Barista Simulator - úvod

Barista Simulator – staň se opravdovým baristou

7. 6. 2024

Za hrou Barista Simulator stojí vývojářský tým CubeCube Sports Ltd, od nichž můžete znát simulátory jako BBQ Simulator, Camping Simulator či Chef Simulator. My se dnes podíváme na baristu a na to, jak správně připravit kávu pro vaše zákazníky.

Barista Simulator vám umožní připravovat nejrůznější kávy, například espresso, cappuccino, doppio, latte, a dokonce i nějaký ten váš umíchaný speciál. Nezdržujme se, vezměme kávu do ruky a jdeme se společně podívat na hru.

Udělej si doma kávu podle hry

Každý z nás už někdy navštívil místní kavárnu či velký řetězec specializovaný na kávu (Starbucks, Costa atd.). Zde všude se můžete setkat s baristy, mistry, kteří umí připravit opravdu chutný šálek kávy. Hra Barista Simulator vás naučí základy této práce. Aplikuje skutečné receptury, postupy a realistické kávovary a pomůcky, k tomu přidává správné odměřování a udržování teploty pro dané kávové nápoje. Díky tomu se můžete naučit vyrábět všechny lahodné nápoje i sami doma. Tento titul tak přináší opravdu něco inovativního mezi klasické kavárenské herní simulátory.

Den nadaného baristy začíná

Začínáte tím, že se probudíte v malé modré dřevěné chatičce hned vedle vaší kavárny. Chatička je ze začátku vybavená pouze postelí, kde spíte a zároveň si tu ukládáte postup hry. Jak se bude vaše kavárna postupně rozrůstat, budete moci i upravovat svůj domov. Po probuzení do nového dne vyrážíte do kavárny, zde vás hra tradičně formou tutoriálu seznámí se vším potřebným. Ukáže například, jak se objednává zboží, připravují základní nápoje, jak se uklízí, otvírá a zavírá podnik (což se víceméně děje automaticky, alespoň u zavírání), atd.

Po zvládnutí tutoriálu jste vhozeni do práce a chvilkami možná budete mít pocit, že se v tom topíte, než se naučíte plavat. Rozhodně vám vřele doporučím si před otevřením všechny nové stroje vyzkoušet a pokud možno, opravdu si přečtěte, co jak funguje, dokud máte zavřeno. Jakmile se otevře, vše funguje jako v reálném zařízení a jsou na vás chrleny objednávky, ať už na jednu kávu, či více nápojů pro jednoho zákazníka. U každé objednávky vám běží odpočet, abyste věděli, kolik času vám na danou objednávku zbývá.

Barista Simulator - uklizeni

Náš zákazník, náš pán

Do vašeho podniku dorazí zákazník a vybalí na vás svoji objednávku, na kterou máte omezený čas. Vy musíte zjistit, pokud už si nepamatujete, co a v jakém množství patří do daného nápoje. Zákazník vám i nadiktuje, do jak velkého kelímku chce nápoj vyrobit. Kelímky jsou tu ve čtyřech velikostech: mini, small, medium a big. Pokud si myslíte, že stačí dát správné ingredience a je hotovo, jste na velkém omylu.

Například na karamelové macchiato, pokud ho děláte do mini kelímku, potřebujete přesně 30 ml espressa, 10 ml vanilkového sirupu, 20 ml karamelového sirupu a 170 ml mléčné pěny. Pokud si však zákazník zažádá o střední kelímek, musíte mít 60 ml espressa, 30 ml vanilkového sirupu atd. Pokud objednávku namícháte špatně, dostanete špatnou recenzi a zájem o váš podnik klesá. Můžete si také napsat svoji falešnou recenzi, čímž si vylepšíte renomé. Musím také přiznat, že člověk začne být i trochu nervózní, když dostanete těžkou objednávku a za zákazníkem se začne dělat fronta. Rozhodně to působí velmi realisticky.

Konečně zavíračka

Jakmile odbavíte posledního zákazníka, zavřete za ním dveře. Pak šup ke kase, rychle objednat zboží (kávy, mléko, sirupy, stroje a další věci) a vyčistit prodejnu. Pokud mohu dát dobrý tip, předpřipravte si i něco na další den. Například si namelte kávu a nandejte ji do stroje, vyndejte si kelímky a rovnou je pomalujte. Hezkou věcí tu je, že můžete jako ve Starbucksu psát na kelímky, ať už jména zákazníků, nebo na ně něco milého nakreslit. Ze začátku jsem zkoušela jména, ale při delší frontě jsem skončila u smajlíků – asi chápete proč (nebyl čas ztrácet čas).

Kromě kupování vybavení pro kavárnu, jako jsou stroje na kávu, mlýnky na mletí, hrnky na vodu atd., můžete ve hře Barista Simulator kupovat i vybavení pro vaši kavárnu, jako jsou stoly, židle, osvětlení, obrazy, parkovací místa či bodyguardi. Celkem tu najdete dvacet dva vylepšení pro kavárnu, dvě vylepšení domu, a navrch můžete přidat až šest parkovacích míst.

Schopnosti

Dále tu máte dva stromy schopností, kde můžete utrácet své těžce vydělané peníze. Jedná se o Cafe Skills (ovlivňují popularitu vaší kavárny a je jich dvacet čtyři) a Character Skills (vylepšují vaše baristické schopnosti, které můžete zvýšit až šestnáctkrát). Mezi Cafe skills patří například Tip Box (lidé vám nechávají o 15 % větší dýška) nebo Customer (který vylepšuje vaše vztahy se zákazníky, a proto vás více navštěvují). Do Character Skills zase naopak patří Runner (vaše postava může běhat), Athletic (všechny akce baristy jsou o 10 % rychlejší) atd.

Co prodávat a co raději ne

Pro začátek doporučuji prodávat filtrovanou kávu, americano a mléčné nápoje. Filtrovaná káva je velmi lukrativní a nevyžaduje tolik vybavení, což je pro vás na začátku přímo skvělé. Americano je káva a horká voda. Výhodou tohoto nápoje je, že vaši zákazníci nutně nevyžadují speciální teplotu vody (takže ohřejete v konvici podle potřeby), jako u jiných položek. Co se pak týče mléčných nápojů, zakoupíte si v nabídce ruční šlehač, čímž se vám otevře celá nová nabídka. Nemusíte se ale bát, převážná část těchto nápojů jsou jen káva a napěněné mléko.

Co naopak neprodávat na začátku nebo v brzké části hry, jsou za mě rozhodně sirupy. Příprava nápojů se sirupy totiž trvá déle a zákazníci neradi čekají. Dále by to byly recepty pro šejkry a mixéry, které jsou složité a vyžadují také mnoho ingrediencí. Kvůli tomu obsloužíte méně zákazníků a je možné, že získáte i hodně špatných recenzí. Navíc mohou být pro začínající hráče tyto nápoje matoucí.

Barista Simulator je frustrující zábavná hra, ve které zjistíte, jaké to doopravdy je, když pracujete jako barista. Doteď mám noční můry z ručního mlýnku na kávová zrna. Proč jen tak pomalu mele 😊? Některé recepty jsem jako milovník kávy odzkoušela doma a můžu potvrdit, že fungují. Jestliže jste velký milovník kávy, jako já, a simulátorů, je tahle hra pro vás přímo stvořená.

• skutečné recepty na kávu
  • mlácení zákazníků pálkou
  • malování na kelímky