebo třeba i obrněným vozům a tankům. Arkádovost prvního dílu spolu s hratelností zůstala zachována. Je bohužel škoda, že ani do tohoto titulu vývojáři nepřidali možnost bojovat s nějakým bossem, který by hru určitě oživil.

Zachovány byly nicméně i některé bugy, hlavně co se týče hitpointů na pláži a „vyletění“ nepřítele do vzduchu při zásahu z kulometu. Problém s hitpointy spočívá v tom, že hra při určitých situacích nezaznamená hit, například když voják opustí obrannou pozici a přemisťuje se jinam. Neděje se to tak často jako v první hře, ale děje se to.

I nyní zaměření na detail

Mohli byste namítat, že se jedná o pouhý reskin původní hry, a v určitém ohledu byste mohli mít pravdu. Nicméně při hlubším pohledu zjistíte, že princip hry je sice stejný, ale zbraně mají jiné efekty, od vizuálu přes audio.

Novinkou jsou také formace nepřátelských letadel, neboť v minulém díle vám letadla létala jen nahodile nad hlavou a následně dodržovala jasně dané dráhy útoku. Letouny Micubiši A6M „Zero“ dodržují formace, které používalo Japonské císařství a které byly k vidění i ve filmu Pearl Harbor z roku 2001.

Po grafické stránce se jedná opět o velmi příjemné dílo, a to i přesto, že se jedná o tower defense v FPS podání. Jednoznačně zřetelné je zaměření na detail, co se týče zbraní a vojenské techniky. Zpracování je v tomto ohledu opravdu působivé, a to včetně různých efektů, výbuchů a v případě měnícího se počasí také osvětlení a stínů. Počasí na tichomořských ostrovech je v rámci jednotlivých vln proměnlivé a dokáže dělat opravdu zajímavou podívanou. Boj ve tmě nebo v mlze pak přidává také určitou výzvu, protože rozeznatelný dohled je samozřejmě ztížen. Grafika zaostává v pěchotě, kdy dochází k určitým bugům, například zmíněný „létající voják“ po zásahu kulometem.

Audio stránka se povedla, znát je rovněž zaměření na zbraně a vojenskou techniku. Zvukové efekty se poměrně dobře podobají reálným předlohám. Během hry vás doprovází i hudba v pozadí, větší pozornost ale budete rozhodně věnovat efektům zbraní, které se prostě povedly.

Beach Invasion 1945 – Pacific je příjemné pokračování první hry Beach Invasion 1944. Tower defense v FPS podání je zasazena do období druhé světové války v podání konfliktu mezi USA a Japonským císařstvím na ostrovech v Tichomoří. Bohužel se to neobešlo bez chyb, které hru táhnou dolů. Pro milovníky tohoto žánru se jedná o titul, který vás zabaví.

Klady
  • zasazení hry a využití jejího konceptu
  • reálné zbraně a vybavení
  • pestrá paleta nepřátel
  • konflikt USA a Japonského císařství je možné prožít za obě strany
  • kooperace
  • DLC Pearl Harbor
Zápory
  • po čase stereotypní
  • specifické bugy v hitpointech a v létajících vojácích
Platforma PC
  • Datum vydání 19.12.2003
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Hratelnost

    Petr Polák

    Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.