Asus ROG Pelta - cover

Asus ROG Pelta ⁠⁠⁠–⁠⁠⁠⁠⁠ recenze kvalitních herních sluchátek za příznivou cenu

21. 3. 2025
Zdroj náhledu: Asus

Sháníte bezdrátová herní sluchátka, která mají nízkou latenci, vysokou kvalitu zvuku, pěkně vypadají a nezatíží vaši peněženku? Ve střední cenové kategorii je výběr veliký. V této recenzi se dozvíte všechny důvody, proč můžete bez velkého váhání sáhnout po modelu Asus ROG Pelta. Ten se v českých obchodech prodává za zhruba 3700 Kč a svými parametry nemá až tak daleko k vlajkovým sluchátkům Asus ROG Delta II. Někteří uživatelé si ostatně lámou hlavu, v čem se vlastně Pelty od Delt II liší. Pojďme si to tedy blíže vysvětlit. 

Pohodlí na prvním místě

První věcí, která na Peltách zaujme, je nepochybně jejich design. Oválný tvar mušlí a závěsný hlavový most z elastické textilie výrazně připomíná estetiku typickou pro sluchátka z dílny dánské společnosti SteelSeries. Vzhledově jsou Asus ROG Pelta jistě konzervativnější, než jsme u produktů řady ROG zvyklí, nicméně jim rozchodně neschází elegance a stylovost. Tělo sluchátek je vyrobeno z lehkého plastu. Není to sice materiál, co by působil zrovna prémiově, dílenské zpracování je ovšem vydařené, tudíž zároveň nejde říct, že by Pelty budily laciný dojem. Použitý plast je také činí velmi lehkými, což přispívá k jejich pohodlnosti. 

Na té se dále podílí příjemně měkké náušníky potažené prodyšnou textilií. Daní za vysoký komfort je ovšem skutečnost, že sluchátka příliš dobře neizolují zvuky z okolí, což ovšem byla slabina také u Delt II. Mírnou výtku mám akorát k řešení hlavového mostu. Jeho závěsný popruh má jen dva volitelné body upravující jeho velikost, což nemusí uživatelům s malou či naopak velkou hlavou vyhovovat. Já patřím k té druhé skupině a byť považuji Asus ROG Pelta za jedny z nejpohodlnějších sluchátek, co jsem zatím měl na své rozměrné hlavě nasazené, občas mě kvůli odporu mostní části přece jen zlehka tahaly za ušní boltce. V zrcadle jsem s nimi navíc vypadal trochu jako příslušník mimozemské rasy Šišounů z pořadu Saturday Night Live. 

Až příliš vyvážený zvuk

Podobně jako Delty II jsou Asus ROG Pelta v základním nastavení vyladěny na neobvykle vyvážený přednes s plochou frekvenční charakteristikou. Osobně mi však výchozí zvuk přišel až příliš fádní, což se naštěstí dá snadno poladit v aplikaci Armoury Crate, kde najdete řadu přednastavených profilů určených pro různé situace. Sám jsem využil manuální ekvalizér, abych přidal trochu basů a posunul frekvenční charakteristiku více do tvaru písmene V, což zvuku výrazně prospělo. 

V rámci své cenové kategorie mají Pelty zvuk dozajista nadprůměrný. Disponují hodně výraznými, ostrými výškami, což napomáhá dobré slyšitelnosti ruchů, jako jsou kroky nepřítele nebo nabíjení zbraně. Skvěle také dovedou reprodukovat virtuální prostorový zvuk, takže během hraní snadno poznáte, odkud se na vás řítí nějaká hrozba. Prospěly by jim ovšem důraznější hlubší basy a hlavně jasnější a detailnější středové tóny. Ty jsou obecně slabinou Pelt, což sice nemá výrazný dopad na jejich vhodnost pro hraní her a sledování filmů, ale poznáte to u poslechu hudby založené na akustických nástrojích. Pelty mají spíše užší zvukovou scénu, což je ovšem u sluchátek s uzavřeným designem běžné a očekávatelné. 

Kdybych měl tedy shrnout zvukové rozdíly mezi Deltami II a Peltami, tak můžu konstatovat, že Delty jsou bohatší, živější a přesnější, díky čemuž neurazí ani při poslechu hudby. Pelty jsou více zacílené na hraní, ale ve srovnání s jinými herními sluchátky si stále vedou velmi dobře. 

Konstrukce:
Připojení:
Kodeky:
Délka přívodního kabelu:
Odnímatelný kabel:
Měniče:
Impedance:
Frekvenční rozsah:
Typ mikrofonu:
Citlivost mikrofonu:
Frekvenční rozsah mikrofonu:
Kapacita baterie:
Způsob nabíjení:
RGB podsvícení:
Hmotnost:

uzavřená
2.4Ghz, BT 5.2, USB
LC3
1,8 m
ano
50 mm, titanové
32 ohmů
20Hz - 20KHz
všesměrový
 -40 dB
100Hz - 10KHz
900 mAh
USB-C
ano
309 g

Skvělé pro multiplayer, nevhodné pro virtuální realitu

Další odlišnost mezi oběma modely spočívá v možnostech připojení. Delty II lze drátově připojit přes konektor jack 3,5 mm, zatímco u Pelt je třeba se spokojit s USB. Na rozdíl od jejich dražšího sourozence také sluchátka Asus ROG Pelta nemůžete připojit k proprietárnímu 2,4 GHz donglu a k Bluetooth zároveň. Nízké latence a velmi dobré kvality signálu se však dočkáte u obou modelů. Pelty také disponují odnímatelným boom mikrofonem, který nabízí na poměry bezdrátových sluchátek hodně čistý a prokreslený zvuk. Ruchy z okolí nejsou zásadním problémem a záznam neruší. Nebudete tedy své spoluhráče v multiplayerových hrách obtěžovat žádnými nežádoucími zvukovými efekty. 

Asus ROG Pelta nechybí decentní RGB podsvícení ve formě svítícího loga ROG na obou náušnících.  To je samozřejmě plně nastavitelné a je rovněž možné jej úplně vypnout. I když jsem ho nechal aktivované, mohl jsem pohodlně hrát víc jak 20 hodin bez potřeby nabíjení. S vypnutým podsvícením jsou sluchátka schopna vydržet na jedno nabití až 70 hodin provozu. 

Pelty nepodporují Xbox, ale místo toho mají plnou kompatibilitu s PlayStationem 5. Kvůli jejich designu je bohužel není možné nosit spolu s PS VR2 a nejspíš ani ne s množstvím jiných headsetů pro virtuální realitu.  

Asus ROG Delta jsou designově vydařená a zvukově kvalitní sluchátka, která jsou určená především na hraní her. Díky jejich nízké hmotnosti, vysoké míře poskytovaného pohodlí, skvělému podání prostorového zvuku a kvalitnímu mikrofonu je ocení zejména hráči, kteří tráví dlouhé hodiny u multiplayerových titulů. Za dražší Delty II má cenu si připlatit zejména v případě, že sluchátka chcete hodně využívat k poslechu hudby nebo ke hraní s nasazeným VR headsetem.

Klady
  • velká míra pohodlí
  • velmi dobrý mikrofon
  • kvalitní zvuk pro potřeby hráče
Zápory
  • izolace od okolních ruchů je slabší
  • nelze nosit s mnoha VR headsety
  • chybí kompatibilita s Xboxem
0.0

Doporučujeme

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.