Star Wars Battlefront II Vader

Battlefront III vypadal úžasně, ale zrušili ho těsně před dokončením, říká bývalý vývojář

18. 4. 2023
 

Multiplayerovou akci Star Wars Battlefront nyní hráči znají především v její nedávno rebootované podobě, nicméně nadšení budily už první dva díly z let 2004 a 2005. Třetí díl byl proto velmi napjatě očekáván, ačkoli plány na jeho vydání nikdy nebyly oficiálně potvrzeny. Jeden z někdejších vývojářů hry, Michael Barclay (dnes šéfdesignér v Naughty Dog), nyní na Twitteru prohlásil, že hra byla předurčena k úspěchu, ale těsně před dokončením byl její vývoj zastaven.

„Mám pocit, že uplynulo dost času na to, abych mohl říct, že Star Wars Battlefront III vypadal úžasně a to, že jej zrušili dva yardy od cílové pásky, je naprostý zločin. Hráči ani netuší, o co byli okradeni,“ poznamenal Barclay, když reagoval na výzvu tázající se herních vývojářů na jejich největší uniklé příležitosti. Někteří z komentátorů v příslušném vlákně byli překvapeni už jen samotnou informací, že hra byla zrušena v téměř hotovém stavu.

Nicméně tuto informaci již před jedenácti lety prozradil Steve Ellis, další z vývojářů, kteří na hře Battlefront III původně pracovali. Podle jeho tvrzení nadějná hra doplatila na tehdy čerstvé změny ve vedení vydavatelství LucasArts, jež nemělo dostatečné prostředky na adekvátní marketingovou kampaň, a proto se rozhodlo projekt raději zastavit.

Na titulu Battlefront III pracovala britská společnost Free Radical Design, jejíž klíčoví členové za sebou měli zkušenosti z legendárních konzolových first-person stříleček GoldenEye 007 a Perfect Dark. Na konzolích 6. generace se jim dařilo s akční sérií TimeSplitters, ale ke konci roku 2008 studio zbankrotovalo. Stál za tím jak neúspěch jeho tehdejšího titulu Haze, který měl ambici vytvořit playstationovou konkurenci sérii Halo, tak právě rozhodnutí zrušit vývoj Battlefrontu III. Po různých peripetiích bylo studio nedávno obnoveno jakožto dceřiná společnost Deep Silveru. Z původního Battlefrontu III, na jehož vývoji se pracovalo mezi lety 2006 až 2008, jsou známy jen uniklé záběry vzniklé pro interní účely.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.