Nedávno oznámený titul Astrobotanica je dle slov vývojářů oddechový survival odehrávající se v otevřeném světě prehistorické Země. Za titulem stojí Space Goblin Studio, v němž působí vývojáři, kteří pracovali na Dead Island a Dying Light. Zároveň vývojáři otevřeně prohlašují, že jakým směrem se bude vývoj ubírat, záleží i na hráčích. Díky spolupráci s hráči bude zajištěna relevance, hratelnost a celkový koncept hry, který bude hráče bavit.
Arkadiusz Woźniak, zakladatel studia Space Goblin, dále dodává: „Doufám, že se mi podaří vnést nový život do žánru survivalu spojením inovativní hratelnosti se známými tématy. Jsem si jistý, že s podporou hráčů vytvoříme z Astrobotanicy pozoruhodný titul a zároveň budeme pracovat na budoucí kooperaci.“
Hratelnost má hodně blízko k titulům tohoto žánru a při pohledu (na hru i na název) vás může zcela jistě napadnout titul Subnautica. Příběh je také podobný. Jste vysoce vzdělaný mimozemšťan jménem Xel, který při cestě galaxií havaroval s vesmírnou lodí a hledá vzácná semena, aby je přivezl domů a nakrmil svůj druh. Hratelnost tak bude kombinovat průzkum otevřeného světa, crafting a rostlinné kouzelnictví. Nebude to ale procházka růžovou zahradou. Nejprve se musíte soustředit na přežití v náročném pleistocenním prostředí Země, obývaném divokými zvířaty a pravěkými lidmi. Nutnost je také porozumět pěstování a zpracování rostlin na potraviny a léky.
Během svého dobrodružství se setkáte i s neandrtálci a budete se muset naučit komunikovat, abyste si získali jejich důvěru. V pravěku je vzduch čistý a nedotčený, ale protože nedýcháte kyslík, budete muset přijít na to, jak naplnit dýchací potřeby.
Titul nemá specifické datum vydání, to je zatím označeno na rok 2025.