V recenzi na Assassin’s Creed Mirage jsme se drželi velmi při zemi a hodnotili hru jako lepší průměr. Dnes už můžeme vidět první oficiální statistiky, jak si vedou prodeje nejnovějšího asasínského titulu od Ubisoftu. Vývojáři zde vsadili na obrovskou nostalgii a pokusili se zlomit konzervativní hráče i zarputilé odmítače posledních tří dílů k návratu do série. Výsledek je překvapivý. Nejnovější počin je totiž nejúspěšnější hrou Ubisoftu pro nejnovější generaci konzolí, a to i se svou špatnou optimalizací.
V číslech to vypadá následovně. Hráči už v Assassin’s Creed Mirage strávili 479 let parkourem, pohladili 1,2 milionu koček (což je funkce, která mě tak trápí, že radši předstírám, že neexistuje) a provedli více než 60 milionů skoků víry. Ubisoft si tak může rozhodně oddechnout, protože se minimálně lehce finančně zahojí. Nicméně to neznamená, že titul vydělá více než miliardu dolarů, podobně jako Valhalla. Osobně nevěřím, že se Mirage k této částce byť jen trošičku přiblíží.
V počtu prodaných kusů na konzole má Mirage dokonce lepší start, než měly Origins a Odyssey. To si přiznejme, že asi nikdo nečekal. Na konzole nové generace je momentálně dokonce nejlepší. Assassin’s Creed Mirage jednoduše těží ze své popularity, neboť tvůrci hlavního hrdinu Basima představili už ve Valhalle. Nebudeme si ale nic nalhávat, ten systém nemůže pro širší fanouškovské publikum obstát. Uvidíme tedy, jak si Ubisoft poradí s plánem přenést hráče do Japonska a Svaté říše římské, u nichž čekám, že zaskórují, a oživí tak umírající asasínskou značku. Jen doufám, že nebudu hrát další dvouhodinové intro.