Atomic Heart key

Atomic Heart se dočká třetího DLC. Bude se jmenovat MOR-4Y a zavede nás pod vodní hladinu

30. 11. 2024
 

First-person akce Atomic Heart, která si ještě dlouho před vydáním získala pozornost omračujícím a originálním vizuálním designem, se brzy dočká třetího příběhové DLC. Bude se jmenovat MOR-4Y a podle čerstvě zveřejněného teaseru to vypadá, že díky němu hra konečně naplno dostojí své pověsti „ruského BioShocku“. Minimálně část děje se totiž zjevně bude odehrávat pod vodní hladinou.

O náplni příběhového rozšíření zatím nebyly zveřejněny žádné detaily. Stručný popisek pouze slibuje, že se v něm podíváme jak na již známá místa, tak na ta úplně nová. Mezi nimi nebude chybět ani tajuplný komplex nacházející se zřejmě někde na dně podmořského příkopu. Napjatí bychom ale neměli být dlouho, neboť podle teaseru se vydání dočkáme ještě před koncem zimního období.

Atomic Heart se dočkal převážně pozitivních ohlasů a překvapil nejen výtvarnou bravurou, ale také solidním technickým zpracováním a příznivými hardwarovými nároky. Hra se ovšem nevyhnula významným kontroverzím. Mnoho hráčů zarazilo, jak nápadně vyhýbavě se vývojáři vyjadřují k ruské invazi na Ukrajinu, kterou některá jiná studia pocházející z Ruské federace jednoznačně odsoudila již na jejím samotném začátku. V souvislosti s tím se začaly objevovat informace, podle kterých byly do financování hry zapojeny ruské státní podniky. Je samozřejmě možné, že tvůrci ze studia Mundfish jen nechtěli provokovat obchodní partnery a naštvat hráče v samotném Rusku, nicméně se nedokázali vyhnout obviněním, že sami putinovský režim aktivně podporují.

K tomuto podezření pak přispělo i znázornění fiktivní verze retrofuturistického Sovětského svazu v samotné hře, které se některým hráčům ze západních zemí nezdálo být jednoznačně satirické. Nepochopení kulturního kontextu pak můžeme vidět i za stížnostmi na využití krátkého klipu ze seriálu Jen počkej, zajíci!, v němž vystupuje karikovaná postava Afričana.   

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.